Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 2013 vs 2014 modell

Startet av sn0le, torsdag 13. februar 2014, klokken 17:56

« forrige - neste »

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

ebbrey

Han statsviteren hadde jo plaster i panna. Kanskje han hadde slått seg.......
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Lille Lance

Har en 18 år gammel fossil (3.3 liter) som spyr ut både det ene og det andre.
Trengte ny bil, det ble TMS pga gunstige incentiver.
Hvis ikke gunstige incentiver, så hadde det blitt en 5-6 år gammel X5. Det hadde ikke blitt mye penger i statskassa fra meg ved det sånt kjøp.
Kan ikke Spettet og Hegnar skjønne dette? Den millionen som jeg visstnok snyter staten for, det ville aldri blitt betalt uansett!!!  >:(
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

LA-Thing

Virker som han likevel har fått et visst gjennomslag. Har fått kommentarer som 'Spetalen satte Hauge skikkelig på plass!' Og 'Du var nok en av de siste heldige som ble sponset av staten, blir nok fort slutt på dette nå.'

Bare et fåtall som setter seg inn i fakta, 'folk flest' tror på det de ser på TV.
Drammen, Tesla Model S #2510

Tai

Nytter ikke å linke til en artikkel med fakta for folk gidder ikke klikke og lese uansett.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

BMW850

Vi kan vel da bare si oss fornøyd med at vi er "sponsa" av staten og nyte bilen i åra som kommer :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

D.O

grunnen er at han sitter dypt inne i REC, som i prinsippet er en konkurent til Solar city som Elon eier. Tesla batteriene brukes til å lagre sol energi ettervert som vi bytter dem inn. Elon har nok mye flere tanker rundt alle sine firma og jeg tipper de alle har ett slags felles mål. For hver Tesla vi kjøper i Norge styrker vi utvikklingen til tesla og solar city, mens REC ikke får en krone. Spetalen er redd for egne invisteringer og derfor dette angrepet mot Tesla. Har ingen ting med elbil å gjøre, kun at han ser ett annet firma har en bedre mulighet enn sitt eget. Han er også sur på Jens for manglende pengestøtte for å berge REC i Norge, og det topper seg da nettopp han fikk Tesla og dermed støtter konkurenten.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

DaX

Elon vs spetalen livestream, make it happen!
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

OddB

#99
Nytt regnestykke for Spetalen og Hegnar !

I nyhetene i dag kommer det fram at Statoil vegrer seg mot å elektrifisere utbyggingen på Utsira-platået fordi det blir for dyrt.
Utslippet av klimagasser vil øke med 2% i Norge hvis feltet istedet må bygges ut med gassturbiner.
Totalutslippet av klimagasser i Norge er ca 50 millioner tonn pr år.

Mitt forslag er da at Statoil bestiller 200 000 Tesla Model S og lodder dem ut gratis
.

Regnestykke mitt blir slik :
2% av 50 mill tonn CO2 = 1 mill tonn CO2
Mitt årsforbruk av diesel i fjor var 1600 liter som tilsvarer ca 5 tonn CO2
1 mill tonn CO2/ 5 tonn CO2 = 200 000 biler.
Kostnad 200 000 biler * 600 000 kr pr bil = 120 milliarder, eller 4 ganger så mye som Statoil senker investeringene med i år.
Konklusjon ...?
:D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Ronny

Du må sjekke nøyere hvor mye Norge slipper ut på et år :)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

kristin1

#103
Sitat fra: fredag på torsdag 06. februar 2014, klokken 14:06
Det er jo ikke slik at personer som drikker vann subsidieres av staten, bare fordi de ikke må betale avgifter på det de drikker som personer som drikker alkohol/sprit.

;D

Spetalen må jo sette ting på spissen for å bli hørt av massene. At han har en skjult agenda er det vel liten tvil om. Som andre er inne på her er det fornøyelig å se hvor dypt i oss nordmenn sosialistisk tenkning ligger når selv oljerike og blå-blå Spetalen slår et slag for å holde bilavgiftene oppe på et "anstendig" nivå.

Vi elbilister må tåle noen sånne utspill også,  tenker jeg. Selv er jeg fornøyd eier av TMS utenfor Oslogryta. Jeg bruker bilen som familiebil,  det har aldri falt meg inn at jeg skal behøve en backupbil til denne. Jeg har aldri kjørt i kollektivfelt med bilen (det finnes ikke her). Bompenger snylter jeg vel på fellesskapet i ny og ne - kanskje en gang eller to ukentlig, er heldig med å bo sånn til at det ikke er bom på strekningene jeg kjører mest. Jeg lader hjemme og betaler mva på strømmen jeg benytter. Jeg kan kjøre bilen hjemmefra til familie 50 mil unna om jeg lader en time underveis. Jeg liker at bilen er sporty -det vil jeg ikke nekte for - men jeg kunne aldri kjøpt en sportsbil. Jeg drar en Navarsete: Spetalen,  du vet ikke hva du snakker om!

cra

Sitat fra: ebbrey på fredag 07. februar 2014, klokken 20:34
Han statsviteren hadde jo plaster i panna. Kanskje han hadde slått seg.......

Han har sikkert tryna på sykkel i et hull i veien, og er sur for at elbilistene ikke betaler veiavgift. Han har glemt at veiavgifta IKKE går til utbygging av vei, samt at syklister heller ikke betaler veiavgift. Ikke engang ca 400kr.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA