Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av laric, torsdag 13. februar 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

Mippen

Hvordan finner jeg ut det da?

Fått svar fra han nå. Måtte sende han mer info om bilen og hva jeg gjør.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Du må i så fall demontere J1772 pluggen.
Derfra burde det være enkelt å måle med multimeter om den henger på hele tiden.
Uten strøm tilkoblet så klart. Men vil understreke at du kan minste garanti med å åpne den, så jeg vil egentlig ikke anbefale det. Og det var bare en teori.

Selv er jeg service elektroniker av yrke og er ganske snart med å demontere og feilsøke ting.

Om du nå er komfortabel med det så kan du spørre han om han tror det kan være feilen, og om det er ok at du åpner og måler før du gjør noe.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Mippen

Han vil at jeg skal sende den i retur. Spurte han om frakten men fikk ikke noe svar.
Fremtiden er elektrisk.

nofuelno

Sitat fra: Mippen på torsdag 27. mars 2014, klokken 18:19
Ja, naturligvis. Har plugget den i bilen. Kommer bare et klikk også noen lyder slik som kommer før den originale slår inn men mer skjer ikke. Den begynner ikke å lade.
OK, tyder på at pilotsignalet når frem og trigger releet i bilen, så da er det trolig feil på styre elektronikken i pistolen.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

offpist

Jeg kan teste min litt mer i morgen.
Holde inne knappen hele tiden og se om den oppfører seg slik som du beskriver.

Prisen for å sende den i retur tipper jeg vil være mellom 300 og 400 kr.
http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/carryon-cash-pakker-til-utlandet

Det er vel nå elektrolux vil si "hadde du bare kjøpt den i Norge.."
Og han har rett ;)

Men likevel er det et stykke igjen opp til 5500 kr.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 LR (Solgt)

Mippen

Han mente det hadde noe å gjøre med knappen. At den oppfører seg som når knappen er holdt inne og plugges i veggen. At det kan være noe som holder igjen inni pistolen.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Da var jeg altså inne på noe ;)

Og, jeg var nede ved bilen og testet..
Holder man inne knappen teller den 20 røde blink også slår den seg av.
Vil heller ikke lade.

Så da er det enten selve bryteren, bryterens montering, eller elektronikken som tror bryteren er inne.
J1772 pluggen er skrudd sammen med helt ordinære torx skruer (T10?)

Hvor holder du til?
Jeg tar gjerne på meg å åpne den og måle.
Det klarer vi fint uten at det vil vises at den har vært åpnet, og dermed beholder garantien. Leit å sende den tur/retur dit om det er en liten filleting man kan fikse selv.

Er det feil på bryteren kan vi kanskje finne en erstatningsbryter, eller be han sende bare ny bryter i en liten konvolutt.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 LR (Solgt)

Mippen

Sitat fra: offpist på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:48
Da var jeg altså inne på noe ;)

Og, jeg var nede ved bilen og testet..
Holder man inne knappen teller den 20 røde blink også slår den seg av.
Vil heller ikke lade.

Så da er det enten selve bryteren, bryterens montering, eller elektronikken som tror bryteren er inne.
J1772 pluggen er skrudd sammen med helt ordinære torx skruer (T10?)

Hvor holder du til?
Jeg tar gjerne på meg å åpne den og måle.
Det klarer vi fint uten at det vil vises at den har vært åpnet, og dermed beholder garantien. Leit å sende den tur/retur dit om det er en liten filleting man kan fikse selv.

Er det feil på bryteren kan vi kanskje finne en erstatningsbryter, eller be han sende bare ny bryter i en liten konvolutt.

Ja, det høres ut som du er inne på noe. ;) Jeg holder til på Askøy utenfor Bergen.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Jeg bor i Oslo så..
Men vi kan ta resten på PM.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 LR (Solgt)

elektrolux

Har ny leveranse på gang fra EVSelect og tilbudt dem å fungere som mellomledd i begge retninger for en erstatningskabel for Mippen. Det kan kanskje forenkle prosessen med toll ut og inn igjen og kanskje bli rimeligere for begge parter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Hei elektrolux!
Høres interessant ut. Hvordan gjøres det i praksis? Send meg gjerne en pm.
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

EVSelect sender erstatningskabel til deg via meg på neste forsendelse. Kan dessverre ikke ta fra første forsendelse da alle disse allerede er reservert til kunder. Siden jeg reiser en del til utlandet tar jeg din med på neste tur og sender innen EU. Da unngås tull i tollen, og frakten begrenser seg stort sett til Stavanger/Bergen.

EVSelect mistenker også at bryteren kan ha hengt seg opp i selve monteringsfasen, og vil ha større fokus på at dette ikke skjer igjen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Ok. Så da kan jeg sende kabelen som ikke virker til deg?
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Åpnet min og tok en titt.

Ved montering så er det lagt på ganske mye Silicon for å gjør den mer motstandsdyktig mot regn.

Men jeg ser for meg at det kan være en feilkilde om man greier å "lime" byteren i på stilling.

Man skal høre et ganske tydelig klikk når bryteren slår inn og ut:

Her er det full vårstemning, med fuglekvitter og sol.

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 LR (Solgt)

Mippen

Se der ja. Ser ut som en del silikon. Kan jo være det som blokkerer.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA