Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har "folk" vendt seg mot Tesla?

Startet av Lokführer, mandag 10. februar 2014, klokken 06:52

« forrige - neste »

Lokführer

Hvilken fart stiller dere cruisecontrollen inn på i:
60
70
80
90
100
110
?
Skulle blitt en folkeaksjon om å kjøre med nøyaktig samme hastighet for suveren flyt i kjøringen.
Få ting er så irriterende som å bli forbikjørt, for så at bilen legger seg inn foran og kjører seinere enn hva man ordinært hadde stilt inn CC på.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Trustno1

Er ikke fartsgrensen ett godt utgangspunkt ... ?

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

ebbrey

Sitat fra: Lokführer på søndag 02. februar 2014, klokken 18:12
Skulle blitt en folkeaksjon om å kjøre med nøyaktig samme hastighet for suveren flyt i kjøringen.
Få ting er så irriterende som å bli forbikjørt, for så at bilen legger seg inn foran og kjører seinere enn hva man ordinært hadde stilt inn CC på.

Ånei.. Hva f. er vitsen med akkurat det der.. Også meget herlig når den som kjører forbi legger seg kjapt inn, bremser opp og i tillegg får kastet en stein mot bilen. Thank you!

Setter selv CC i +10 på steder med fartsgrense 90+
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

jkirkebo

Sitat fra: Trustno1 på søndag 02. februar 2014, klokken 18:17
Er ikke fartsgrensen ett godt utgangspunkt ... ?

Jeg legger på 1km/t, da stemmer det overens med fartsskiltene som står enkelte steder. F.eks det rett før Vingrom retning sørover. Det er 80 der, så da legger jeg CC på 81km/t. Da viser skiltet som regel 80.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cairnz

legger meg på, eller en under. på flerfelt legger jeg meg med flyten - dog ikke bak vogntog, og minst nok billengder mellom til at det ikke skaper trøbbel, hverken for viskerne eller medtrafiknter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

Johnny

55,66,77,88,99......

Foresten, hvordan er det mulig etter alle disse årene å ikke vite at fotoboksene først blinker når man kjører litt over fartsgrensen?
TMS og eGolf.

tho

Sitat fra: Johnny på søndag 02. februar 2014, klokken 20:21
Foresten, hvordan er det mulig etter alle disse årene å ikke vite at fotoboksene først blinker når man kjører litt over fartsgrensen?

Hva mener du her? At det er slingringsmonn på boksen før den tar deg? Det er jo helt åpenbart. Skulle gjerne visst hva grensene faktisk var.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Johnny

Sitat fra: tho på søndag 02. februar 2014, klokken 20:28
Sitat fra: Johnny på søndag 02. februar 2014, klokken 20:21
Foresten, hvordan er det mulig etter alle disse årene å ikke vite at fotoboksene først blinker når man kjører litt over fartsgrensen?

Hva mener du her? At det er slingringsmonn på boksen før den tar deg? Det er jo helt åpenbart. Skulle gjerne visst hva grensene faktisk var.

Har hørt at den er 93 i 80 sone. Har kjørt forbi i underkant av nitti(truespeed) noen millioner ganger nå, og enten virker de ikke eller så har jeg rett.

Foresten det var en som virket her for et par år siden etter at jeg hadde fått meg ny bil, og tok for gitt at fartsmåleren viste fem for lite, som på alle andre biler jeg har hatt :-[
TMS og eGolf.

Veggen

Sitat fra: Cirion på søndag 02. februar 2014, klokken 18:30
99
111
123

Er litt rar med tall  :P

Sjelefrende  :-*
Antagelig er det en slags sykdom   ;D

Tuxedo

Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 19:15
legger meg på, eller en under. på flerfelt legger jeg meg med flyten - dog ikke bak vogntog, og minst nok billengder mellom til at det ikke skaper trøbbel, hverken for viskerne eller medtrafiknter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Å legge seg i slipstreamen bak et vogntog eller en buss skal visstnok være tingen for å få ned forbruket og øke rekkevidden, i henhold til noen amerikanere og en danske  ;D  Dog upraktisk på vinterstid  ;)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

janmb

En anelse på siden av tema, men ettersom fartsgrense fikk så sentral rolle her: Hvordan er speedometeret i TMS kalibrert? Hva er erfaringene i forhold til misvisning? Vet mange, inkludert Bjørn, har kjørt mye med sekundær GPS så hadde vært fint å vite hva resultatene av det er.

For min del kjører jeg primært etter hva jeg selv oppfatter som trygg og fornuftig hastighet, og sekundært etter miste lappen-grensen. Dvs jeg kjører under fartsgrensen når forholdene tilsier det, over fartsgrensen når forholdene tilsier det er mulig (ofte) og mer eller mindre alltid under miste lappen-grensen.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cairnz


Sitat fra: Tuxedo på søndag 02. februar 2014, klokken 21:30
Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 19:15
legger meg på, eller en under. på flerfelt legger jeg meg med flyten - dog ikke bak vogntog, og minst nok billengder mellom til at det ikke skaper trøbbel, hverken for viskerne eller medtrafiknter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Å legge seg i slipstreamen bak et vogntog eller en buss skal visstnok være tingen for å få ned forbruket og øke rekkevidden, i henhold til noen amerikanere og en danske  ;D  Dog upraktisk på vinterstid  ;)

Ja, det funker nok bedre på rene veier... her er det sikkert fint for rekkevidden men lite fint for lakk og sikt ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

diax

Er det ikke adaptiv cruise control på TMS?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA