Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

sabb61

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 20. september 2014, klokken 23:59
Sitat fra: sabb61 på lørdag 20. september 2014, klokken 22:04
Har fått installert 1.65.15 og nå fungerer ikke offline navigasjon lenger. Når jeg legger inn et waypoint får jeg bare opp "navigation initalizing", og et hjul som bare spinner. På lille skjermen har dato hoppet til 1 jan. og klokka startet på 0100. Har prøvd å resette begge skjermene uten resultat.
Noen som har opplevd det samme, og har løst problemet?
Har du fått kartet enda?
Trodde det nå kom som en egen oppdatering rett etter v6


Nei, har ikke fått noen kartoppdatering enda.
Tesla Model S85. Vin: P24272

sn0le

Fikk 6.0 i går og merket at de har gjort forbedringer på Cruisecontroll.
Før så gikk den opp/ned 4-6km/t når man vippet spaken helt opp eller helt ned.
OCD'en min likte ikke dette siden den kunne f.eks gå fra 90km/t til 94km/t eller 96km/t ved et slikt trykk på spaken.
Nå virker det som den konsekvent går opp/ned 5km/t når man vipper spaken helt opp eller helt ned.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

satheesh.net

Sitat fra: sn0le på søndag 21. september 2014, klokken 09:47
Fikk 6.0 i går og merket at de har gjort forbedringer på Cruisecontroll.
Før så gikk den opp/ned 4-6km/t når man vippet spaken helt opp eller helt ned.
OCD'en min likte ikke dette siden den kunne f.eks gå fra 90km/t til 94km/t eller 96km/t ved et slikt trykk på spaken.
Nå virker det som den konsekvent går opp/ned 5km/t når man vipper spaken helt opp eller helt ned.

Jøss? Den har da alltid gått 5km/t opp/ned når man har dyttet spaken til en av sidene. Samt 1km/t ved lett "tapping". ???

Det jeg er mest spent på er om den oppfører seg mindre aggressivt når man slår av CC. Da kicker liksom regen inn for fullt og man må kompensere med gasspedalen for å få en jevn overgang.

sn0le

Min har i alle fall vært litt rar.
Ligger man i 70 og skal opp til 90 så skulle man tro at 4 vipp skulle gjøre trikset.
Har og vært "plaget" med at hastigheten varierer. Dvs at jeg setter den på f.eks 95 og ser at hastigheten kan være 94 eller 96 etter en liten stund.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

hma

#589
Sitat fra: satheesh.net på søndag 21. september 2014, klokken 10:41
Det jeg er mest spent på er om den oppfører seg mindre aggressivt når man slår av CC. Da kicker liksom regen inn for fullt og man må kompensere med gasspedalen for å få en jevn overgang.
Dette var jeg også spent på ved 6.0.
Om jeg nå slår av CC ved å dytte CC-spaken fra meg - uten at jeg berører fartspedalen, vil bilen "rykke" ned i fart som ved 5.x.
Men om jeg såvidt berører fartspedalen i det CC slåes av, vil det gå mykt for seg. Usikker på om dette er en endring i 6.0.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Hyperstress

Håper inderlig at det er endringer i CC. Den har vært alt for voldsom etter min smak. Jeg kjører laaangt til jobb, og det blir mye justering av CC underveis. Det resulterer nesten i at en blir uvel pga at den er så aggressiv.  :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cra

Sitat fra: sn0le på søndag 21. september 2014, klokken 10:49
Min har i alle fall vært litt rar.
Ligger man i 70 og skal opp til 90 så skulle man tro at 4 vipp skulle gjøre trikset.

Akkurat dette har jeg opplevd ofte også. Har ikke tenkt så mye over det, men gått ut fra at jeg kanskje har vært "for kjapp" og at CC rett og slett bare har fått med seg tre av de fire ordrene.

Ser forresten at varsel om belte for baksete nå er en modal boks midt på skjermen. Har bere sett den kjapt et par ganger, så jeg vet ikke hvordan den blir å fungere under kjøring hvis noen støtter seg på et ledig sete, f.eks. Håper der er et lite delay på den i alle fall, hvis ikke kan den bli slitsom.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

krister461

Sitat fra: hma på søndag 21. september 2014, klokken 11:03
Men om jeg såvidt berører fartspedalen i det CC slåes av, vil det gå mykt for seg. Usikker på om dette er en endring i 6.0.
Berøring av fartspedal pleier aldri å kansellere noen CC. Er det bremsepedal du mener eller er det nytt i v6?

cra

Sitat fra: krister461 på søndag 21. september 2014, klokken 12:32
Sitat fra: hma på søndag 21. september 2014, klokken 11:03
Men om jeg såvidt berører fartspedalen i det CC slåes av, vil det gå mykt for seg. Usikker på om dette er en endring i 6.0.
Berøring av fartspedal pleier aldri å kansellere noen CC. Er det bremsepedal du mener eller er det nytt i v6?

Mener fartsopedal har kansellert CC dersom man trykker den langt nok inn til at farten går (vesentlig) opp? Men å bare trykke den inn for å ikek få "bråbrems" ved utkobling av CC har ikke påvirket noe.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

krister461

Er CC satt til 50 så kan man fint øke hastigheten til 80 med pedal uten å kansellere CC. Den vil ta over igjen når farten faller ned til 50.

Car-El

Han skriv at om han har et lett trykk på fartsregulatoren/wattpedalen/"gasspedalen" når han slår av CC...

Ikke at den fordømrade pedalen slår av hastigheten på CC.
(Vi må finne et navn på den fjøla.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

krister461

Aha. Takk. Ja, slik har det alltid vært. ;-)

RaBalder

Jeg har ikke merket noen endring i CruiseControl med 6.0 (har versjon .15).


  • Den er like brå ved pådrag.
  • Og den går til maks regen hvis jeg slår den av.
  • Men den holder hastigheten på en prikk  :)

hma

Sitat fra: krister461 på søndag 21. september 2014, klokken 12:32
Berøring av fartspedal pleier aldri å kansellere noen CC. Er det bremsepedal du mener eller er det nytt i v6?
Skal forsøke å forklare litt bedre :)

1. "Brå frakobling av CC
- Sett CC til f.eks i 80km/t og slipp fartspedalen -> bilen holder konstant hastighet uten berøring av pedalen
- Ikke rør noen pedaler og skyv CC-spaken fra deg
-> Bilen bremser brått ved at kraftig regen aktiveres

2. "Myk frakobling av CC
- Sett CC til f.eks i 80km/t og slipp fartspedalen -> bilen holder konstant hastighet uten berøring av pedalen
- Press og hold inn fartspedalen (noen millimeter er nok), deretter frakobles CC ved å skyve CC-spaken fra deg
-> Bilen triller videre/bremser mykt ved at ingen/noe regen aktiveres.

Jeg er usikker på om scenario 2 har kommet med 6.0, eller om det har vært slik hele tiden.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på søndag 21. september 2014, klokken 10:41
Det jeg er mest spent på er om den oppfører seg mindre aggressivt når man slår av CC. Da kicker liksom regen inn for fullt og man må kompensere med gasspedalen for å få en jevn overgang.

Vil helst ha den slik den er jeg. Innmellom vil jeg ha full regen når jeg slår den av, vil jeg ikke det kompenserer jeg bare med gasspedalen. Alle muligheter her altså. Tar de vekk den funksjonen blir jeg nødt til å bruke bremsepedalen for å skru av CC innimellom, og det vil jeg helst slippe...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA