Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

Brede

Sitat fra: Leif1 på torsdag 18. september 2014, klokken 18:23
På samme plass som senderen til homelink kanskje? Forekommer meg sånn ca like ubrukelig..

Homelink fungerer jo helt optimalt hos oss! Virket fra første dag og åpner porten hver gang den skal.  :D

afitch80

Synes jeg har leste en plass, tror det var her på forumet, at sender til 3G og wifi ligger i speilene..
Før amerikansk, nå tysk.

Brede

Sitat fra: afitch80 på torsdag 18. september 2014, klokken 18:28
Synes jeg har leste en plass, tror det var her på forumet, at sender til 3G og wifi ligger i speilene..

Kan stemme med parkeringseksperimentet mitt iallefall.  ;D

Men det kommer jo ikke noe 6.0 uansett 3G eller WiFi ser d ut til.

Har forresten ikke mistet 3G på tre dager nå, så det er jo positivt da..

Øggen

Morsomt. Da er det mer forståelig hvorfor det kommer full pupp når jeg åpner døra og 1 strek når jeg lukker den. Litt frustrerende da jeg gjerne vil ha døra lukket om natta.

Anew

Sitat fra: Øggen på torsdag 18. september 2014, klokken 18:18
Er jo viktig med bra signal da jeg hver kveld og morgen som en unge full av forhåpning har en forundringspakke liggende klar til installasjon. Har vært mye skuffelse til nå ........venter fortsatt.
FWIW - jeg har ikke en gang en strek på WiFi, kun prikken helt nederst. Like vel kom både 6.0 og kart kjapt ota. Tror mao. ikke det hjelper så mye med antenne-voodoo for å få noe raskere.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

afitch80

Sitat fra: Brede på torsdag 18. september 2014, klokken 18:33

Kan stemme med parkeringseksperimentet mitt iallefall.  ;D

Men det kommer jo ikke noe 6.0 uansett 3G eller WiFi ser d ut til.

Har forresten ikke mistet 3G på tre dager nå, så det er jo positivt da..

Har heller ikke fått noe selv om jeg og har eksperimentert. Ikke med bilen, men med wifi repeater som står på noen kasser ved vinduet som er nærmest garasjen. Får da 1 prikk i bilen. Men god fart når jeg surfer i bilen. Men iPhonen har bedre signal når jeg sitter i bilen. Kan ikke være beste senderene i bilen.

Sitat fra: Anew på torsdag 18. september 2014, klokken 18:40
Sitat fra: Øggen på torsdag 18. september 2014, klokken 18:18
Er jo viktig med bra signal da jeg hver kveld og morgen som en unge full av forhåpning har en forundringspakke liggende klar til installasjon. Har vært mye skuffelse til nå ........venter fortsatt.
FWIW - jeg har ikke en gang en strek på WiFi, kun prikken helt nederst. Like vel kom både 6.0 og kart kjapt ota. Tror mao. ikke det hjelper så mye med antenne-voodoo for å få noe raskere.

Woohoo! Da har jeg akkurat nok. :D Da er det bare å sende, Tesla. hehe..
Før amerikansk, nå tysk.

Tuxedo

Erfaringsmessig bruker de ukesvis på å oppdatere alle bilene.  Synes å huske at jeg fikk 5.9 ca 14 dager etter de første som fikk. Og jeg har heller ikke fått 6.0 ennå.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

karstrom

Bestilte service til bilen i dag. Da spurte de pent om det var noe annet de kunne hjelpe med. Da måtte jeg jo høre om de  kunne få oppdatert bilen med 6.0. Da sa de at de ikke kunne gjøre noe med det. Alt var styrt fra de på andre siden av dammen, og at de sender ut til 200 biler hver dag. Den kan komme i morgen eller om noen uker....
Må si at jeg liker Android ota bedre....bestemme selv når man vil oppdatere.
Kanskje vi kan gjøre en firmwaredump fra noen med 6.0 og legge den ut her;-)

Ellers er WiFi signalene på skjermen litt ustabil. Kjører deling av WiFi fra telefonen når jeg sitter inne i bilen men får bare en prikk. Kjører hastighetstest så er alt kjapt og fint. Tror det bare er litt UI problematikk.
Lykkelig eier av en Model S P85

ellholt

Fikk bilen tilbake fra service + diverse fix i går ( Teslamotors Sandnes), MED SW 6,0 :-).
Må få lov til å skryte av Sandnes gjengen, de gir en upåklagelig service, all honnør til dem
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Thor2014

Jeg har sterke signaler når bilen sin høyre side står mot wifi enn hvis venstre siden står mot wifi.

Torpedo Ted

Min teori er at både 3G og Wi-fi signalindikatorene er totalt random. Jeg får minste mulige dekning på Wifi, men surfing på web/nettradio virker helt normalt.

Spesielt 3G dekningsindikatoren er det ingen logikk i - har aldri opplevd at den har vist laveste/ingen dekning de gangene jeg kjører i områder hvor det faktisk ikke er dekning (radio stream stopper). I dag viste den faktisk FULL dekning til tross for at radio stoppet - på et sted jeg vet det ikke er dekning.

afitch80

Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 19. september 2014, klokken 00:42
Min teori er at både 3G og Wi-fi signalindikatorene er totalt random. Jeg får minste mulige dekning på Wifi, men surfing på web/nettradio virker helt normalt.

Spesielt 3G dekningsindikatoren er det ingen logikk i - har aldri opplevd at den har vist laveste/ingen dekning de gangene jeg kjører i områder hvor det faktisk ikke er dekning (radio stream stopper). I dag viste den faktisk FULL dekning til tross for at radio stoppet - på et sted jeg vet det ikke er dekning.

Jeg har en teori om 3G dekningen. Har Telenor abonnement på tlf'en og. Så godt som alltid har jeg samme dekning på tlf og bilen. Altså like mange streker. Selv i strøk uten 3G dekning. Der har jeg samme antall streker med Edge på tlf som i bilen, men i bilen står fortsatt 3G. Når tlf har edge så stopper rdio i bilen.
Så min teori er at bilen har 3G "logoen" selv om bilen bare har edge. Altså at 3G "logoen" står der uansett, så lenge man ikke er på wifi. Har til og med opplevd at bilen og tlf har samme dekning når tlf har 4G. Da var det god fart på nettleseren i bilen. Så mulig bilen faktisk har 4G, men at det vises som 3G..?
Før amerikansk, nå tysk.

Roger (NO)

Mobildata-dekning gir 3G-symbol i bilen.

4G har den nok ikke, da dette er helt andre frekvenser og mottakerutstyr.
Det at nettleseren da er hurtigere er nok at i områder med 4G-dekning også har "super-3G" (HSPA)...

Thor2014

Sitat fra: afitch80 på fredag 19. september 2014, klokken 01:20
Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 19. september 2014, klokken 00:42

Jeg har en teori om 3G dekningen. Har Telenor abonnement på tlf'en og. Så godt som alltid har jeg samme dekning på tlf og bilen. Altså like mange streker. Selv i strøk uten 3G dekning. Der har jeg samme antall streker med Edge på tlf som i bilen, men i bilen står fortsatt 3G. Når tlf har edge så stopper rdio i bilen.
Så min teori er at bilen har 3G "logoen" selv om bilen bare har edge. Altså at 3G "logoen" står der uansett, så lenge man ikke er på wifi. Har til og med opplevd at bilen og tlf har samme dekning når tlf har 4G. Da var det god fart på nettleseren i bilen. Så mulig bilen faktisk har 4G, men at det vises som 3G..?

+1, bortsett fra 4G
Bilen viser 3G så lenge det er data tilgjengelig.

OleJA

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 18. september 2014, klokken 21:06
Jeg har sterke signaler når bilen sin høyre side står mot wifi enn hvis venstre siden står mot wifi.
Antenna sitter i huset til høyre sidespeil.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA