Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

smurf

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 15. oktober 2014, klokken 10:34
Det har kommet en E (Edge?) i 3G-feltet. Kanskje det er en mer stabil dekning? ::)
Hmmm, stabilt tregt da eller?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Lokführer

Har ikke lest alle 61 sider av tråden, så mulig at noen andre har oppdaget at man kan løsne ladekabelen med dobbelklikk. Ikke på nøkkel, men på "pistolen."
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Hyperstress

Synes det er irriterende etter v6.0 at kjøreanvisningen på venstre side har blitt dobbelt så lang og dermed dekker halve kartet. Hva skal en med kjøreanvisninger 7-8 step frem i tid? Mye bedre å hatt mer kart! :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trustno1

Sitat fra: Lokführer på søndag 19. oktober 2014, klokken 12:18
Har ikke lest alle 61 sider av tråden, så mulig at noen andre har oppdaget at man kan løsne ladekabelen med dobbelklikk. Ikke på nøkkel, men på "pistolen."

mener du at umc knappen har startet å virke igjen? Jeg har inntrykk av at denne har sluttet å funke for de fleste 

Lokführer

Sitat fra: Trustno1 på søndag 19. oktober 2014, klokken 14:01

mener du at umc knappen har startet å virke igjen? Jeg har inntrykk av at denne har sluttet å funke for de fleste
Min funker supert og det har den alltid gjort. Noen ganger må jeg trykke et par ganger.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Tuxedo

Sitat fra: Lokführer på søndag 19. oktober 2014, klokken 14:13

Min funker supert og det har den alltid gjort. Noen ganger må jeg trykke et par ganger.
Jeg trykker knappen og holder den inne mens jeg drar ut støpselet.  Aldri hatt noen problemer.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Baldrian

Sitat fra: Hyperstress på søndag 19. oktober 2014, klokken 13:06
Synes det er irriterende etter v6.0 at kjøreanvisningen på venstre side har blitt dobbelt så lang og dermed dekker halve kartet. Hva skal en med kjøreanvisninger 7-8 step frem i tid? Mye bedre å hatt mer kart! :(
Helt enig.  Burde vært mulig å fjerne den helt.  Man har jo samme info i den lille skjermen til venstre.

Øyvind.h

Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. oktober 2014, klokken 14:26

Jeg trykker knappen og holder den inne mens jeg drar ut støpselet.  Aldri hatt noen problemer.
Løse ut kabelen har alltid fungert og fungerer med umc jeg har nå. Åpne ladeluken derimot sluttet å fungere for leeenge siden.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cobos

Jeg er på min originale UMC (over 13mnd gammel) og på den fungerer knappen og lading helt fint. Løser opp låsen med knappen på pistolen, og åpner først ladeluka med knappen på pistolen. Av og til når UMC/bil er kald/våt eller kald og våt så får jeg rødt lys eller lading starter ikke. Da tar jeg ut UMC fra bil og vegg venter 10sek og plugger inn igjen. I ca. 95% av tilfellene når det har feilet første gang starter det ladingen. En eller to ganger måtte jeg plundre mer med å plugge inn og ut en del ganger før det startet. Men jeg er på 5.10 (eller 5.12 eller noe sånt) og venter fortsatt spent på SW v6.0.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

satheesh.net

Strengt tatt fungerer den vel ikke supert hvis du noen ganger må trykke et par ganger? :P

Den skal jo åpne seg umiddelbart ved trykk. ;)

Sharp

Sitat fra: Cobos på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:40
Jeg får gi det noen dager... Men jeg får den gjerne bare på jobben siden garasjen min er 2 etasjer ned i betong, så der dør mobiltelefonen min også. På jobben derimot står jeg ute og har grei 3G dekning. Nå ruller de tydelig ut ny utgave, så hvis ikke jeg har noe innen fredag tar jeg en prat med Tesla direkte.

Cobos

Venter du fremdeles?

Brede

Sharp

Da er vi flere altså....

Lurer på om Tesla enda jobber med noen "bugs" før de ruller ut 6.0 til alle.

mj

Jeg har i alle fall fått en ny ''bug'' på 7 dager har skjermen ''fryst'' 3 ganger når jeg kommer ut om morgenen. Har ikke hatt dette en eneste gang før siste oppdatering.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Cobos

Sitat fra: Sharp på søndag 26. oktober 2014, klokken 02:51
Sitat fra: Cobos på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:40
Jeg får gi det noen dager... Men jeg får den gjerne bare på jobben siden garasjen min er 2 etasjer ned i betong, så der dør mobiltelefonen min også. På jobben derimot står jeg ute og har grei 3G dekning. Nå ruller de tydelig ut ny utgave, så hvis ikke jeg har noe innen fredag tar jeg en prat med Tesla direkte.

Cobos

Venter du fremdeles?
Jepp... Men jeg skal ha bilen inn til service på noen småting nå på onsdag, så da burde jeg få den.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA