Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

Muffinman

Sunnmøringene karrer til seg "alt" igjen  ;D

cra

Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. oktober 2014, klokken 09:45
Sunnmøringene karrer til seg "alt" igjen  ;D

Den var jo gratis!!  ;D  Det er sikkert ikke uten grunn du etter sigende skal kunne spikre en sunnmøring opp på låveveggen, og enda så henger han der og blir feitere og feitere.  ;) ;D ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

mj

Jeg og kollegaen min sitter nå her på Sørlandet og laster ned vi og  ;D
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Brede

Mens vi fortsatt kjører 5.11 på Nordmøre.   :P

NegativeElectrode

Både sunnmøringer og sørlendinger har vel hatt nærmere kontakt med høyere makter? Det gjelder kanskje Elon også?  :o
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cra

Sitat fra: mj på torsdag 30. oktober 2014, klokken 10:14
Jeg og kollegaen min sitter nå her på Sørlandet og laster ned vi og  ;D

Sunnmøringer og tomflasker finner man overalt. ;) ;D

Sitat fra: Brede på torsdag 30. oktober 2014, klokken 10:44

HA HA HA!!! Bonus for oss Sunnmøringer det!   ;) ;D ;D

Neida, jeg tuller. Synes det er litt rart at noen av oss er på tredje runde med V6, mens andre fortsatt er på V5. Har det vært lekt med konspirasjonsteorier rundt når bileer var utlevert, hvilket utstyr de har etc etc? Vi mennesker leter jo etter møstere i alt.....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Bytter gjerne. Er på andre eller tredje oppdatering av 6.0 og de nye bugsene består.

Vent, jeg er jo også på Nordmøre. Det må være en bevisst strategi for å skape splid i våre rekker mens sunnmøringene i det stille karrer til seg alt  ;)

mj

De tester nok ut alt nytt på oss som er sindige, rolige, bedagelige og tålmodige. Minst risiko for trøbbel for Tesla
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Brede

Jeg var sindig og rolig helt til jeg så at sunnmøringene får førsteprioritet, da begynte det å koke litt.  ;D

Jeg fikk faktisk telefon fra Tesla da jeg her inne "klagde" på at jeg ikke hadde fått 6.0 ennå. De kunne dessverre ikke hjelpe meg da de ikke kunne sende OTA lokalt i Norge, men han hadde ringt til sentrale kilder for å sjekke opp.
Svaret er jo som vi vet at de sender ut i batcher og at en bare må være tålmodig... De var i gang med å sende ut til flere når han ringte, nå er dette to (Tesla-)uker siden.

Nå er det altså gått 51 dager og 3 timer siden jeg først så noen melde om at de hadde fått 6.0 i Norge..
Fikk en telefon fra en fjern bekjent for en måneds tid siden som visstnok hadde kjøpt seg en slik Teslabil som gikk på strøm og nå hadde fått et varsel om oppgradering på TV-skjermen og lurte på om jeg syntes det var trygt for ham å trykke OK på den meldingen.. Mens jeg som nesten lever og ånder for Tesla ikke ser snurten av hverken 6.0, 6.0.11, 6.0.16, 6.0.1532, 6.0.947202834 eller hva alt heter!

Jaja, kan vel ikke klage.. Er vel ikke å forvente at en får oppdateringer når 3G faller ut om en ikke holder bilen med selskap 24/7 (bank i bordet, har vært stabilt i fire dager nå. Faktisk etter at jeg monterte dashcam, mulig bilen føler seg mindre ensom nå).

Cowboystrekk

Brede: Med så mye 3G-trøbbel som enkelte av oss har med 6.0 så tror jeg du skal være glad du ikke har fått den. Jeg skulle ønske jeg hadde 5.9 igjen som alltid fungerte som den skulle... Får se hvordan det blir etter dagens oppdatering da...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Brede

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 30. oktober 2014, klokken 12:36
Brede: Med så mye 3G-trøbbel som enkelte av oss har med 6.0 så tror jeg du skal være glad du ikke har fått den. Jeg skulle ønske jeg hadde 5.9 igjen som alltid fungerte som den skulle... Får se hvordan det blir etter dagens oppdatering da...

Ja jeg trøster meg selv med at 6.0 ikke akkurat var noen revolusjon, og at den ikke ser ut til å ha løst noen problemer.  ;)

3G'n er det virkelig på tide å få ordnet nå, jeg vil påstå at det er en vesentlig mangel ved bilen så lenge dette ikke er stabilt. Mulig jeg er sær, men jeg hadde ikke kjøpt bilen om den ikke hadde hatt mulighet for forvarming av kupè. Slik det er nå oppfyller ikke bilen de kravene jeg ble lovet den ville gjøre, så spørs det hvor lenge en skal være tålmodig før en gjør en sak ut av det..

Celter

Fikk melding om ny oppgradering i dag. Samtidig leverte jeg bilen til årlig service. De fortalte meg på Tesla Skøyen at den nye oppgraderingen visstnok skulle gjøre 3G mye mer stabil. Vi får vente å se...
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Harlex

Synes det er pussig med de derre 3G problemene som endel fremdeles har... Vi får vel samme programvaren alle mann...? Jeg hadde litt 3G problemer i juni (måtte resette av og til) men fikk dette fikset med 5.9 i juli. Har 6.0 nå og når jeg kommer ut i bilen om 20 minutter har jeg installert enda en oppgradering... Men uansett... Har ikke hatt 3G problemer siden juni/juli.... Det må no være noe mer en softwaren som er skyld i dette. Går det på geografi? Er det 3G senderne noen steder som ikke matcher softwaren til Tesla?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Anew

Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. oktober 2014, klokken 11:45
Bytter gjerne. Er på andre eller tredje oppdatering av 6.0 og de nye bugsene består.
Jeg var nær ved å slutte å kalle bilen Kernel Panic etter 6.0. På tampen av 5.x syns jeg at jeg måtte resette alt for ofte, men det opplevde jeg at ble mye bedre med 6.0.

Den siste uken - tilsynelatende uten at jeg har fått noen nye versjoner - har det imidlertid gått utforbakke. Touch skjermen bruker 30 sekunder på å bli "touchbar" etter oppstart, og jeg har opplevd at setebelteplinget hang seg opp (ekstremt enerverende). 3G-problemet, som jeg har vært veldig lite plaget av, har forverret seg.

Håper *.73-fiksen jeg fikk på morgenkvisten er et steg i riktig retning.

Harlex: Alt tyder vel på at det er en FW-oppdatering i Telenors 4G-basestasjoner som er kilden til 3G-problemet.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Muffinman

Forvarmer nå bilen etter at den har fullført lading på 25A. Den nekter å trekke mer enn 16A fra veggen under forvarmingen. Samme skjer ved scheduled charging, og ved oppstart av lading fra appen.

I tillegg til dette har jeg opplevd at dørhåndtakene gikk inn og ut i ett kjør mens jeg satt inne i bilen under superlading og at ting hang når jeg satte meg inn i kald bil. Svarte skjermer og en hakkende lyd som tydeligvis loopet i høytalerene. 

Jeg avstår gjerne fra nye funksjoner, bare min ett år gamle bil snart kan begynne å fungere slik den skal!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA