Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av laric, torsdag 13. februar 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Gliderman

Har du prøvd kabelen enda?
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

offpist

Ja.
Den virker som den skal.
Både testet den på 13A og 16A så langt.

Litt tidlig å si noe om levetid og slikt så klart.
Men virker som et bra alternativ til riktig pris.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Sitat fra: offpist på fredag 07. mars 2014, klokken 17:04
EVselect kabelen kom i dag, så det gikk jo raskt.
Førsteinntrykket er bra, og smart at man kan velge trinnløst fra 6 til 16A.

Fristende tilbud, men er denne kabelen godkjent? Tenker hvis det skulle ta fyr og det viser seg at det er brukt en ikke godkjent kabel?
Fremtiden er elektrisk.

Griffel

#34
Sitat fra: Mippen på søndag 09. mars 2014, klokken 08:42
Sitat fra: offpist på fredag 07. mars 2014, klokken 17:04
EVselect kabelen kom i dag, så det gikk jo raskt.
Førsteinntrykket er bra, og smart at man kan velge trinnløst fra 6 til 16A.

Fristende tilbud, men er denne kabelen godkjent? Tenker hvis det skulle ta fyr og det viser seg at det er brukt en ikke godkjent kabel?
Denne produseres vel i Slovakia rettelse Tsjekkia (EU) og skall derfor være CE merket, og som sådan lovlig i bruk.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

offpist

Det står både TUV og CE merking på den.

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Ok, det er jo bra. Noen andre som har fått testet denne skikkelig?
Fremtiden er elektrisk.

tinge76

Hei,

Fikk denne kabelen sist uke (Ingen mva...) Den ser profesjonell ut. Tilsynelatende god byggekvalitet. Den er litt trang å kople til/fra (god pakning?).
Lade setting kan justeres fra 6 amp til 20 amp (20 blink). Men dette krever at bilen kan håndtere 20 amp. Default er 16 Amp.
Kabel kunne gjærne vært litt lenger en 5m.
Har testet den hjemme og på jobb med bra resultat (TN nett).

offpist

#38
Nja, er du sikker på at den i teorien kan levere 20A selv om den fortsetter å blinke etter 16?

Jeg tror ikke det, selv om du har 6,6KW lader i bilen vil den nok stoppe på 16A.

Jeg har IT nett.

Kabelen er 6,5 meter lang, ikke 5 meter.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Griffel

Sitat fra: offpist på tirsdag 11. mars 2014, klokken 14:54
Nja, er du sikker på at den i teorien kan levere 20A selv om den fortsetter å blinke etter 16?
Jeg tror ikke det, selv om du har 6,6KW lader i bilen vil den nok stoppe på 16A.
Er den utstyrt med Schuko støpsel er det en grunn til å sende bekymringsmelding om den kan gi laderen signal om å trekke 20A. Dokumentasjonen på http://www.evselect.eu/ sier forøvrig 16A.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

offpist

Ja, jeg tror vi setter en strek over den 20A teorien ;)
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

elektrolux

Elbilhjelpen.no har skrevet kontrakt med EVSelect om distribusjon av denne og resten av sortimentet deres på det norske markedet.

Vi har til nå ikke hatt kladdløse mode 2 ladekabler, og ser fram til å motta første leveranse allerede neste uke.

Prisen på 16A versjonen er satt til 5500 kr, mens 32A versjonen kommer på 6500 kr.

Kjøp fra norsk forhandler gir norske forbrukerrettigheter og vil forenkle eventuelle reklamasjoner.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Sitat fra: offpist på fredag 07. mars 2014, klokken 17:04
EVselect kabelen kom i dag, så det gikk jo raskt.
Førsteinntrykket er bra, og smart at man kan velge trinnløst fra 6 til 16A.

Har sendt inn bestilling på denne jeg også. Hvor lang tid tok det før du bestilte den til du fikk kabelen? Fikk du noe bekreftelse på mail når den ble sendt?
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Bestilt på en lørdag, sendt på mandag, mottatt på fredag.
Så det tok mindre enn en uke.

Og ja, jeg fikk tracking nr på mail da den ble sendt.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Ok, bestilte sent i går kveld. Ikke fått noe tracking nummer ennå. Får håpe det går like fort.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA