Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kia Soul elbil i 2014

Startet av elektrolux, torsdag 13. februar 2014, klokken 22:54

« forrige - neste »

elektrolux

Kan bli en morsom diskusjon. Får bare håpe noen av oss stiller godt forberedt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

Sitat fra: elektrolux på torsdag 06. februar 2014, klokken 07:02
Kan bli en morsom diskusjon. Får bare håpe noen av oss stiller godt forberedt.

Må få med meg den. Kommer hjem like før den starter etter dagens siste kjøretur som bringer dagstotalen opp i ca 14 mil uten å ha passert en eneste bomstasjon eller kjørt i noe kollektivfelt. Men jeg har nok spart ca 7kr i årsavgift og en 50-100lapp i avgifter/moms på bensin denne dagen, så jeg burde kanskje føle meg som en storsvindler av felleskapet.

elektrolux

Siden du ikke har passert bomringer har du ikke påført staten utgifter. Dette i.h.h.t. Spetalens regnestykke.

Tenkte jeg skulle kjøre ram og tilbake gjennom den ene bommen her i Stavanger 10 ganger og se hvor mye det koster staten ::)  I mitt hode er det umulig å forstå at dette skal koste staten mer enn din kjøretur.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

olehelge

Det er vel ikke staten som får inntektene  av bompenger men "private" bomselskap. Staten taper ikke et øre på dette, og heller ikke på gratis parkering da parkering i stor grad er kommunal.
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA