Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

cairnz

7 grader i morges, ingen regen-begrensning (80% SOC, ferdigladet ca 3 timer før avreise), god og varm bil etter HVAC i 30 min med 22 grader innstilt.
Elbilist

krister461

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 24. september 2014, klokken 22:02
Jeg har en følelse av at folk "oppdager" en del nye endringer som kanskje ikke er endret i det hele tatt...
Jeg tror også det er en del placebo ute og går. Men det er nok funksjonalitet som endres uten at det nevnes i release notes også. Som f.eks. at du kan sette bilen i gir raskere uten å måtte vente på at speedometeret er kommet "rundt" på skjermen.

tho

Kjørte med telefonen min nede i midten i dag. Fikk ikke et kvekk av støy på radioen. Har de gjort noe med dette? Forsatt mulig det er helt tilfeldig.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

atta

Sitat fra: tho på onsdag 24. september 2014, klokken 22:13
Kjørte med telefonen min nede i midten i dag. Fikk ikke et kvekk av støy på radioen. Har de gjort noe med dette? Forsatt mulig det er helt tilfeldig.

Støyer ikke på 3G, kun om den går over på EDGE (Det står uansett 3G på skjermen).

hma

Sitat fra: tho på onsdag 24. september 2014, klokken 22:13
Kjørte med telefonen min nede i midten i dag. Fikk ikke et kvekk av støy på radioen. Har de gjort noe med dette? Forsatt mulig det er helt tilfeldig.
Det kan virke som om 6.0 inneholder et sw-filter for den sedvanlige GSM-støyen. Tidligere har det vært et bråk uten like når telefonen i midtkonsollen har havnet på 2G (GSM). Her forleden dag hørte jeg aldeles svakt at telefonen gikk over til 2G, men støyen ble lynkjapt fadet bort - helt automatisk.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

hma

#710
Angående begrenset regen. Tror det kan bero på lav utetemperatur og/eller bruk av energy save.
Har kjørt med Energy Save og hatt begrenset regen hver morgen på vei til jobb samt på vei hjem. Har nå slått av Energy Save, så får vi se i morgen om det utgjør noe forskjell :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Muffinman

Nettradioen har begynt å justere seg selv inn på NRK P13 etter pausing med 6.0.

For øvrig veldig skuffet over at man ikke har klart å få skjermene til å gå i nattmodus ved kjøring i tunneler. Kjører 20-40 av dem i uka, og dette gir et halvferdig inntrykk.

petersv

Hold inne taleknappen og si "bug report" etterfulgt av at de må fikse autodimmingen av skjerm i tunnell, gjør mange nok det fikser de det nok siden de blir lei av å høre på alle lydklippene.

hma

Sitat fra: hma på onsdag 24. september 2014, klokken 22:45
Har nå slått av Energy Save, så får vi se i morgen om det utgjør noe forskjell :)
Energy Save = Off hjalp ikke. Begrenset regen like fullt i morges, så da er det nok utetemperaturen som er avgjørende.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

hma

Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. september 2014, klokken 08:06
For øvrig veldig skuffet over at man ikke har klart å få skjermene til å gå i nattmodus ved kjøring i tunneler.
Enig at veksling av skjermmodus, spesielt fra dag til natt burde vært bedre, gjerne endret seg i takt med nærlysene.
Meg kjent er skjermens oppførsel et bevist valg fra Tesla sin side, basert på bruksmønster og lysforhold i USA.
Jeg vil derfor tro at en eventuell endring (for EU-biler) må komme som følge av klager eller tekniske forespørsler fra oss norske brukere. Jeg har i alle fall meldt fra om problemet og vet at Tesla er kjent med ønsket.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

OleT

Sitat fra: Muffinman på torsdag 25. september 2014, klokken 08:06
Nettradioen har begynt å justere seg selv inn på NRK P13 etter pausing med 6.0.

For øvrig veldig skuffet over at man ikke har klart å få skjermene til å gå i nattmodus ved kjøring i tunneler. Kjører 20-40 av dem i uka, og dette gir et halvferdig inntrykk.

Jeg har to realistiske veivalg til og fra arbeid. Det ene har fem tunneler hver vei, det andre har åtte. Altså 50-80 per uke, pluss et dusin eller to på kveldstid. Jeg ønsker meg VELDIG sterkt en autodimming!
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

jalias

Skal de bruke mange uker på å ruller ut 6.0 da tro?
Har 5.14 fra forrige service besøk.
Begynner å bli lei av å sjekke bilen hver 3 time☺

TeslaTerje

Sitat fra: nummis73 på mandag 22. september 2014, klokken 11:42
Sitat fra: nummis73 på lørdag 20. september 2014, klokken 21:51
Etter oppdatering så har eg mistet Bluetooth, står bare need service  har prøvd å resette hovedskjerm flere ganger uten det hjelper, andre som har samme problem eller ein løsning på det
Har vært inne på tesla idag for å få løst problemet men dei fekk det ikkje til og eg må inn med bilen så skal dei laste inn programvare på ny for å sjå om det løyser problemet. Wifi er og ikkje i orden heller etter oppdateringen. Bilen husker heller ikkje ka amper eg ladet med sist når eg starter opp igjen lading med app går den rett på 13A og ikkje 20 A som den ladet med før.
Da har Tesla prøvd å få Bluetooth til å fungere igjen, men uten resultat. Hovedskjermen må byttes ukjent om det er oppdatering som er årsaken til problemet.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Sense


Senest i går merket jeg en mer mykere overgang både på CC og fartspedalen. De fleste får jo en feeling når man har brukt bilen over en lengre periode og det er denne feelingen' jeg legger til grunn for mine oppfatninger i alle fall. (Kanskje ikke den mest vitenskapelige måten, men dog.) ;)
[/quote]

Ja, det kan hende du har rett.
Når jeg leste på beskrivelsen av endringene fant jeg ingen kommentar om cruise controllen heller Tenker du at det kan være endringer som ligger i den nye programvare som ikke beskrives i "Release notes" ?

Cirion

Sitat fra: Sense på torsdag 25. september 2014, klokken 11:59

Senest i går merket jeg en mer mykere overgang både på CC og fartspedalen. De fleste får jo en feeling når man har brukt bilen over en lengre periode og det er denne feelingen' jeg legger til grunn for mine oppfatninger i alle fall. (Kanskje ikke den mest vitenskapelige måten, men dog.) ;)

Ja, det kan hende du har rett.
Når jeg leste på beskrivelsen av endringene fant jeg ingen kommentar om cruise controllen heller Tenker du at det kan være endringer som ligger i den nye programvare som ikke beskrives i "Release notes" ?
[/quote]
Samme skjedde ifjor også... Det er temperaturen. CC er mykere når det er kaldere. Mindre veigrep mindre hissig regen og mykere CC. Når veigrepet øker blir den hissig igjen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA