Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukes din Tesla som familiebil?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 06. februar 2014, klokken 14:05

« forrige - neste »

eledille

Går det an å få åpnet for endring av stemme? Viktig å vise at det går an å bare kjøre elektrisk!
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Cowboystrekk

Sitat fra: eledille på fredag 07. februar 2014, klokken 08:58
Går det an å få åpnet for endring av stemme? Viktig å vise at det går an å bare kjøre elektrisk!
Kanskje en mod kan gjøre det? Jeg liker ikke tanken på å tilbakestille over 200 stemmer :(
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Oreo

Sitat fra: turfsurf på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:56
Sitat fra: Brede på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:50
Og definisjonen på en familiebil er?
Brukes til jevnlig til... harrytur mm.
Ikke nevnt harrytur til Spetalen, han er så opptatt av landet vårt går glipp av momsen og andre avgifter.

Tilbake til topic: Ja min TMS brukes også til familiebil nr. 1, men såklart jeg har ikke med meg hele familien når jeg kjører til jobb om morgenen. Da er det kun meg selv og matpakken. Hva så?
Om kjerringa skal kjøre mer enn meg, så tar jeg dieseldyret med krok.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

heimabrygg

Tallene her er interessante ifht. til statsviteren presenterte på NRK-debatt i går: i følge transportøkonomisk institutt var det bare 9 prosent som hadde elbil som eneste bil?

Mistenker sterkt at tøi-undersøkelsen ble gjort før Tesla Model S, da det rimer godt at Leaf for et fåtall kan fungere som eneste bil. Slik var det i alle fall for meg.

M.a.o.: lykkelig eier av én bil i dag :)
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

turfsurf

Sitat fra: heimabrygg på fredag 07. februar 2014, klokken 11:15
Mistenker sterkt at tøi-undersøkelsen ble gjort før Tesla Model S, da det rimer godt at Leaf for et fåtall kan fungere som eneste bil. Slik var det i alle fall for meg.

Er ikke mange som aksepterer å leve med < 10 mils rekkevidde (vinterføre) på eneste bil. Da har man ganske begrenset bilbruk. Men Model S utgjør vel ikke så mange prosent (<10) av elbilene i Norge enda?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Anew

Rapporten ble publisert i september, og de ferskeste tallene i rapporten er innhentet i første halvår 2013. TMS-eksplosjonen er mao. ikke medtatt. Rapporten var mao. utdatert da den ble publisert.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Kallagtunet

Tallene her er interessante ifht. til statsviteren presenterte på NRK-debatt i går: i følge transportøkonomisk institutt var det bare 9 prosent som hadde elbil som eneste bil?

De fleste fammiier har vel to biler, dvs at det tallet sier jo svært lite foruftig...

Teslafrank

1. Tesla Model S som "hovedbil"- denne bruker jeg/vi hver dag, kjører ca 30.000km/år med denne
2. Tesla Roadster som bil nr 2, blir brukt hver dag, hovedsakelig av min kone, kjøres 15-20.000km/år
3. Vw Transporter 4M 2006mod, blir brukt et par ganger i uken, kjøres max 5000km/år. Trekker tipphenger/minigraver og material en gang i blandt. Hadde den vært tilgjengelig som EL-bil, hadde jeg definitivt byttet den også:)

Om noen er i tvil om El-bil fungerer i hverdagen, kontakt meg, jeg vil overbeviser deg.

Jeg har vært den største kritiker, kjører mye, har barn, sykler aktivt landevei, står på slalom, går langrenn- og ja, til og med Roadster`n har sykkelstativ!

Spetalen: ta deg en bolle, gå og legg deg!!

TS

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 08. februar 2014, klokken 21:49
1. Tesla Model S som "hovedbil"- denne bruker jeg/vi hver dag, kjører ca 30.000km/år med denne
2. Tesla Roadster som bil nr 2, blir brukt hver dag, hovedsakelig av min kone, kjøres 15-20.000km/år
3. Vw Transporter 4M 2006mod, blir brukt et par ganger i uken, kjøres max 5000km/år. Trekker tipphenger/minigraver og material en gang i blandt. Hadde den vært tilgjengelig som EL-bil, hadde jeg definitivt byttet den også:)

Om noen er i tvil om El-bil fungerer i hverdagen, kontakt meg, jeg vil overbeviser deg.

Jeg har vært den største kritiker, kjører mye, har barn, sykler aktivt landevei, står på slalom, går langrenn- og ja, til og med Roadster`n har sykkelstativ!

+1

Når Model X kan trekke henger er revolusjonen et faktum.
Bensinstasjoner kan legge ned eller etterhvert begynne å bytte ut pumper med ladestasjoner og Statoil kan fusjonere med Statnett og begynne å etablere fornybar energiproduksjon på norsk sokkel ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

AreLib

sprek bilpark du har! :D

Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

19quiz76

Sitat fra: TS på lørdag 08. februar 2014, klokken 22:06
Bensinstasjoner kan legge ned eller etterhvert begynne å bytte ut pumper med ladestasjoner og Statoil kan fusjonere med Statnett og begynne å etablere fornybar energiproduksjon på norsk sokkel ..

TS for president!
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Harlex

Først et faktum: for ett år siden hadde jeg en mnd drivstofforbruk på ca 6500,- i. mnd. Nå er forbruket på rundt 800/1500 i mnd avhengig om det ble 1 eller 2 fyllinger på fossilbilen. Og svaret er JA. Vi bruker Teslaen som familiebil og bil nr. 1.  Den tilfredsstiller absolutt alle behov for oss 4. Grunnen til at vi i det hele tatt har utgifter til reise er konen som bruker fossilbil til sin jobb.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Bent

Spetalen er bare lei seg for at det ikke lenger finnes en statusbil han kan kjøre rundt med for å være storkar i trafikken: samme hva han kjøper så vet han nå at en Model S vil være raskere, bedre, penere og mere high-tech enn hans egen bil, og siden en Model S er innenfor rekkevidde for titusener av husstander i Norge så funker det ikke for ham å kjøpe en slik selv.

Vær snill med Spetalen, han er en mann i sorg. :)
Tesla Roadster, 25Mm

Havebigfun

Sitat fra: Bent på søndag 09. februar 2014, klokken 02:23
Spetalen er bare lei seg for at det ikke lenger finnes en statusbil han kan kjøre rundt med for å være storkar i trafikken: samme hva han kjøper så vet han nå at en Model S vil være raskere, bedre, penere og mere high-tech enn hans egen bil, og siden en Model S er innenfor rekkevidde for titusener av husstander i Norge så funker det ikke for ham å kjøpe en slik selv.

Vær snill med Spetalen, han er en mann i sorg. :)
Den sorgen er vel dobbelt.
Ikke konge på veien og heller ikke "Økonomi-idol" lenger- Elon har gått forbi med god margin og er 10 år yngre. Det straffer seg når man ikke leser tidenes tegn og satser på fossil teknikk- selv om det fortsatt gir mange penger.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA