Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

kjølholdt

Har fått 6.0  :) real time traffic vi får se hvordan det funker, smart AirPort suspesion har ikke fått testet det enda. Satte på energi saving 22-0500. Kalender funksjonen kan være kjekt, alltid tilkoblet med 3G men måtte resette 3G i dag etter oppdatering.skal forsøke å laste ned nye kart når de ruller det etterhvert måtte gjøres via wifi.
Men konseptet med oppdatering er suverent,de andre må jo komme etter med Internett i bilen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Roger (NO)

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 17. september 2014, klokken 21:22
Har fått 6.0  :) real time traffic vi får se hvordan det funker, smart AirPort suspesion har ikke fått testet det enda. Satte på energi saving 22-0500. Kalender funksjonen kan være kjekt, alltid tilkoblet med 3G men måtte resette 3G i dag etter oppdatering.skal forsøke å laste ned nye kart når de ruller det etterhvert måtte gjøres via wifi.
Men konseptet med oppdatering er suverent,de andre må jo komme etter med Internett i bilen
Når fikk du den i dag?
De ruller vel ut i batcher tenker jeg...

don

Min ELdON fikk 6.0 (1.65.13) i dag over 3G
Hadde 5.9 med 3G problemet, samt av og til at speil på førerside ikke folder inn. (hadde ikke kontaktet Tesla med problemene)
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

Roger (NO)

Sitat fra: don på onsdag 17. september 2014, klokken 21:34
Hadde 5.9 med 3G problemet, samt av og til at speil på førerside ikke folder inn. (hadde ikke kontaktet Tesla med problemene)
Når fikk du den i dag?

don

Sitat fra: Roger (NO) på onsdag 17. september 2014, klokken 21:38
Sitat fra: don på onsdag 17. september 2014, klokken 21:34
Når fikk du den i dag?

Det vet jeg faktisk ikke - Lå klar kl 17 når jeg kom til bilen på Torp etter over et døgn parkert der.
S85 Blå met. P24185

don

Jeg måtte ut og prøve:
1. Med kun mobilen i handa (uten fob)
Åpnet bilen. Startet bilen etter å bekrefte med passord (ny funksjon på app) innen 2 minutter må man trykke bremsepedal for å aktivisere bilen "keyless driving"
2. Aktiviserte Høy suspension da oppkjørselen min er litt utfordrende. Satte den i normal lengre bort i gata - snudde og automatikken var på plass - den gikk til høy igjen.
3. Åpnet ladeporten fra App - da jo knappen på kabelen for lengst har sluttet å virke.

Så tre kjekke funksjoner - funker helt suverent :-)
S85 Blå met. P24185

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

akseln

Åpning av ladeporten er en ren app funksjon og har ikke noe med 6.0 å gjøre. Kjekk er den uansett :-)

TW838

Fikk 6.0 i dag tidlig da jeg kom til bilen.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Thor2014

Hvor lang tid tar installasjonen?

tormodl

Fekk 1.65.13 over 3G i går kveld, det stod då at installasjonen ville ta ca 45 min.
Det stemte nok godt, den var i alle fall ferdig etter 1 time når eg sjekka.
Oppgraderinga var frå 5.9 (1.51.109).
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

cra

Skulle hjem fra jobb i går (17/9), og da lå 6.0 klar for installasjon. Senere på kvelden opplevde jeg for første gang at venstre speil ikke slo seg ut da jeg starta bilen (hadde ikke installert 6.0 enda). To trykk på speil-styringa i armlenet fikk ut speilet, så det virka som om bilen bare hadde "glemt" å sende signalet. Oppdaterte i natt, men har ikke vært i bilen siden.

At det kommer flere oppdateringer på rad betyr ikke nødvendigvis at de har laget en ny versjon i hui og hast pga oppdagede feil. Det kan like godt være at oppdateringene er inkrementelle, slik at man ikke kan gå direkte til den siste versjonen fordi den krever deler av foregående. På denne måten kan de bl.a. spare seg ganske mye datatrafikk.

Edit: Sjekket versjon nå, og gikk direkte til .13 for min del.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hvor sitter egentlig den "mottakeren" for wifi signalene?? Blir overhode ikke klok på den lenger. Bilen parkeres 2 meter fra routern (naturligvis en husvegg imellom) og likevel bare 1 strek idag. Igår på samme sted full pupp. Telefonen har også fullt utslag.
Er jo viktig med bra signal da jeg hver kveld og morgen, som en unge full av forhåpning, går ut i bilen og ser etter om en forundringspakke ligger klar til installasjon. Har vært mye skuffelse til nå ........venter fortsatt.

Brede

Sitat fra: Øggen på torsdag 18. september 2014, klokken 18:18
Hvor sitter egentlig den "mottakeren" for wifi signalene?? Blir overhode ikke klok på den lenger. Bilen parkeres 2 meter fra routern (naturligvis en husvegg imellom) og likevel bare 1 strek idag. Igår på samme sted full pupp. Telefonen har også fullt utslag.

Samme her, har prøvd å plassert bilen i alle mulige posisjoner i dag bortsett fra opp/ned..
Får så vidt kontakt med WiFi når fronten står 5cm fra husveggen!

Fikk noen rare blikk fra naboer når jeg lirket bilen forbi epletrær og husvegg for å komme så nær stua som mulig..

Leif1

På samme plass som senderen til homelink kanskje? Forekommer meg sånn ca like ubrukelig..
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA