Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange har fått Mennekes kabel av Tesla?

Startet av Celter, torsdag 13. februar 2014, klokken 12:03

« forrige - neste »

Celter

Spørsmål til dere som er mer kyndige enn meg på dette. Denne kabelen lader max 13 A. Når jeg får rødt adapter ( om ca. 2 uker ?) vil jeg da kunne bruke denne kabelen til å lade 3-fase 400 V? Selvfølgelig bare med 13A.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

christian1986

Griffel

Sitat fra: Celter på onsdag 05. februar 2014, klokken 17:31
Spørsmål til dere som er mer kyndige enn meg på dette. Denne kabelen lader max 13 A. Når jeg får rødt adapter ( om ca. 2 uker ?) vil jeg da kunne bruke denne kabelen til å lade 3-fase 400 V? Selvfølgelig bare med 13A.
Her var det ikke lett å vite hva du spør om. Dersom dette er en Mennekes 13A ladekabel med kladd er svaret, Nei.
Forøvrig er det ingen sammenheng mellom Mennekes kabler av noe slag og rødt adapter.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Havebigfun

Fjerner man Schuko-kontakten (for å skru på en annen kontakt) mister man antakelig all funksjon ettersom det er en temperatursensor der som da går istykker- kabelen er kun for Schuko, 230V 13A.

TTLied

Er det flere som har opplevd at bilen har stilt ned ladestyrken fra Mennekes 13A kabel?
Jeg opplevde i dag at lading ble redusert til 6A etter at den hadde stått en stund på 13A.

Tenkte kanskje noen hadde vært morsomme og justert farten på kladden, men denne stod på 13A da jeg kom tilbake til bilen.

Det kan jo være at kladden syntes den ble for varm, satte ned farten en stund, for så å skru den opp igjen siden, men da tipper jeg at bilen ikke følger opp  med å justere opp hastigheten igjen?

Er på .95 versjon...
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

jorkus

At Strømstyrken synker til 6A hender konstant på ladestasjonene i Kongensgate, jeg la inn en post på dette her, men moderator flyttet det til en Tesla Ladetråd, den tror jeg ikke det er så mange som leser... Meldte dette for øvrig til Tesla for at de skulle sjekke loggen. De mente at spenningen var ustabil og at strømstyrken derfor ble satt ned automatisk. Har ikke hatt problemer andre steder.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Muffinman

Bilen skal justere ned til 10A om den reduserer automatisk så vidt jeg vet. Min teori er at om Mennekes-kabelen justerer ned styrken pga varme i støpselet, noe som bilen oppfatter som feil på nettet og justerer ned ytterligere. Det skjedde ihvertfall for en måneds tid siden når jeg prøvde å stille ned på kladden. Bilen responderte med "Bad wiring/extension chord" osv.

jorkus

Tviler på at det er årsaken i Kongensgt. Lite trolig at det er varmgang i omtrent alle 50-ish kontaktene der, og 13A lampen lyser på Mennekes kladden.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA