Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

krister461


Kagex

Noen som merker at bilen er litt kjappere opp i fart og regenering er svakere?
P29687

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på søndag 21. september 2014, klokken 16:55
Jeg taper ca 7tkm / døgn med energy saving og always connected, målt over en langhelg med bilen parkert på flyplassen. Var vel tidligere ca 5tkm med 5.9 og uten always connected.
2 km ekstra tap er akseptabelt for å lett kunne forvarme bilen nå som den kalde årstiden nærmer seg, men skulle jo selvfølgelig ønsket at det totale tapet var mindre.

Hmm. Jeg skulle heller ønske meg en "deep sleep" modus der det knapt var vampire-drain i det hele tatt. Som jeg f.eks kan bruke på hytta eller andre steder der bilen blir stående en stund og der jeg godt kan vekke den til live manuelt. Er jeg 4 døgn på hytta forsvinner fort 20tkm og det kan bety forskjellen mellom hjemtur via Lillehammer eller direkte hjem på vesentlig kortere tid. Evt. nesten 1 time på aggregat.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cairnz

Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. september 2014, klokken 21:01
Sitat fra: OleJA på søndag 21. september 2014, klokken 16:55
Jeg taper ca 7tkm / døgn med energy saving og always connected, målt over en langhelg med bilen parkert på flyplassen. Var vel tidligere ca 5tkm med 5.9 og uten always connected.
2 km ekstra tap er akseptabelt for å lett kunne forvarme bilen nå som den kalde årstiden nærmer seg, men skulle jo selvfølgelig ønsket at det totale tapet var mindre.

Hmm. Jeg skulle heller ønske meg en "deep sleep" modus der det knapt var vampire-drain i det hele tatt. Som jeg f.eks kan bruke på hytta eller andre steder der bilen blir stående en stund og der jeg godt kan vekke den til live manuelt. Er jeg 4 døgn på hytta forsvinner fort 20tkm og det kan bety forskjellen mellom hjemtur via Lillehammer eller direkte hjem på vesentlig kortere tid. Evt. nesten 1 time på aggregat.
Hva med Power off, eller Energy Saving on, og ikke Always connected? Da går den vel i deep sleep.
Elbilist

jkirkebo

Sitat fra: cairnz på søndag 21. september 2014, klokken 21:20
Hva med Power off, eller Energy Saving on, og ikke Always connected? Da går den vel i deep sleep.

Har faktisk ikke prøvd Power Off, men energy saving on på 5.11 gjør ihvertfall ikke susen. Den vekkes da relativt kjapt av appen (tipper 10-20 sekunder) og taper fortsatt ca. 4 tkm pr. dag.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

heimabrygg

Fikk feil GPS-plassering på parkert bil i app i dag. Ganske grovt, minst 100 meter. Har parkert på samme sted siden jeg fikk bilen, men aldri sett før. Rettet seg aldri opp, så i det minste konsekvent... Har parkert på annen plass for natten og posisjon i app er nå korrekt.

Noen som har merket lignende?

1.65.15 og Android.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

tho

#621
Første langtur med 6.0. Bare en ting jeg egentlig merket og det var at CC virker litt mindre aggressiv. Synes også det nye speedoen er en god del tydeligere og mer behagelig å se på. Mulig det bare var tilfeldig men merket ikke at jeg fikk "telefonstøy" på radioen heller.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

zimba07

Fikk 6.0 i går og endelig fungerer homelink med min garasjeport (Liftmaster/Lobas 5580LB)!!
(mulig dette var en forbedring i 5.11, men den fikk jeg aldri OTA til min Tesla).

Sånn sett er jeg veldig fornøyd med den nye versjonen. 50% reduksjon på nøkkelknippet :)

---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

akseln

Fikk 6.0 på lørdag. Telefonstøyen er der fortsatt og lar seg nok ikke fjerne med software. Har hørt rykter om en fix som kan gjøres ved bruk av folie for å skjerme elektronikken.

Jeg har også Lobas 5580 og det har fungert dønn stabilt på 5.11, selv om det var litt kronglete å få satt opp første gang.

ArneS

Virker som innstillingene på kjøremodus er endret. På langtur har jeg kjørt mye på sports modus men i går syns jeg at standard var mye bedre. Kanskje det bare var ønsketenking...
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Sjøhyene

Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. september 2014, klokken 21:01
Hmm. Jeg skulle heller ønske meg en "deep sleep" modus der det knapt var vampire-drain i det hele tatt. Som jeg f.eks kan bruke på hytta eller andre steder der bilen blir stående en stund og der jeg godt kan vekke den til live manuelt. Er jeg 4 døgn på hytta forsvinner fort 20tkm og det kan bety forskjellen mellom hjemtur via Lillehammer eller direkte hjem på vesentlig kortere tid. Evt. nesten 1 time på aggregat.

Kunne tenkt meg det samme. Men er det ikke sånn at det er en del utstyr i bilen som faktisk bør være aktivt for å overvåke batteritemp f.eks? Sånn at de 5tkm i tap man kan oppnå er nært det som er mulig.
Hvis det derimot ikke er sånn kunne jeg helt klart tenkt meg muligheten til å skru bilen fullstendig av i visse situasjoner. Om det tar 5min å vekke den til live igjen er det også helt greit da.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

navelso

Kan nå logge inn med min egen konto på rdio, kunne man det før 6.0?


Men: det gir jo ingenting ekstra? Ikke får jeg tak i spillelistene mine, og du får bare "stations" uansett hva du gjør. Arg  >:(


En skikkelig oppdatering av medieappen er det jeg savner mest.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

krister461

Ja, det kunne man før v6.

cstromme

Merker en veldig klar forskjell nå på hvor fort du kan skifte til drive/reverse når man starter bilen. Tidligere trykte jeg inn bremsen, og måtte så vente et lite sekund før jeg satt den i gir, gjorde jeg det for tidlig så måtte jeg gjøre det igjen. Nå trykker jeg inn bremsen og dytter den i gir og den hopper til drive/reverse med en gang. :D
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

krister461

Merket den jeg også. Veldig bra.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA