Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

TKK

Sitat fra: TKK på torsdag 26. juni 2014, klokken 10:02

Det som er litt irriterende nå er at kartet ikke lagrer ladeplasser jeg har vært på. Mulig den fortsatt lagrer det, men det vises ikke i kartet. Var på en helt ny ladeplass for et par dager siden og den ligger ikke inne på kartet og heller ikke under "visited chargers"

Og etter å ha resatt begge skjermene så dukket de nye ladeplassene opp både på kart og "recent chargers" så da fungerer det heldigvis igjen :)

RaBalder

Sitat fra: TKK på torsdag 26. juni 2014, klokken 20:51

Det som er litt irriterende nå er at kartet ikke lagrer ladeplasser jeg har vært på. Mulig den fortsatt lagrer det, men det vises ikke i kartet. Var på en helt ny ladeplass for et par dager siden og den ligger ikke inne på kartet og heller ikke under "visited chargers"

Og etter å ha resatt begge skjermene så dukket de nye ladeplassene opp både på kart og "recent chargers" så da fungerer det heldigvis igjen :)

Betyr det at nye ladeplasser har blitt lagret korrekt, men ikke vist på skjermen.
Etter reset, så vises alle på skjermen

???

TKK

Sitat fra: RaBalder på fredag 27. juni 2014, klokken 17:57
Sitat fra: TKK på torsdag 26. juni 2014, klokken 20:51

Betyr det at nye ladeplasser har blitt lagret korrekt, men ikke vist på skjermen.
Etter reset, så vises alle på skjermen

???

Det stemte for meg i hvertfall.

KaiRK

Noen som har snappet opp noen ferske løse rykter? Googler nesten hver dag, men lite nytt å spotte.....
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Høgis

Begynner og bli "RIMELIG" irritert over at 3G faller ut hele tiden :(. Siste uken har jeg måttet restarte 3 ganger. Syntes det er veldig merkelig at Tesla ikke har kommet med en fix på denne feilen som skjedde i siste oppdatering.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Brede

5.12 rulles ut i USA nå, så det ser ut til å drøye med 6.0....

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/33409-Firmware-5-12

Brede

Sitat fra: Høgis på lørdag 12. juli 2014, klokken 20:28
Begynner og bli "RIMELIG" irritert over at 3G faller ut hele tiden :(. Siste uken har jeg måttet restarte 3 ganger. Syntes det er veldig merkelig at Tesla ikke har kommet med en fix på denne feilen som skjedde i siste oppdatering.

Jeg tror ikke problemet kom med denne oppdateringen..
Jeg fikk denne seint, men fikk problemer med 3G allerede på forrige versjon.
Nærmer meg restart hver dag nå......

Høgis

Sitat fra: Brede på lørdag 12. juli 2014, klokken 20:47

Hadde ingen problemer før siste oppdatering og er ikke i tvil om at denne oppdateringen skaper problemet.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Brede

Sitat fra: Høgis på lørdag 12. juli 2014, klokken 21:15

Hadde ingen problemer før siste oppdatering og er ikke i tvil om at denne oppdateringen skaper problemet.

Da må vi ha forskjellige problemer for jeg hadde det en uke før jeg fikk siste oppdatering.  ;)

iCar

Ny funksjon Ionizer på 5.12

Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Øyvind.h

Sitat fra: Brede på lørdag 12. juli 2014, klokken 21:34
Sitat fra: Høgis på lørdag 12. juli 2014, klokken 21:15

Da må vi ha forskjellige problemer for jeg hadde det en uke før jeg fikk siste oppdatering.  ;)
3G falt ut på sw 5.9 hos meg, og også nå på 5.11.
Har vært i Sverige siste 6 dager. Ingen behov for reset her foreløpig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 12. juli 2014, klokken 21:55
3G falt ut på sw 5.9 hos meg, og også nå på 5.11.
Har vært i Sverige siste 6 dager. Ingen behov for reset her foreløpig.

Ingen utfall for meg i Norge med 5.11. Har nå kjørt 2744km i Norge i ferien hittil uten problemer med kartene. Routingen til navigasjonen er derimot helt på trynet, men det visste jeg på forhånd. F.eks er den svært glad i ferger, selv om ruten utenom tar mye kortere tid.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øggen

I kveld fallt den ut flere ganger men kom tilbake uten reset. Ved siste kjøretur ramlet den helt ut og ikke mulig å få kontakt igjen. Har nå tatt ALLE prosedyrer som før, men ikke mulig. Ikke en gang wifi funker.

Angående kart,  minner det meg om første utgave av google maps.Totalt utdatert.
Stod en gang oppe i ørnesvingene ved geiranger med mål Union hotel i geiranger. Likevel ville de ha meg til å kjøre tilbake og ta 3 ferger for å komme tilbake til geiranger sentrum. Det kjipe er at den siste fergen ikke går engang da det var utenfor sesong. Syns virkelig synd på de som stoler på kartet.

Muffinman

Hehe, ja de kartene prøver stadig å lure meg inn på kjerreveger for å spare noen få hundre meter, selv om det tar lengre tid. De lyktes i dag.

Sjøhyene

Uuff ja den navigasjonen er så dårlig at jeg ofte blir fristet til å montere inn min 10 år gamle TomTom med 15 år gamle kart. Den gjør utrolig nok en mye bedre jobb.

Men en ting jeg lurer på: Har de fleste 5.11 nå eller?
Mener bestemt at jeg fortsatt kjører med 5.9..
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA