Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av tlauri, onsdag 12. februar 2014, klokken 16:32

« forrige - neste »

rojohan

Eg fekk den oppgraderingen idag (kun skruer) siden bilen alikevel var inne på verksted med andre problem.....


Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2


Stikkkontakt

Min kone klager over en slags knitrelyd fra "baksetet" når hun kjører. Jeg har ikke fått sjekket det selv da jeg er på havet. Bilen skal leveres inn på torsdag og jeg har jo dette med løse forskruninger på strømførende kabler i bakhodet ettersom det knitrer.
Følgende skal oppgraderes:
OPPDATERING 23N3 KRET 1
OPPDATERING 93A4 KRET 1

Bilen er for øvrig kjøpt i utlandet og derfor ikke i Møller sitt system for tilbakekalling.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Sigurd

#17
Jeg skal inn 1. april:
OPPGRADERING 93A4 - KRITERIUM 01/110 UTEN OPPGR 93A3
OPPGRADERING 23N3 (NR. 23N3 0099 WWO) KRITERIUM 01

Jeg har ikke fått noen nærmere beskrivelse av hva de skal gjøre. Noen som har fått 23N3 utført som vet hva det er?
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

tlauri

Fikk idag byttet hele batteripakken pluss skruer og dårlige connectorer. Det er bare et fåtall biler som må bytte hele batteripakken. 23N3 er bare en software oppgradering som skal forhindre at man må starte bilen på nytt hvis man ruller bilen bakover når den står i gir D eller B. Har ikke fått testet dette enda etter oppgradering.

tlauri

Da har jeg testet bilen etter 23N3 oppgradering, før når bilen rullet baklengst med giret i D så måtte jeg starte bilen på nytt i N eller P for og kjøre videre. Etter oppgradering når jeg ruller bak i gir D så går "turtelleren" ned på null og bilen dør men så snart jeg setter giret i N så er den oppe å går uten å vri på nøkkelen. Ikke helt slik jeg ønsket men lettere en å vri tenning av og på.
Håper det kommer en oppdatering som lar oss vugge litt frem og tilbake hvis man står fast på vinteren uten å måtte skifte gir hele tiden.

Elmo

#20
Var inne idag og fikk  oppgradering 23N3.  Jeg har ikke selv opplevd stopp-problemet så jeg kan ikke uttale meg om eventuelle forbedringer der.
I tillegg står det "23602699 Omprogrammert styreenhet" men det er kanskje bare en tilleggsforklaring ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Stikkkontakt

Bilen min har vært inne på aksjon og jeg har lagt merke til at den etterpå har vært utrolig gjerrig på strømmen.
Er det andre som har tilsvarende erfaring eller er det bare kona som har lært seg til å kjøre den gunstig sammen med noe høyere temperatur?
Selv har jeg ikke vært hjemme og testet bilen etter den var inne for 2 uker siden.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Elmo

#22
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 01. april 2014, klokken 16:15
Bilen min har vært inne på aksjon og jeg har lagt merke til at den etterpå har vært utrolig gjerrig på strømmen.
Er det andre som har tilsvarende erfaring eller er det bare kona som har lært seg til å kjøre den gunstig sammen med noe høyere temperatur?
Selv har jeg ikke vært hjemme og testet bilen etter den var inne for 2 uker siden.

Det har ikke noe med oppdateringen å gjøre. Det er fordi vinteren er over.
Merket det meget godt allerede før oppgraderingen. Nesten umulig å komme over 13kWh/100km i snitt jo ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

#23
Jeg er inne på "oppgradering" av jobbens eUp hos Møller nå.
En av brukerne hadde problemer med ladekabelen og da vi meldte inn det så ville de ha inn bilen for en oppgradering og sjekk.
Sitat fra: På Planlagt arbeid står det:
97AR: bytte godsledning og multisikring
Omprogrammere styreenheter
batteri, ledning og sikring

Ladekabelen var OK :-[  Kladden trengte bare en reset, som vedkommende bruker trodde var å trykke på opp og ned knappene samtidig i noen sekunder. Men reset er å trykke først ned knappen, vente noen sekunder og så opp knappen.
Jeg burde sjekket det først  :-[  men det var jo greit å få inn oppgraderingen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tobel

Hei,

Jeg har nå passert 750 km i vår e-up og er veldig fornøyd. Ingen problemer eller overraskelser så langt.

Bilen skal inn på verksted for følgende oppdatering (klippet fra verkstedordre):
    97AR BYTTE GODSLEDNING OG MULTISIKRING
    BYTTE UT MULTISIKRING
    OMPROGRAMMERE STYREENHETER

Dette er ikke en innkallingsoppdatering men noe de gjør når bilen uansett er inne for noe annet. Jeg skulle i utgangspunktet bare hente vinterhjul. Bilen er produsert sent på våren 2014. Jeg har ikke spurt verkstedet om hvilke feil denne oppdateringen skal forebygge...

Elmo

#25
Ja, det er samme oppgradering jeg nettopp fikk gjort. Bilen har gått 11500km.
Mekanikeren sa at alle bilene skal ha denne oppgraderingen, men at de tar det først når bilen er innom uansett. Jeg ventet, og det tok bare 1,5 time.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA