Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av laric, torsdag 13. februar 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

ograv

Er erfaringene med denne fortsatt gode? Noe man bør tenke på før man eventuelt bestiller?

Vil det fungere med en Mennekes - Schuko overgang for å benytte denne også på de nye ladestolpene som kun har Mennekes utgang?

offpist

Virker som om jeg er den eneste som faktisk har fått kabelen så langt ;)
Men, joda den fungerer fint enda.

Visste ikke at det finnes en egen Mennekes utgang.
Tror kanskje du tenker på Mode-3 Type-2 plugg?
Der kan du ikke bruke kabelen fra EVselect nei.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Jeg får min sikkert i morgen. Står på tracking at den er kommet til Bergen i dag og videresendes til postkontoret. Gleder meg :)
Fremtiden er elektrisk.

X-Trail

http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html

ograv tenker nok på mennekes-shuko overgangen som f.eks elbilhjelpen har. Men den koster nesten like mye som mode 3 kabelen, så hadde heller valgt en ekstra kabel.

Stolt eier av ELise♡

Griffel

Sitat fra: X-Trail på onsdag 26. mars 2014, klokken 17:59
http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html

ograv tenker nok på mennekes-shuko overgangen som f.eks elbilhjelpen har. Men den koster nesten like mye som mode 3 kabelen, så hadde heller valgt en ekstra kabel.
Helt enig. Ikke bruk en Type2 til schuko overgang for deretter å bruke en en ladekabel med kladd i kabel eller plugg, det blir bare tøys. På slike plasser bruker en med Nissan en type 2 til type 1 kabel.
Type2 til schuko er en nødløsning beregnet på de med elbil klasikere med mod1 lading.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Som et eksperiment har vi nå tatt inn et utvalg 5 meters mode 3 spiralkabler til 2000 kr. Disse komplementerer vårt utvalg av mode 3 kabler til det jeg tror er markedets laveste priser. Disse vil etterhvert dukke opp på hjemmesiden vår.

Eks http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Mode_3_type_2_til_type_1_ladekabel_for_lading_med_inntil_16A_fra_de_nye_ladestolpene
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Fikk min kabel i dag og den virker ikke. Skuffende :( Når jeg plugget den i blinket den 9 ganger med grønt også 20 ganger med gult før den stoppet å blinke. Forsøkte å se i manualen men kunne ikke finne noe om det...
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Gult betyr vel "feil". Min har aldri blinket gult.
Send en mail og spør hva det betyr.

Kjør deg en tur og prøv den på et andre uttak, kanskje den reagerer på jordfeil eller noe?

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Jordfeil? Har ikke problemer med den andre kabelen. Testet den i ulike stikk rundt i huset. Virket ikke.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Ok.
Ja det var jo dumt.
Da er neste steg å kontakte selger.
Kan jo tenkes han har noen tips om hva som kan være galt.

Siden den er DOA (dead on arrival) ville jeg forlangt å få dekket eventuelt retur frakt om det blir aktuelt så sende den i retur.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

nofuelno

Sitat fra: Mippen på torsdag 27. mars 2014, klokken 17:34
Jordfeil? Har ikke problemer med den andre kabelen. Testet den i ulike stikk rundt i huset. Virket ikke.
Hvis du bare tester den ved å plugge den inn i ulike kontakter, så vil den vel ikke indikere at den fungerer. Har du prøvd å koble den til bilen også ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Mippen

Ja, naturligvis. Har plugget den i bilen. Kommer bare et klikk også noen lyder slik som kommer før den originale slår inn men mer skjer ikke. Den begynner ikke å lade.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Ja, den skal egentlig stå og blinke grønn hele tiden når den ikke er tilkoblet bilen.
Så det er dårlig tegn når den går over til å blinke gul og slår seg av.

Skal lyse konstant rød når den lader for øvrig.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Når jeg koblet den til nå sist blinket den først 7-8 ganger grønt før den blinket 20 ganger rødt og slo seg av. Ikke sett at den blinker gult igjen.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Hmm.. blinke rødt skal den kun gjøre for å indikere endring i ladestrøm.
Kanskje knappen er defekt eller feil montert så den står i "on" stilling hele tiden?

Man skulle tro den stopper på 16 røde blink for 16A men den fortsetter noen blink til.

Og den stanser/vil aldri starte ladingen når utløserknappen er inne.

Bare en teori.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA