Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Birger på mandag 21. juli 2014, klokken 14:34
Kanskje burde vi fokusere på maks hastigheter pga av miljø ;-)

Mener dette var ett av hovedargumentene den gangen Sverige gikk ned fra 130km/t til 110km/t som høyeste motorveihastighet. Har også hørt det flere ganger som motargument mot de økningene vi nylig har fått på våre fartsgrenser her til lands.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

janmb

Sitat fra: Amoss på mandag 21. juli 2014, klokken 16:34
Mener dette var ett av hovedargumentene den gangen Sverige gikk ned fra 130km/t til 110km/t som høyeste motorveihastighet.

Rent bortsett fra at de fortsatt har 120 en del steder (med mindre endringen du snakker om er i løpet av siste to år)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Amoss

Sitat fra: janmb på mandag 21. juli 2014, klokken 16:46
Sitat fra: Amoss på mandag 21. juli 2014, klokken 16:34
Mener dette var ett av hovedargumentene den gangen Sverige gikk ned fra 130km/t til 110km/t som høyeste motorveihastighet.

Rent bortsett fra at de fortsatt har 120 en del steder (med mindre endringen du snakker om er i løpet av siste to år)

Den endringen jeg snakker om er nok ikke innen de to siste 10 årene heller ;)  Mener det var på 80-tallet en gang?  At det nå er 120 en del steder er vel heller at de har gått noe tilbake mot høyere hastigheter igjen i etterkant.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sondell

Sitat fra: Birger på mandag 21. juli 2014, klokken 14:34
Sitat fra: sondell på mandag 21. juli 2014, klokken 08:46
Nu vill man väl heller inte att typical ska basera sig på förbrukning i landet med bland de långsammaste vägarna i Europa (läs Norge). I de flesta andra länder ligger man sällan under 100km/h på långkörning.
Det er jo dumt, 100+ er ikke miljøvennlige hastigheter. Forbruket på grunn av luftmotstand øker med kvadratet av hastigheten.

Kanskje burde vi fokusere på maks hastigheter pga av miljø ;-)

Hohoho. Lol.

Det är inte miljövänligt att förflytta sig överhuvudtaget :)

Min poäng var att Norska vägar nödvändigtvis inte behöver vara normen för Teslas Typical Range. Är också skeptisk till de tal ned mot 160 Wh/km som blivit presenterade här för farter på 120-130 km/h. Med perfekta förhållanden, kraftig medvind och en S60 kanske det kunde gått. Men det kallar jag inte "typical"... :)

iCar

#259
Ref denne tråden så er det en kar som er i ferd med å få 6.0 installert i USA!

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/31148-Current-status-of-Firmware-6-0/page4

Edit! Ser ut som det gikk galt eller noe sånt så de trakk den tilbake men på invoicen hans står det fremdeles 6.0

Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Leaf_2014

Kjøper ikke helt forklaringen på at det var for tidlig å installere ihht kvartalstall osv. Hvorfor skulle mekanikerne lyve kunden rett opp i ansiktet over noe sånt når kunden garantert ville akseptert sannheten?
Leaf 2014

iCar

Kanskje de nevner om 6.0 når Q2 tallene skal legges fram kl 23:30 norsk tid

Bare følge/høre her:

http://www.media-server.com/m/p/bbz2caea
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Car-El

Har hørt at dem ikke vil gi ut versjon 6.0 før dem får til høyde justeringen på svevefungsjon til å virke med det nye topografiske kartet og et nytt radar systemet.


::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Jærbuen

6.0 beta testing pågår, skal visst bla annet være en i Stavanger til test :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Muffinman

Litt på kanten kanskje, men hvis testing av ikke utrullet software er betatesting - hva kaller man testingen alle (norske) kunder har bedrevet et års tid nå ;)

Li-Ion

Sitat fra: Muffinman på lørdag 02. august 2014, klokken 12:02
Litt på kanten kanskje, men hvis testing av ikke utrullet software er betatesting - hva kaller man testingen alle (norske) kunder har bedrevet et års tid nå ;)
Good one ;)

Jeg har forresten drevet med beta-testing av hele bilen siden desember 2013.... ;)
Be afraid...

Muffinman

Slo deg med en måned eller to der gitt ;)

Li-Ion

Be afraid...

mj

På servicesenteret i Berlin/Hamburg ( husker ikke helt hvilken av dem ) hadde de ikke den store troen på at 6.0 ville gi de store revolusjonerende endringene da det aller meste av dette er på plass i 5.12
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

dundun

Man får mulighet til å navngi bilen i 6.0, da! Viktig for alle de som har fler ;)
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA