Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Duplisere ladelukeåpner

Startet av Quattro, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:47

« forrige - neste »

janmb

Sitat fra: ebbrey på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:22
Det må da være mulig å ha dette feltet tilgjengelig på slike ubelastede tidspunkter. Skjønner godt at morgen rushen skal stenges for elbiler. Men like greit å ha det åpent mellom 9 og 15.

Det er tvert imot i rushet det er viktigst å få elbilene til å bruke kollektivfeltet - det er da vi trenger den totale kapasiteten mest.

Dersom skvise inn hele dagens bilpark på to felt vil det lage fullstendig krise, ikke bare for elbilister, men for alle.

Dette problemet handler uansett ikke om elbil, men den totale trafikktettheten i og ved storbyene. Det løses med gratis innfartsparkeringer, gratis shuttlebusser og reduserte parkeringsmuligheter i sentrum.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

toS

Sitat fra: SKH på onsdag 12. februar 2014, klokken 20:15
Hvem bryr seg om "folk"? Har en kjøpt bilen, er fornøyd, nyter hver tur; who cares?
Enig :-)
Når det er sagt får jeg hittil kun positive tilbakemeldinger på bilen, ingen syting over subsidier etc. Tror imidlertid Tesla er feil bil hvis man ska oppfattes som "ufarlig politisk korrekt" og være inne i varmen hos absolutt alle typer mennesker. De sinteste motstanderne mener typisk BÅDE at bilen er et risikoprosjekt å kjøpe (batteri, vinter, rekkevidde, fordeler som forsvinner etc) og SAMTIDIG at den er urettferdig subsidiert. Forstå det den som kan...

Bjoris

En må jo ha forståelse for at det har vært og tildels fortsatt er ekstremt mye fokus på Tesla, kult for oss som er/blir eiere, men jeg forstår jo folk blir lei og da er det vel kanskje lett å fokusere på det negative, men dette er vel presseskapet. Først en masse treff på positive nyheter og så en masse treff på negative nyheter...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Lille Lance

I en rundkjøring ved Kjeller / Lillestrøm idag kl.0745 mottok jeg for første gang (bil i 10 dager) Finger'n fra en mann i hvit Toyota Hiace. Jeg bare smilte tilbake  :D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Griffel

Sitat fra: Lille Lance på fredag 28. februar 2014, klokken 12:46
I en rundkjøring ved Kjeller / Lillestrøm idag kl.0745 mottok jeg for første gang (bil i 10 dager) Finger'n fra en mann i hvit Toyota Hiace. Jeg bare smilte tilbake  :D
I en rundkjøring ved Sandvika så jeg en Tesla som forsøkte å presse seg inn forran en buss som allerede befant seg i runkjøringen. Teslan passerte bussen på neste holdeplass, og i neste rundkjøring tok den en komplett ekstrarunde slik at bussen måtte stoppe for Teslan som da allered var i rundkjøringen. Har "Teslaførere" vendt seg mot bussen?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lille Lance

Sitat fra: Griffel på fredag 28. februar 2014, klokken 13:00
Sitat fra: Lille Lance på fredag 28. februar 2014, klokken 12:46
I en rundkjøring ved Kjeller / Lillestrøm idag kl.0745 mottok jeg for første gang (bil i 10 dager) Finger'n fra en mann i hvit Toyota Hiace. Jeg bare smilte tilbake  :D
I Har "Teslaførere" vendt seg mot bussen?
Ikke bra  >:(
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Teslanewbie

#126
Jeg og guttungen ble nesten rygget ned av en dame i en perlehvit Tesla S P85 på et fotgjengerfelt..... neven var ikke langt borte fra å bulke bilen, måtte dra gutten tilside.. Men jeg behersket meg.. hadde det vært en annen bil så hadde den fått et varsel på bakluken med kraft..
Idioten snudde på et fotgjengerfelt men kom ikke rundt og begynte å  rygge rask uten å se bakover..

Har Tesla vendt seg mot fotgjengere? :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cato76

Jeg passerte en rød Tesla Model S på vei til jobben i dag. Selv kjørte jeg som vanlig i min koksgrå Tesla og hilser med hånden i det jeg passerer han. Hilser han tilbake? NEI  :o

Hva er det med Tesla eiere? "Har Tesla eiere vendt seg mot andre Tesla eiere?"  

;D ;D ;D ;D ;D
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

cairnz

Jeg vinker fram både taxier og busser hvis jeg kan. Det jeg derimot misliker er ved fletting fra kollektiv til ikke-kollektiv, at elbiler som kommer bak, ser at jeg fletter, for så å prøve kjøre to billengder lengre fram for å flette.. da er det nesten så jeg tetter luka.. bare nesten! Fikk tommel opp fra en taxisjåfør her om dagen når jeg vinket han fram for å flette foran. *That feel*
Elbilist

Olemann

#129
Bare normalisering, intet annet.  Da jeg var barn hilste alle med campingvogn på hverandre og....nå er det heller finger'n fra de andre  (har ikke campingvogn selv)

Før stoppet folk for å beundre Tesla, nå går de som drosjer, snart vel også som Pizza-bil.  Nå selges de (selvsagt) under listepris på FINN, selv om de er nye/uhentede. 

Det er vel ingen bombe at det som før var en sjeldenhet, en nyhet, blir vanligjort, det finnes antagelig både køsnikere, rørleggere, finansfolk, enslige mødre, innvandrere,  skattesnytere, kreftpasienter, prester, rikfolk og trygdemisbrukere blant Tesla eierne.  Som det gjør av de fleste andre biler.

Så nei, folk har ikke vendt seg mot Tesla, men folk har skjønt at det er en bil, et transportmiddel, som en gang går i pressa hos Brødrene London, som andre biler, selv om de antagelig ikke blir til spiker,  men til garasjedører i sitt neste liv. Slik min nye i3 i sitt neste liv kanskje ender opp som skuddsikker composit-vest.
Men før det skal jeg ha et langt og morsomt liv med den, men bil er og blir det. Verken mer eller mindre.

Mvh Ole

Sitat fra: Cato76 på fredag 28. februar 2014, klokken 13:29
Jeg passerte en rød Tesla Model S på vei til jobben i dag. Selv kjørte jeg som vanlig i min koksgrå Tesla og hilser med hånden i det jeg passerer han. Hilser han tilbake? NEI  :o

Hva er det med Tesla eiere? "Har Tesla eiere vendt seg mot andre Tesla eiere?"  

;D ;D ;D ;D ;D

Birger

Sitat fra: Cato76 på fredag 28. februar 2014, klokken 13:29
Jeg passerte en rød Tesla Model S på vei til jobben i dag. Selv kjørte jeg som vanlig i min koksgrå Tesla og hilser med hånden i det jeg passerer han. Hilser han tilbake? NEI  :o

Hva er det med Tesla eiere? "Har Tesla eiere vendt seg mot andre Tesla eiere?"  

;D ;D ;D ;D ;D

Eller han er som meg og er i filtermodus. Dvs. alt annet på veien identifiseres bare på grunnleggende nivå som deretter vurderes som en fare eller ikke :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Oreo

Jeg har også problemer med at Teslaeiere ikke hilser. Jeg vinker og blinker med langlys, nødlys og blinklys uten noe som helst reaksjon. Snart gidder jeg ikke å hilse lenger, dessuten begynner TMS nå å bli såpass vanlig at den ikke er spesiell lengre. Hm, har jeg vendt meg mot Tesla?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Philip Marlowe

Sitat fra: cairnz link topic=12230.msg190171#msg190171 date=1393590676
Jeg vinker fram både taxier og busser hvis jeg kan. Det jeg derimot misliker er ved fletting fra kollektiv til ikke-kollektiv, at elbiler som kommer bak, ser at jeg fletter, for så å prøve kjøre to billengder lengre fram for å flette.. da er det nesten så jeg tetter luka.. bare nesten!

Jeg vet jeg er OT, men den skjønte jeg ikke.     ???
Ved sakte saktegående kø skal man kjøre helt frem og flette i "spissen".
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Quattro

Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 28. februar 2014, klokken 16:55
Sitat fra: cairnz link topic=12230.msg190171#msg190171 date=1393590676
Jeg vinker fram både taxier og busser hvis jeg kan. Det jeg derimot misliker er ved fletting fra kollektiv til ikke-kollektiv, at elbiler som kommer bak, ser at jeg fletter, for så å prøve kjøre to billengder lengre fram for å flette.. da er det nesten så jeg tetter luka.. bare nesten!

Jeg vet jeg er OT, men den skjønte jeg ikke.     ???
Ved sakte saktegående kø skal man kjøre helt frem og flette i "spissen".

Vær så snill, ikke begynne med noe offtopic her og, start heller en egen tråd enn å ødelegge denne tråden også!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

hybriden

Sitat fra: Oreo på fredag 28. februar 2014, klokken 15:07
Jeg har også problemer med at Teslaeiere ikke hilser. Jeg vinker og blinker med langlys, nødlys og blinklys uten noe som helst reaksjon. Snart gidder jeg ikke å hilse lenger, dessuten begynner TMS nå å bli såpass vanlig at den ikke er spesiell lengre. Hm, har jeg vendt meg mot Tesla?

Kanskje bra at mange ikke hilser  ???
Tenk hvilken kaos det blir om alle likesinnede skal blinke med lysene til hverandre.....
Det er nok å.blinke ved fartskontroller 8)
Kjører bensin SUV som trekker campingvogn(2000 kg). Finnes ikke elbilalternativ, men snart hybrider som dekker dette behovet!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA