Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladejungelen

Startet av Tom1977, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:42

« forrige - neste »

Tom1977

I dag fikk jeg endelig bestemt meg og fikk etter mye leting bestillt meg en Nissan leaf tekna i Bergen. Erfaringen min er at det ikke er lett å finne en til rett pris og med rask levering.

Det ble til slutt en demobil fra Nissan merkeforhandler i Åsane og jeg er glad for det. Understellsbehandling, 5-års veihjelp, telenor til carwing, chrompakke og metallic inkludert til 238.900kr kan vel ikke være en dårlig pris :-)

Gleder meg som en unge til å få den levert neste uke!

Jeg jobber som en selger og farter veldig mye rundt så det skal bli veldig interessant å se hvordan dette går. Er lei av stigende priser på drivstoff og bomringene.

Så snart er jeg med i det glade elbil-selskap :-)

FrodR

2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

Batteribill

2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

Knotten

Gratulerer med ny elbil.  Du har gjort et godt valg og du har noen artige og kanskje litt spennende uker foran deg. ;D

Ettersom du annonserer nyanskaffelsen her regner jeg med at du kjenner godt til 'utfordringer' som f.eks rekkeviddeangst, i begynnelsen vil du nok 'svette litt' av og til, men etter hvert får du et ganske så avslappet forhold til det hele.. 8)
Du sier du er selger og farter mye rundt. Selv er jeg servicetekniker innen radiokommunikasjon og farter også endel rundt, har bl.a kjørt noen ganger mellom Bergen og Stavanger, Bergen og Florø for å nevne noe.
I morgen skal jeg til Ølve på Tysnes, ser fram til turen med min kjære Leaf.. ;D
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Tom1977

Da fikk jeg bilen raskere enn jeg trodde og har kjørt min første arbeidsdag :-)

Hadde litt rekkeviddeangst, men etter en del kjøring med varme, musikk, bakker og berg satt jeg igjen med 100km når jeg kom hjem. Bilen har mye bedre rekkevidde enn jeg trodde og jeg tror jeg må anstrenge meg kraftig for å komme under 100km på "full tank".

Ellers er det en flott bil med alt utstyr man kunne ønske seg. Nok med krefter og lett å flyte med trafikken. Det ble litt mye knapper og lys på en gang så læringskurven blir bratt. Personlig syntes jeg den er pen designmessig. Desidert det beste bilkjøpet jeg noen gang har gjort og jeg kommer til å bruke den for alt den er verdt.

Kollegen mine har dratt litt på smilebåndet når de hører elbil og lurer egentlig på om jeg har blitt gal :-). Dersom dette er galskap så aksepterer jeg det med glede :-)

Hilsen en veldig lykkelig elbileier

BE

Sitat fra: Tom1977 på onsdag 05. februar 2014, klokken 20:28

Hadde litt rekkeviddeangst, men etter en del kjøring med varme, musikk, bakker og berg satt jeg igjen med 100km når jeg kom hjem. Bilen har mye bedre rekkevidde enn jeg trodde og jeg tror jeg må anstrenge meg kraftig for å komme under 100km på "full tank".

Denne finner du snart blant kundereferanser på Nissan Leaf ;-)

Gratulerer med ny bil, kjekt at den innfridde på rekkevidden. Etter å ha lest dette forumet kan man jo bli skremt på høylys dag hva gjelder rekkevidde!

Jeg har nå kjørt 37000km og kost meg hver eneste kilometer, jeg har faktisk enda til gode å få første varsel om lavt batteri. Dessuten lader jeg konsekvent til 80%, og bare unntaksvis til 100. Kanonbil!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

johncl

Kjører selv stort sett på ECO mode, men av og til må jeg skru den av for å kjenne hvor mye futt det egentlig er i denne bilen, og smilet blir stort og bredt. :)

Ellers fant jeg endelig ut av cruise control og det funket jo helt ypperlig og er lett å bruke.

Grattis med ny bil! Rekkevidden har enda ikke blitt noe problem for oss.
Perlehvit Leaf 2014

jkirkebo

Sitat fra: johncl på torsdag 06. februar 2014, klokken 09:26
Kjører selv stort sett på ECO mode, men av og til må jeg skru den av for å kjenne hvor mye futt det egentlig er i denne bilen, og smilet blir stort og bredt. :)

Det er ikke nødvendig, akselerasjonen er akkurat den samme i Eco som i D om du trykker pedalen i bunn.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

johncl

Aha, det var jeg ikke klar over. Så den er bare litt mer direkte responsiv på gasspedalen når den er ute av ECO altså. Dette må prøves. Jeg antok at den var ganske treg uansett hvor langt ned man trykket gassen i ECO mode da poenget med denne er vel å ha en ganske kontrollert akselerering for å spare energi.
Perlehvit Leaf 2014

BE

Ikke alle er klar over det, men med bilen i ECO så spares det også på oppvarming. På vinterstid kan det derfor være problemer å holde temperaturen i kupeen dersom en kjører i ECO.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

pottle

#10
Jeg kjører bilen så å si alltid i B - ECO på grunn av noen avstander som må forseres. Det burde vært et software-valg der en kunne valgt å sette bilen direkte i B.

Hvis bilen kjøres i D og jeg i vanvare slår av ECO, så må jeg innrømme at jeg skvetter litt.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

jkirkebo

Sitat fra: BE på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:32
Ikke alle er klar over det, men med bilen i ECO så spares det også på oppvarming. På vinterstid kan det derfor være problemer å holde temperaturen i kupeen dersom en kjører i ECO.

Det er flere måter å omgå dette på. Enten ved å sette temperaturen ganske høyt (f.eks 28 grader) eller ved å bruke "defrost" og samtidig skru ned på viftehastigheten. I begge tilfeller går varmeapparatet på fullt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA