Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når man roter bort ladenøkkelen…

Startet av jgilberg, torsdag 13. februar 2014, klokken 20:45

« forrige - neste »

Vind

#30
Sitat fra: LMOR på mandag 10. februar 2014, klokken 06:55
Kan det være at du bare kan sette departure time med varme til dagen etter, og ikke samme dagen? Eller har noen fått det til?
(Kun for å kvitterte ut en mulig årsak)
Den kan settes 20 minutter før, så det er ikke noe problem.  Det står også hvilken dato den gjelder for, både i app og i bil.

Uten at jeg har lest alle spørsmålene i tråden tror jeg dette er litt "bruker problem", og forventning til Webasto varm bil.  Den blir ikke så varm, og det er Departure time man setter - og bilen regner da selv ut hvor lenge den skal varme (eller etterhvert kjøle) .  Det virker for meg som den prioriterer å varme batteriene og klargjøre varmepumpen - fremfor å gjøre kupe veldig varm.  Innvendig blir bilen  lunken, men blir øyeblikkelig varm når man kjører.  Displayet er også blått når man henter varme fra varmepumpen og skifter til amber når den ikke er varm.

Som sagt, skal jeg gjerne prøve dette en gang med tykk is, og iskald bil for å se om den greier det, men har enda ikke hatt bilen over natten noe annet ste
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Sitat fra: Vind på mandag 10. februar 2014, klokken 13:38
Sitat fra: LMOR på mandag 10. februar 2014, klokken 06:55
Kan det være at du bare kan sette departure time med varme til dagen etter, og ikke samme dagen? Eller har noen fått det til?
(Kun for å kvitterte ut en mulig årsak)
Den kan settes 20 minutter før, så det er ikke noe problem.  Det står også hvilken dato den gjelder for, både i app og i bil.

Uten at jeg har lest alle spørsmålene i tråden tror jeg dette er litt "bruker problem", og forventning til Webasto varm bil.  Den blir ikke så varm, og det er Departure time man setter - og bilen regner da selv ut hvor lenge den skal varme (eller etterhvert kjøle) .  Det virker for meg som den prioriterer å varme batteriene og klargjøre varmepumpen - fremfor å gjøre kupe veldig varm.  Innvendig blir bilen  lunken, men blir øyeblikkelig varm når man kjører.  Displayet er også blått når man henter varme fra varmepumpen og skifter til amber når den ikke er varm.

Som sagt, skal jeg gjerne prøve dette en gang med tykk is, og iskald bil for å se om den greier det, men har enda ikke hatt bilen over natten noe annet ste
Jeg er enig i dine foreløbige konklusjoner, eventuelt i kombinasjon av at en i starten leker for mye med innstillingene, slik at bilen blir "forvirret".
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA