Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 2013 vs 2014 modell

Startet av sn0le, torsdag 13. februar 2014, klokken 17:56

« forrige - neste »

Griffel

#150
I Norge klarer vi normalt ikke å bruke den fornybare energien vi produserer.
I tillegg er det godkjent utbygging av vann og vind ca 8000GWh ny produksjon klart til å starte utbygging, ca 2000GWh er under bygging, og ca 16000GWh er i søkebunken, av disse vi kanskje 10000GWh bli godkjent.
Altså i løpet av noen år skal det bli ca 20000GWh ny fornbar kraft. I tillegg kommer noen entusiaster til å montere solpaneler.
Skal vi klare å bruke dette trengs ca 7,5 millioner elbiler i tillegg til hurtigtog Oslo-Trondheim, Oslo-Bergen, Bergen-Trondheim og lokaltog på østlandet.

Det blir litt meningsløst å si at ny kraft til elbiler kommer fra gamle kullkraftverk, mens gamle bygg og industri får får fornybar kraft fra nye kilder.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Kjell Leaf

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 24. april 2014, klokken 08:28
Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 23. april 2014, klokken 21:08
Hvor skulle solcellepanelene vært hen på morsk sokkel ?

Norge er godt egnet for solceller faktisk. Er sånn at kulde er en god ting for solcelle effektiviteten og skyer har lite å si.
Hvis nå bare staten kunne fått på plass noen insentiv ordninger sånn som i andre europeiske land så skulle jeg pepret taket mitt med paneler.
Norsk sokkel er ute i havet, og ute i nordsjøen egner det seg ikke.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Tai

Snakk om hykler!!

Hvordan den mannen kan se seg selv i speilet er en gåte. Du kan ikke kritisere vanlige folk for å snyte skatten for 800 000,- når du selv snyter staten for gud-vet hvor mange millioner!

Det forsterker vel bare teorien om at Spetalen hadde underliggende motiver for å kritisere Tesla.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

frankofobia

TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

janmb

Det får vi hvertfall håpe for hans del. Det er rimelig kraftig injurie om han ikke kan bevise de påstandene. Nå er det uansett en gammel sak så ville tro det hadde vært mye støy isteden for total stillhet om han faktisk tok feil
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Griffel

Sitat fra: janmb på torsdag 04. september 2014, klokken 11:07
Det er rimelig kraftig injurie om han ikke kan bevise de påstandene.
Det er jo ikke snakk om injurier eller noe vanskelig i dette, annet enn at denne formuen egentlig ikke er skjult, men at den ikke beskattes på samme måte som aksjer.

Reglene er jo slik for alle. Formue for bolig skal (i prinsippet) være ca 25% av verdien (maks 30%), hytter takseres også lavt, og ingen blir formuebeskattet verdien av framtidig ytelsespensjon. Den reele verdien av det siste vil jo også variere med om du lever lenger eller kortere enn gjennomsnittet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Sjøhyene

Makes sense ;)

http://www.hegnar.no/bors/artikkel523346.ece

Håper og tror at han går på en skikkelig smell her, for hydrogen har jeg ikke mye tro på.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Lokführer

Spetalen vil nok klare å tjene penger her også. Han er ei bjellesau og nå skal en drøss med andre idioter følge i hans fotspor. Aksjen stiger så en hel del og når spetalen er fornøyd/hypen har lagt seg, selger han seg ut. Så sitter idiot investorene igjen, aksjen stuper fordi det blir trangt ut døra.

Hvilke fornuftige aspekter fins det ved hydrogenbil egentlig?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

sn0le

Så han eier 27,8% av akjsene i NEL, en aktør i markedet for hydrogen til FCEV'er.
Kan man virkelig påstå at fyren er upartisk?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Oreo

Han hyler og skriker for tapte skatteinntekter på elbil, men vil selv ha offentlig støtte til å bygge ut Hydrogeninfrastruktur. Makan til patetisk fyr.

9kr/mil med hydrogen, et drivstoff som meget lett lar seg avgiftskontrollere slik som bensin og diesel (+tobakk og røyk). Nei takk, jeg holder meg til ren el, den samme som jeg bruker på lys og varme i huset. Tydlig at den mannen ikke har satt seg inn i hva en elbil er, når han bl.a. påstod Tesla hadde liten bagasjeplass.
Han er sikkert flink med finansakrobatikk, men jeg ville nå ihvertfall undersøkt litt om "konkurerende" alternativer om jeg var han.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

fredag

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 13:57
Spetalen vil nok klare å tjene penger her også. Han er ei bjellesau og nå skal en drøss med andre idioter følge i hans fotspor. Aksjen stiger så en hel del og når spetalen er fornøyd/hypen har lagt seg, selger han seg ut. Så sitter idiot investorene igjen, aksjen stuper fordi det blir trangt ut døra.

Hvilke fornuftige aspekter fins det ved hydrogenbil egentlig?

60-80% energitap med å gjøre om strøm til hydrogen og tilbake til strøm igjen. Til sammenligning er det kun ca 30% energitap med elbil (regner da med tap i strømkabler, ac-dc- og dc/ac-konvertering, virkningsgrad for elmotor, osv).

For personbiler er hydrogen energisløsing. Mulig det kan egne seg for tyngre kjøretøyer som buss og lastebil.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA