Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: OleJA på torsdag 11. september 2014, klokken 13:08
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 11. september 2014, klokken 12:57
Sitat fra: Brede på torsdag 11. september 2014, klokken 12:01
Sitat fra: OleJA på torsdag 11. september 2014, klokken 11:50
Lastet nettopp ned ny Androide app, men får ikke logget inn på MyTesla etterpå. Er det flere som sliter med det samme problemet?

Jepp, jeg måtte til slutt resette passord for å komme inn.  ???
Det hjalp ikke hos meg. Får bare "My Tesla Could Not Be Reached at This Time"
Eksakt det samme her, har også tatt en reboot på bilen uten at det hjalp. Forhåpentligvis så er det bare MyTesla serveren som er nede, men en mistenker jo bug når dette skjer samtidig med en oppgradering.
Ny versjon lagt på Google Play inatt som fikser dette.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ew

Åh, jeg vil også ha 6.0! Noen som vet noe om hvor ofte bilen ser etter oppdateringer? Hjelper det å reboote den? Merker jeg er litt for ivrig nå... ::)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Leif1

Det skal visst hjelpe å være tilkoblet wifi. Ellers er du prisgitt en eller annen slags kø i systemet der.
Jeg hadde inntil i går ikke fått v5.12 heller. Da la de den inn på servicesenteret i forbindelse med noe annet.
(Og min er alltid på wifi om natta.)
Konvertitt fra S til X

OleJA

Sitat fra: ew på fredag 12. september 2014, klokken 08:02
Åh, jeg vil også ha 6.0! Noen som vet noe om hvor ofte bilen ser etter oppdateringer? Hjelper det å reboote den? Merker jeg er litt for ivrig nå... ::)
De kjører ofte en gradvis utrullig, og lar produktet 'modnes litt' på de første bilene for å forhindre at evt feil rammer alt for mange. Den første batchen som får en ny release er vel egentlig en form for utvidet beta test.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

FrodeW

Trenger ikke wifi for å laste ned 6.0, men det er en oppdatering på kart etter man har installert 6.0 som krever wifi da denne er på 2,6 gig så vidt jeg husker...

Johnny

Nå fikk jeg kontakt med bilen fra mobilen! Raskere en noen gang før!! Varer det også, vil det være "awesome"!!!
TMS og eGolf.

Henning76

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 11. september 2014, klokken 21:40
Sitat fra: mariowing på torsdag 11. september 2014, klokken 20:44
Sitat fra: OddB på torsdag 11. september 2014, klokken 17:37
trafikkbasert navigasjon er vel også rimelig irrelevant for de fleste i Norge. (Det er vel ikke mange veier med google-trafikkinformasjon ?)

Du kan sjekke maps.google.no og skru på trafikk så ser du hvilken informasjon som er tilgjengelig. Og nå som 6 000 TMS får dette i Norge så blir det plutselig enda mer innrapportert trafikk. Den som mottar informasjon sender også informasjon. Kan jo bli litt "artig" å se om det fører til at trafikken innover fra Asker til Oslo om morgenen nå vil rapporteres som mindre...
Google traffic har vel bilen hatt hele tiden (det er bare navi som ikke har tatt hensyn til den).  Tror ikke 6.0 vil ha noen betydning for hvordan Google rapporterer trafikken.

Du tar feil, tror jeg. Det står i release notes at bilen nå vil opplyse om fart, retning, lokasjon etc. tilbake til Tesla. Det har den ikke gjort tidligere.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Sjøhyene

Sitat fra: Leif1 på fredag 12. september 2014, klokken 08:43
Det skal visst hjelpe å være tilkoblet wifi. Ellers er du prisgitt en eller annen slags kø i systemet der.
Jeg hadde inntil i går ikke fått v5.12 heller. Da la de den inn på servicesenteret i forbindelse med noe annet.

jeg også er på wifi om natta men har fortsatt 5.9
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

eclipse

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 12. september 2014, klokken 11:18
Sitat fra: Leif1 på fredag 12. september 2014, klokken 08:43

jeg også er på wifi om natta men har fortsatt 5.9

Tilbakevendene spørsmål dette, det har frem til nå ikke hatt noe å si om du er tilkoblet wifi eller ikke, det virker som om det er ganske random rekkefølge.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

eclipse

På US forum sier de at det hjelper å parkere bilen utendørs med fronten 10 grader av retningen til Freemont, da får antennen en optimal vinkel til produsenten av bilen og trigger update kommandoen, og husk å korrigere for magnetisk nord feilvisning ellers kan 6.0 drøye lenge.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

ew

10 grader? Damn! Garasjen vår ligger 17 grader feil vei...  ;D
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Amoss

Sitat fra: Henning76 på fredag 12. september 2014, klokken 10:37
Du tar feil, tror jeg. Det står i release notes at bilen nå vil opplyse om fart, retning, lokasjon etc. tilbake til Tesla. Det har den ikke gjort tidligere.

Det som står i release notes er at ikke bare at de sendes tilbake til Tesla, men at de deler dette anonymisert med en "partner" (google). Det betyr ikke at ikke Tesla har fått vite det hele tiden, men du har helt rett i at det dermed er god grunn til å anta at de ikke tidligere har blitt delt videre.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

heimabrygg

Har bil på service i dag og ser via VisibleTesla at firmware har blitt oppgradert til 1.65.11. Er det fortsatt på 5x-serien, eller 6?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

NegativeElectrode

Sitat fra: eclipse på fredag 12. september 2014, klokken 12:06

På US forum sier de at det hjelper å parkere bilen utendørs med fronten 10 grader av retningen til Freemont, da får antennen en optimal vinkel til produsenten av bilen og trigger update kommandoen, og husk å korrigere for magnetisk nord feilvisning ellers kan 6.0 drøye lenge.

Ny rutine for for de som kjøper Tesla er altså å vende bilen mot Mekka, unskyld Palo Alto, en gang om dagen. Helst på rødt teppe. Bursdagen til Nikola Tesla feires med en måned uten forbrenningsmotordrevne kjøretøy.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA