Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 4hjuls trekk

Startet av Stormfull, torsdag 13. februar 2014, klokken 14:16

« forrige - neste »

Caspar

Ikke stress opp stakkaren som har sin første elbil. Smør eller bytt viftene og ikke bekymre deg så mye. Styringen av viftene er ikke spesielt inteligent. Hvis jeg setter bilen min på lading i 10 minusgrader, rett etter jeg har kjørt så går viftene i flere timer. Jeg kan vanskelig forstå at det er noe høy temperatur som genererer det. Think Classic, lad når du kan og kjør når du må. Ta evt. problemer når de kommer
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

pmlovold

Bare kommentere at jeg har opplevd nøyaktig det samme som Stormfull beskriver i dette innlegget i vinter. Bare noen få uker etter vedlikeholdslading startet en høyfrekvent lyd fra motoren som var konstant og uavhengig av farten. Opplevde også at den hadde overraskende lite kraft oppover en forholdsvis slak bakke da batteri var ca 20%.
Lyden har imidlertid blitt borte, så krysser fingrene for at viften kan ha blitt bedre av seg selv. Eller bør jeg være bekymret / gjøre noen tiltak?

Stormfull

takker ihvertfall for alle svar. Godt vi har dette forumet. Lader opp bilen og kjører den ned til 20% og får ingen feil av noe slag på bilen. Bilen har nå stått i 3 dager og satt den fra meg på rundt 70% igjen på batteriet og den hadde ikke sunket noe så jeg er fornøyd. Kona tok bilen på jobb i dag og hun hørte lyden men ingen unormalt ved bilen men viften starter forsatt ikke opp under lading. Men lader som normalt og har samme kjørelengde 4-6 mil kun i byen med mye start og stopp he he. Har blitt glad i bilen:))
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Svein-O

Fint å høre at du liker bilen. Det gjør de fleste av oss som er blitt Think-eier.
Må bare gjenta at kjøleviftene normalt ikke starter når bilen settes til lading, det gjør imidlertid vannpumpa og den høres jo relativt godt.
Opplevde selv en gang at jeg kom i skade for å dra kontakten på vannpumpeledningen ut av koblingen, med resultat at sikringen røk. Under kjøring, startet kjøleviftene etter 3-5 km. Fordi vannpumpa ikke startet ved lading og kjøleviftene "hjalp" til under kjøring, var feilsøkingen enkel.
Kos deg med bilen, den er et sjarmtroll.
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Mircado


Det /kan/ være verdt å sjekke sensoren til batteritemperatur -- er den helt gåen vil vifta kjøre i ett sett og ule på fullt også når du lader i kulda. Står mer på søk i forumet/wiki, og lett og billig å bytte på et verksted eller selv om den faktisk skulle være utslitt,

Ellers ditto til tidligere innlegg: ikke verdt å overbekymre seg.
--
Think City Zebra

Stormfull

Sitat fra: Svein-O på fredag 14. februar 2014, klokken 19:46
Fint å høre at du liker bilen. Det gjør de fleste av oss som er blitt Think-eier.
Må bare gjenta at kjøleviftene normalt ikke starter når bilen settes til lading, det gjør imidlertid vannpumpa og den høres jo relativt godt.
Opplevde selv en gang at jeg kom i skade for å dra kontakten på vannpumpeledningen ut av koblingen, med resultat at sikringen røk. Under kjøring, startet kjøleviftene etter 3-5 km. Fordi vannpumpa ikke startet ved lading og kjøleviftene "hjalp" til under kjøring, var feilsøkingen enkel.
Kos deg med bilen, den er et sjarmtroll.


Du veit når du skriver det så er det akkurat sånn bilen oppfører seg. Det er sikkert vannpumpa som ikke starter opp under lading for det har vært en lyd fra den før mens nå er den helt tyst. Dette må sjekkes
Takk for tipset:))
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA