Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

TKK

Sitat fra: OddB på mandag 09. juni 2014, klokken 11:06
Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 06. juni 2014, klokken 13:01
Var ikke navnet på dagen i datoen skrevet på engelsk nede til høyre i dashen tidligere? I 5.11 er den i alle fall på norsk. Men forstår uansett ikke hvorfor de skal forkorte det når det er alverdens plass til å skrive hele navnet.
Ja, i går sto det jammen meg "søn" på klokka :-D OG telefonnumrene kom opp uten paranteser og på "norsk" skrivemåte   xxx xx xxx

Jeg har også fått 5.11 nå, men hos meg får jeg engelske dager ved klokka og telefonnummer kommer med paranteser. Skal melde fra på service som jeg har om en drøy uke. Har prøvd reboot av begge skjermer også uten at det hjalp.

BlueS

Sitat fra: TKK på onsdag 11. juni 2014, klokken 09:05
Sitat fra: OddB på mandag 09. juni 2014, klokken 11:06
Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 06. juni 2014, klokken 13:01
Var ikke navnet på dagen i datoen skrevet på engelsk nede til høyre i dashen tidligere? I 5.11 er den i alle fall på norsk. Men forstår uansett ikke hvorfor de skal forkorte det når det er alverdens plass til å skrive hele navnet.
Ja, i går sto det jammen meg "søn" på klokka :-D OG telefonnumrene kom opp uten paranteser og på "norsk" skrivemåte   xxx xx xxx

Jeg har også fått 5.11 nå, men hos meg får jeg engelske dager ved klokka og telefonnummer kommer med paranteser. Skal melde fra på service som jeg har om en drøy uke. Har prøvd reboot av begge skjermer også uten at det hjalp.

Samme her, ser ingen forskjell på dag etter oppdatering.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

janmb

Sitat fra: krister461 på tirsdag 10. juni 2014, klokken 17:53
Såvidt jeg har forstått så anbefaler Tesla at resetting bare brukes som nødløsning, og at man helst skal ta kontakt med Tesla før man gjør det.

Tull. La ikke enkelttuttalselser villede deg til å tro det. At enkelte i Tesla formidler et slikt syn handler om at de naturlig nok veldig gjerne vil sikre seg logger og mest mulig grunnlag for å rette det som eventuelt er et systematisk feil og ikke bare et enkelttilfelle. Du gjør selvsagt ikke noe galt i å reboote uten å bidra til dette - om du har behov for det.

Når det er sagt er nok reset av computer etter SW update rimelig meningsløst - ettersom den garantert rebootes en eller flere ganger som del av oppdateringen i seg selv. En ekstra boot skader selvsagt ikke, men har neppe noe for seg heller.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cra

Sitat fra: janmb på torsdag 12. juni 2014, klokken 11:16
En ekstra boot skader selvsagt ikke, men har neppe noe for seg heller.

Du må ikke kimse av placebo-effekten, janmb. Den kan være svært effektiv!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

krister461

Ingen fare. Jeg resetter selv om jeg skulle ha behov for det. Men om Tesla ønsker at man tar kontakt før man rebooter, så er det gjerne dumt om man her på forumet anbefaler folk å reboote før man tar kontakt...

erot

Sitat fra: TKK på onsdag 11. juni 2014, klokken 09:05
Sitat fra: OddB på mandag 09. juni 2014, klokken 11:06
Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 06. juni 2014, klokken 13:01
Var ikke navnet på dagen i datoen skrevet på engelsk nede til høyre i dashen tidligere? I 5.11 er den i alle fall på norsk. Men forstår uansett ikke hvorfor de skal forkorte det når det er alverdens plass til å skrive hele navnet.
Ja, i går sto det jammen meg "søn" på klokka :-D OG telefonnumrene kom opp uten paranteser og på "norsk" skrivemåte   xxx xx xxx

Jeg har også fått 5.11 nå, men hos meg får jeg engelske dager ved klokka og telefonnummer kommer med paranteser. Skal melde fra på service som jeg har om en drøy uke. Har prøvd reboot av begge skjermer også uten at det hjalp.

Sjekket at du faktisk har 5.11? Jeg fikk oppdatering i forgårs, men den heter fremdeles 5.9. Alt ser ut som før.

Amoss

Sitat fra: janmb på torsdag 12. juni 2014, klokken 11:16
Når det er sagt er nok reset av computer etter SW update rimelig meningsløst - ettersom den garantert rebootes en eller flere ganger som del av oppdateringen i seg selv. En ekstra boot skader selvsagt ikke, men har neppe noe for seg heller.

I teorien er jeg helt enig med deg, og i teorien er teori og praksis det samme ;) Altså, noen ser i praksis at det blir en del problemer etter en del oppdateringer, som fikses lett ved en restart.

En mulig årsak til dette er at det kan være enkelte oppdateringer som utføres under oppstarten *etter* en (evnt. siste) restart. Dersom noen har krøllet til rekkefølgen ting gjøres i så kan den gamle versjonen av  dette subsystemet alt være startet opp når oppdateringen skjer - i motsetting til hva som var hensikten.

Så det er ett poeng at man sier i fra, så de får tilbakemeldinger slik at de enten retter opp i rekkefølgen ting gjøres under oppstart, eller legger inn en ekstra restart helt til slutt i oppgraderingen. For at eieren skal måtte til å ta en moderne versjon av ctl+alt+del i en bil etter hver oppdatering er og blir en feil.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Frog

#187
26A begrensning opphevet etter Service ved Tesla Skøyen :

Software oppdatering v5.11 + hardware oppdatering med tykkere ledninger for mindre varmegang  = 32A x 3 ( 22kw ) med type 2.

Hjemmelading i garasje på dedikert enfase 32A kurs endret plutselig lademønster fra 32A default til kun 26A default, og måtte manuelt stilles opp til 32A for hver lading.

Flott service oppfølging fra Skøyen med bl.a. lakkering av bremseroterer  :)

Lader etter service nå igjen på 32A default, og testet i dag også 22kw lader for sjekke om 26A x 3 begrensningen var endret :

DaX

#188
Tesla tid kan snart sammenlignes med Valve tid ;D https://developer.valvesoftware.com/wiki/Valve_Time
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

OW

#189
Jeg skulle gjerne likt å ha SW v6.0 nå med en gang, men som systemutvikler så er jeg veldig glad for at Tesla ikke slipper denne før de mener den er bra nok. Det finnes nok av selskaper som skal slippe på en deadline, og ikke klarer å levere et godt produkt fordi de ikke var helt ferdige. Jeg tror v6.0 kommer til å bli bra, sikkert med noen bugs, som vil fikses relativt fort. Sånn er det med alt av software, men jeg setter uhyre pris på at Tesla ikke slipper v6.0 før de mener den er klar. Vi som venter får bare smøre oss med tålmodighet, og glede oss til vi får noe nytt :D

Edit: det er ikke meningen og rakke ned på de som er utålmodige, men å gi et litt annet perspektiv som ikke er så enkelt å ha med når man venter på noe  ;)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

eclipse

Jeg forstår ikke helt denne voldsomme lengselen etter SW 6.0. Jeg setter meg inn i bilen hver dag med hva då nå er for en SW versjon jeg har og alt fungerer slik det er i dag.

Jeg kommer sannsynligvis til å gjøre akkurat det samme etter 6.0
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Lokführer

Jeg irriterer meg over regulering av cruise controllen og vil at den skal bli bra. Kjører med cruise control hele tida.
Spesielt utkobling av CC er for brå hvis man glemmer å trykke inn Pedalen til nøytralpunktet. Nå er jeg veldig opptatt av å kjøre behagelig og med god flyt, og synes det er pinlig dersom passasjerene sitter og nikker grunnet kjøringen. Spesielt taxi-sjåfører som har fått kjøreopplæring i ikke-vestlige land har ofte en veldig hakkete kjøreteknikk som irriterer. En kjørelærer fortalte meg at det er typisk kjøremønster for folk som fokuserer rett foran bilen og ikke retter blikket fremover.
Derfor gleder jeg meg veldig til 6.0.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Cirion

Sitat fra: eclipse på fredag 13. juni 2014, klokken 09:33
Jeg forstår ikke helt denne voldsomme lengselen etter SW 6.0. Jeg setter meg inn i bilen hver dag med hva då nå er for en SW versjon jeg har og alt fungerer slik det er i dag.

Jeg kommer sannsynligvis til å gjøre akkurat det samme etter 6.0
Bilen er sykt rå selv uten SW6.0... Selv ønsker jeg 6.0 fordi jeg skal til Alicante i Juli, og da ønsker jeg at navigasjonen skal være oppdatert. Ryktene om realtime navigasjon og muligens rekkevidde beregning, gjør at jeg ønsker dette til min nesten 7000km lange roadtrip.

Bare det at bilen er mulig å oppgradere med SW er sykt rått :) Håper det fortsetter å komme oppdateringer i årevis.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Bjørn

Sitat fra: Lokführer på fredag 13. juni 2014, klokken 11:19
Jeg irriterer meg over regulering av cruise controllen og vil at den skal bli bra. Kjører med cruise control hele tida.
Spesielt utkobling av CC er for brå hvis man glemmer å trykke inn Pedalen til nøytralpunktet. Nå er jeg veldig opptatt av å kjøre behagelig og med god flyt, og synes det er pinlig dersom passasjerene sitter og nikker grunnet kjøringen. Spesielt taxi-sjåfører som har fått kjøreopplæring i ikke-vestlige land har ofte en veldig hakkete kjøreteknikk som irriterer. En kjørelærer fortalte meg at det er typisk kjøremønster for folk som fokuserer rett foran bilen og ikke retter blikket fremover.
Derfor gleder jeg meg veldig til 6.0.

Kjører mye på samme viset som deg.. men jeg bruker å flippe bilen over i nøytral når jeg ønsker å roe farten smuut.. :) feks opp mot en bakketopp, el inn mot en 60 sone.. Også sette den i drive igjen om jeg ønsker å bremse ytterligere ned, med magnetbremsen.. :)

Kristian O

Bruke Nøytral var slett ikkje dumt. Men "utsetter" du ikkje berre problemet da? Du får vel det samme "rykket" når du setter bilen i Drive igjen?
Bruker å trykke inn gassen litt før eg slår av CC. Treffer som regel bra med denne måten, men ja; det er litt irriterende.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA