Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 4hjuls trekk

Startet av Stormfull, torsdag 13. februar 2014, klokken 14:16

« forrige - neste »

Stormfull

Hei dere. Startet opp bilen i går og kjørte min sønn i barnehagen da jeg plutselig fikk en høyfrekvent lyd inne i kupeen. Skrudde av vifte og radio men lyden var der enda. Da jeg kom hjem gikk jeg ut av bilen mens den var i gang og oppdaget da en kraftig lyd utenfor som kommer et sted under panseret en plass. Bråker veldig utenfra og altså en høyfrekvent lyd i kupeen. Noen som veit hva det kan være?? Har ingen feilmeldinger og bilen lader og alt ser ut til å fungere som normalt. Håper noen kam hjelpe meg:)
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Lynet

Kan det være en kjølevifte som har defekt lager?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Stormfull

Ja jeg tenkte noe sånt jeg også men må være ærlig og si at jeg nesten ikke har skrudd på Thinken. Lyden øker ikke ved pådrag eller ved regenereing
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

cra

Hvis du legger inn i signaturen din hvor i landet sånn ca du holder til så kan det jo tenkes at noen i nærheten har diagnoseapparat. Med den mener jeg å huske man kan starte vifter mm, slik at man kan høre når det skjer. Vifter skal det forøvrig være mulig å høre i tillegg til hvining.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Stormfull

Gjort det nå:) Det er ofte at jeg har kjørt ca 5km før denne lyden dukker opp. Er borte igjen etter at bilen har stått litt men kommer da tilbake etter en kort kjøretur
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Caspar

Jeg stemmer også for radiatorvifte, ta ut sikring nr. 6 og jeg tipper det blir stille
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Stormfull

Takk takk jeg skal prøve det:) Er det farlig å bruke bilen??
Noen som har en å selge
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

elektrolux

Radiatorvifter er mangelvare, og siste fantasipriser jeg hørte fra Kverneland var 2 stk montert for 12000 kr.

Vi kan hjelpe med brukte fungerende vifter til 500 kr stk. 

Ellers støttes at radiatorviften(e) er sannsynlig feil. Lageret på dem går tørt, og så lager de et høylytt skrik. Men det betyr at de fremdeles sviver, og litt multispray eller olje på rett sted vil nok gi en vifte som fungerer videre uten ulyd.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stormfull

Ja den går og den hyler ja så skal prøve meg på smøring. Hvordan kommer jeg lett til den?
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

elektrolux

De sitter bak radiatoren, og du må ta ned plastdekselet under motoren for å komme til.

Husk å ha klar spredeplugger for å montere tilbake dekselet. Vi selger slike til 10 kr stk. Totalt trenges 8 stk. Normalt kan disse brukes mangfoldige ganger, men vi ser stadig biler som kommer fra merkeverksted der dekselet er poppnaglet fast.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stormfull

#10
Regner med du selger og sender da:) Sier i fra takk takk

Hmm en ting til. Kan man miste trekkraft når man er rundt 20% igjen av batteriene?? Opplevd at jeg nesten ikke kom opp en bakke som ikke er den bratteste men lang.
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Stormfull

Som innlegget jeg hadde sist med trøbbel opp bakken så gikk den støyende viften hele tiden. parkerte bilen i garasjen og skulle lade den men vi vifta starter ikke opp. Null lyd men bilen lader normalt?? Sjekket sikringer og alt er ok der. Er det sånn at viften ikke går hele tiden eller skal den gå konstant?
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Svein-O

Sitat fra: Stormfull på søndag 09. februar 2014, klokken 13:22
Som innlegget jeg hadde sist med trøbbel opp bakken så gikk den støyende viften hele tiden.

Har en mistanke om at du snart får stopp på veien. At du opplevde å miste motorkraft i bakken og at kjøleviftene kjørte på, tyder på  høg temperaturstigning i batteriet, noe som skyldes forhøyet indre motstand i en blokk (eller flere). På vinteren er det sjelden at kjøleviftene starter ved "vanlig" kjøring, med mindre en blokk fremstår som dårlig. Dette virker kjent, har vært gjennom det et par ganger.
Jeg ville i alle fall nå trå lett på gassen, spesielt i motbakkene.

Nå er ikke dette jordas ( les : bilens) undergang. Men en demontering av batteripakken er kommet nærmere.
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Stormfull

Hadde batteriene inne for vedlikeholdslading for 2 uker siden og da var batteriene helt topp og fylte kun på 1,5 liter vann men dette kan kanskje skje plutselig. Viftene går sjelden men når de har gått så har de lagd en lyd. Det som skjedde i motbakken så var batteriene nede i 18% og hadde lite pådrag som alltid. Er veldig nøye med å ta det med ro. Men nå går ikke viftene ved lading og det har de gjort tidligere men den lader opp som normalt??
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Svein-O

Mener du viften som hviner, er det den som har sluttet å virke nå under lading?  Hvis du starter lading rett etter kjøring hvor viften går pga. temperaturen i batteriet, vil den også fortsette ved ladestart.
Når det gjelder opplevelsen i motbakken, kan det hende at du opplevde "tomt" batteri, at tankmåleren viste 18 istedet for 0, og bilen gikk over i "krabbemodus". Eller var alt "ok" etter bakken, altså ikke tomkjørt. Hvis tankmåleren er "på tur", justerer den seg selv etter noen ut- og oppladinger.
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA