Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hoteller med ladefasiliteter i Norge

Startet av L.M, mandag 10. februar 2014, klokken 19:39

« forrige - neste »

L.M

http://evworld.com/news.cfm?newsid=32209
Amerikanerne gjør det igjen... på batterifronten? EnerG2 ser ut til å ha noe spennende, som ikke bare er noe i laben og kanskje kommer en gang om 10 år. De har visst produksjonslinje klar for et batteri med 4x kapasitet og 5x cycle antall i forhold til dagens litium. Hvis det slår til vil mange elektrobiler raskt få en utdatert batteripakke, og kjøpekøen for Tesla S blir fort mindre.




Elmo

#1
Ja, tenk hvor fint det hadde vært hvis dette var sant.
Vanligvis hører vi aldri noe mere etter slike worldbreaking press-releases.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynet

For noen år siden var det mye ståhei om luft-zink batterier som ReVolt utviklet på Sintef og solgte til utlandet.
Det er nok mye hurrarop om batterier lenge før de er ferdig utviklet for å trekke til seg investorer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

L.M

Så dette er ikke forskjellig fra andre tilfelle av nyheter med overestimerte resultater? Hvis man orker å lese litt info om selskapet, og hva de har fått til hittil, ser det ut som det er noe annet enn andre luftige forventningsbaserte greier. Jeg har vært med lenger enn de fleste i "batterikjennskap-bransjen". Har sett mer enn nok av alt det som ikke har slått til, men vi må ikke bli på laveste nivå...i  positiv nysgjerrighet for det som kan bli neste generasjon batterier. Da blir jo dette et forum for noe som jeg ikke gidder å poste til i hvertfall.

Lynet

Helt enig med deg L.M.
Var ikke meningen å være negativ, men må innrømme at jeg hadde veldig tru på ReVolt og ble derfor skuffet når den stjernen forsvant fra himmelen.

Men vi får følge med og håpe at dette blir noe av.

Og en ting er sikkert og det er at det vil komme mye bedre batterier en dagens.
Håper å få en 40kWh batteripakke i Leafen om 5 år  ;D
Med 100k solgt frem til nå må det da være et attraktivt ettermarked?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

KaiRK

Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Elmo

Jeg er også enig med deg L.M.
Viktig at alle batterinyheter noen ser presenteres i forumet! 
Det er bare så forbasket synd at statistisk sett hører vi aldri noe mere fra de fleste.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sven erik

dette  nokk noe som kommer snart  det er noe jeg har hørt nyss om før og jeg tror de har  investorer  med seg  har hørt nyss om at både Nissan om noen andre bil fabrikker  er inne og de har penger

Lynet

Hvis Nissan er inne i dette blir det virkelig spennende! Hva med nytt batteri på 50kWh om 5 år og med en pris på ca 50k  8)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Haahov

E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA