Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: BMW Connect drive (door open)

Startet av haggen, torsdag 13. februar 2014, klokken 10:56

« forrige - neste »

haggen

Er det chassis nummer som er pålogging? Fant ingen måte å opprette meg som bruker på den siden. Tror det kommer hurtiglader på Minnesund, men ikke på det tidspunktet jeg kjører hjem. Om jeg ikke klarer Rudshøgda på ett strekk, så er det en type 2 7,2 kw på Jessheim som jeg kan få den manglende rekkevidden på, men hadde vært kjekt å slippe det stoppet da. Det blir litt ekspedisjons preg av denne hjemturen! :D
Supert om du rapporterer fra forsøket mot Norefjell.

Vind

#16
Sitat fra: haggen på søndag 09. februar 2014, klokken 10:13
Er det chassis nummer som er pålogging? Fant ingen måte å opprette meg som bruker på den siden. Tror det kommer hurtiglader på Minnesund, men ikke på det tidspunktet jeg kjører hjem. Om jeg ikke klarer Rudshøgda på ett strekk, så er det en type 2 7,2 kw på Jessheim som jeg kan få den manglende rekkevidden på, men hadde vært kjekt å slippe det stoppet da. Det blir litt ekspedisjons preg av denne hjemturen! :D
Supert om du rapporterer fra forsøket mot Norefjell.
Du må opprette en bruker på https://www.bmw-connecteddrive.no/ , med brukernavn og passord.  Det kan man gjøre nå.  Når man får bilen taster man inn VIN nummer, og får da opp en melding i displayet på bilen.  Dette sikkerhetsnummeret legger man da inn på websidene, og bilen er knyttet sammen.  Dette er grunnlaget for å knytte opp både app og webside. 

Det betyr forsåvidt ogsa at forhandleren kan gi deg VIN nummer, og meldingen på displayet når de har klargjort bilen - og før du får overlevert den, da kan du sjekke at den er ladet og at appen virker.

Rekkevidde indikatoren på ConnectedDrive er den samme som i bilen eller appen.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

haggen

Ok, jeg fikk logget meg på nå, men jeg får ikke lagt til en bil før jeg har chassis nummer. Det kan jeg få med forhandler snart tror jeg siden bilen går i prod. uke 7 :)

Vind

Sitat fra: haggen på søndag 09. februar 2014, klokken 13:38
Ok, jeg fikk logget meg på nå, men jeg får ikke lagt til en bil før jeg har chassis nummer. Det kan jeg få med forhandler snart tror jeg siden bilen går i prod. uke 7 :)
Du får ikke logget inn før du faktisk har bilen.  Websiden sender en melding til bilen, som du må legge inn på websiden igjen.  Så her må du nok vente til bilen er pakket ut hos forhandler.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

leifm

Fikk denne mailen i dag :)
"At first, thanks for your message. The bmw i3 has been added at Green Race.

Kind regards
Marion Romain" :)
-i3 i mai

bromm

Sitat fra: leifm på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:17
Fikk denne mailen i dag :)
"At first, thanks for your message. The bmw i3 has been added at Green Race.

Kind regards
Marion Romain" :)

Fikk samme mail - flott !!! Men jeg biter meg umiddelbart merke i at Nissan Leaf rekker en god del kortere enn i3 - er det virkelig så stor forskjell ??

Vind

Sitat fra: bromm på onsdag 19. februar 2014, klokken 10:52
Fikk samme mail - flott !!! Men jeg biter meg umiddelbart merke i at Nissan Leaf rekker en god del kortere enn i3 - er det virkelig så stor forskjell ??
Jeg fikk også mail fra dem, så tydelig at vi er mange som har "mast"

Forskjellen til Leaf er veldig likt den forskjellen man har i virkligheten - Så denne virker ganske korrekt.  Har sjekket mot noen av de lange rutene jeg har kjørt - og det er ganske bra sammfall.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

bromm

Det er nok mye som tyder på at data for i3 er feil der inne. Den er oppsatt med 22kWh batteripakke (noe som sannsynligvis skal være 18,8), og samtidig har den samme verdier for både "rolling resistance" og "recup" som Leaf, noe som ganske sikkert ikke er tilfelle...!?

Rabiat22

Men den legger in ferjekjøring som KM bruk på vei?
Det er da vell ikke riktigt?

Vind

Sitat fra: Rabiat22 på onsdag 19. februar 2014, klokken 19:03
Men den legger in ferjekjøring som KM bruk på vei?
Det er da vell ikke riktigt?
Det er korekt, den er laget av Sveitsere - som tydeligvis ikke er vant til Norske fjorder. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA