Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Energistasjoner?

Startet av Hyperstress, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:27

« forrige - neste »

Hyperstress

Etter Spetalens uttalelser om at TMS er en sportsbil nummer to for rike Oslofolk, så er det på sin plass med en faktapoll  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Frodebo

Spetalen og (riks-)media har vel så langt stort sett uttalt seg på bakgrunn av at 99% av landets Teslaer er kjøpt for å kjøre kollektivfelt fra Asker/Bærum til Oslo, så jeg er ikke overrasket.

Det er jo i flg. media en sportsbil/luksusbil for de rike, som med kraftig subsidisiering fra staten får lov til benytte seg av fordeler mens arbeiderklassen i sine gamle, eksosspyttende og avgiftsbelastende rustholker må ta til takke med å stå i kø. Teslaeiere er vel stort sett arrogante drittsekker som bare er opptatt av å komme seg først fram både på bekostning av de fattiges tid og penger ;)  ;)  ;)  ;)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Meringdal

1 person til nå som bruker den som andre bil.. Mulig han har 2 stk. Da blir det vanskelig å si hva som er første og andre?


grodum

Den ble kjøpt som bil nr 2, men har uten tvil blitt bil nr 1.

grodum


Cirion

Tesla kjøpt i Bærum, erstatter en 13 år gammel Honda Accord. Er og blir eneste bil, og da jeg bor på Slependen og jobber i Asker, er det hverken bom eller bussfil på vei til jobb  :o
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

cairnz

Hva skal de med flere Model S (og Roadster) svare? :)
Elbilist

ebbrey

Sitat fra: cairnz på tirsdag 04. februar 2014, klokken 22:12
Hva skal de med flere Model S (og Roadster) svare? :)

Savner et samler alternativ da eller?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

gbzdoc

Tesla S = bil #1
Leaf = bil #2

Leafen var bil #1, Toyoten var bil #2. Kommer neppe til å trenge to biler om noen år, da blir den eneste bil.

Skal man lage svertekampanje i riksdekkende media mot elbiler/Tesla så bør man kanskje sette seg litt bedre inn i saken??

Havebigfun

Sprekt med 100 svar på 80 minutter- emnet engasjerer åpenbart.
Vi får holde tråden i livet til vi har flere 100 svar mulig det overbeviser  8).

Hyperstress


Sitat fra: cairnz på tirsdag 04. februar 2014, klokken 22:12
Hva skal de med flere Model S (og Roadster) svare? :)

:) De får svare bil nr 1.
Bil nr 2. blir jo også korrekt da, men i forhold til hensikten med kartleggingen så blir nr 1 mest korrekt svar.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Epleskreller

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 04. februar 2014, klokken 22:22
Skal man lage svertekampanje i riksdekkende media mot elbiler/Tesla så bør man kanskje sette seg litt bedre inn i saken??

Hvorfor det? så lenge sanheten ikke kommer frem er målet nådd.. dvs. mange vil ikke høre det som stemmer...
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Lunde

Diskusjonen om hvilken bil som er bil nummer en og hvilken som er nummer to har vært heftig diskutert i alle tider.  Noen påstår hårdnakket at min Volvo MÅ være bil nummer en siden den kan brukes til alt (alt?) Elbilen som tiltross for sine begrensninger brukes 97-99 ganger pr hundre jeg setter meg i bil her i huset. Om det ikke gjør den til min bil nummer en bør den som påstår noe annet søke behandling på egnet sted.  Siden høsten 2000 har min Volvo vært bil nummer to. Og de siste to åra nummer tre etter to elbiler ;-)    Hadde Tesla ikke hatt utseende med seg og hatt bare 100HK hadde denne debatten vi opplever i disse dager noensinne funnet sted. HVORFOR, tja det er vel åpenbart  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

NilsG

Jeg har i mange år vært interessert i elbil, men frem til nå har det ikke vært et reelt alternativ for oss, ikke pga kjøreavstand til jobb, eller et "behov" for å kjøre i kollektivfeltet, men av mange andre grunner som bruksområde og behov i jobben (og privat) for min del. Fruen har nok vært mere skeptisk på generelt plan. Vi har 18 mil til hytta, så rekkevidden på elbiler frem til nå har rett og slett ikke vært god nok, og med 4 barn hjemme så måtte vi ha en større bil, alternativt 2 biler som vi bl.a. kunne kjøre til hytta med. TMS er, slik jeg ser det, det første reelle alternativet for meg/oss som førstebil. Den vil gi oss rekkevidde som fører til at vi sjelden eller aldri vil ha behov for å lade når vi er på farten. De få gangene vi kjører langt så holder det med en ladestopp på en SC, så nå som barna delvis har begynt å flytte ut for å gå på skole har vi svært sjelden bruk for 6-7 seter, så Galaxyen ble "pensjonert" for et par år siden.

Kona syntes forøvrig at det var morsomt at Spetalen mente at vi var rike...  ;)

PS at vi kan kjøre i kollektivfeltet har vært mest av akademisk interesse da vi sjelden kjører på steder der "slikt" finnes, kan kanskje være aktuelt en håndfull ganger i løpet av året.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA