Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: bestilt Leaf Acenta, nybegynnerspørsmål

Startet av artemiss, mandag 10. februar 2014, klokken 00:28

« forrige - neste »

PK

Sitat fra: Powerflux på mandag 03. februar 2014, klokken 12:53
Sitat fra: BE på mandag 03. februar 2014, klokken 09:31

Leaf har en fremkommelighet som er helt fantastisk på vinterføre, sannsynligvis noe av det beste med tohjulstrekk som finnes på markedet.
Som 2WD er Leafen over gjennomsnittet ja men i forhold til Mini Cooperen som jeg solgte for å kjøpe Leaf så blir Leafen passe middelmådig! Cooperen var helt latterlig bra på vinterføre ;D

Helt enig, jeg har nye Conntinetal piggdrie dekk på Leafen, og etter å ha sett andre skryte av den på vinterføre hadde jeg forventet at den var bedre. Min andre bil, Volvo V50 med 4 år gamle Nokian piggfrie dekk er mye bedre og kommer seg mye bedre frem en Leafen.
Hadde begge med meg på Kvamskogen, og Leafen ble nesten stående fast, mens Volvoen kjørte opp uten problemer.

Konklusjon, helt middelmådig på vinterføre og ikke noe mer enn det.
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Per Øyvind

Jeg er veldig fornøyd med min Leaf 2013 på vinterføre. Kjører piggfritt. Jeg har en ganske bratt og lang bakke opp til jobben. På en av de verste vinterdagene her i vinter var jeg en av få som kom opp bakken. Jeg har en Volvo V60 også, synes faktisk Leafen har bedre fremkommelighet. Men, tror det er lurt å slå av antispinn noen ganger i oppoverbakker da den virker litt for effektiv. Det siste gjeder vel kanskje for alle biler.

Daeedor

Har Nokian R2 på min , fungerer kjempefint !   Har en diesel 4hjulstrekker også , og den er selvsagt bedre , men Leaf fungerer bedre enn de fleste andre fwd biler jeg har kjørt ! ( og det er endel...)

godhelg

Har hatt 10 forskjellige biler til nå. Jeg opplever at Leaf med Nokian R2 er en av de bilene som tar seg best frem i oppoverbakke med 5-10 cm snø uten å spinne. Husk at det er viktig med dekkvask en gang i blandt for å bevare festet.

Gordon Retriever

Batteripakken bidrar til at Leaf har ganske mye vekt plassert lavt nede mellom for- og bakaksel.
Dette ser ut til å medvirke til at bilen føles stødig og ligger godt på vegen.

Men ved kjøring i bratte motbakker synes jeg ikke forhjulene har mer enn gjennomsnittlig grep - noe jeg mistenker skyldes at tyngdepunktet flytter seg bakover og bort fra forakselen. :)

Elbil fundamentalist

Vi har en bratt oppkjørselen til huset og Leaf'en "eter"seg opp med antispinn i dyp snø. Glimrende vinterbil!!
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA