Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parkeringsur dott enno

Startet av glaserud, søndag 09. februar 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Duzzy

Sitat fra: erot på onsdag 12. februar 2014, klokken 09:55
Så er spørsmålet om den lar seg feste på toppen av type 2-kontakten på en fornuftig måte, eller om det blir gaffatapesurring... Små utfordringer i hverdagen :)
Tykk dobbelsidig tape er tingen...
Fjernkontrollen fungerer fint.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

El-Ing

Sitat fra: erot på onsdag 12. februar 2014, klokken 09:55
Så er spørsmålet om den lar seg feste på toppen av type 2-kontakten på en fornuftig måte, eller om det blir gaffatapesurring... Små utfordringer i hverdagen :)

Jeg tenker at jeg prøver å feste  den på garasjeveggen ved siden av ladeboksen, må dit for å hente/koble til kabel uansett.
Grå S85 mottatt 28.2.

Øggen

Dumt sp.mål kanskje, men om det står flere Tesla``er ved siden av hverandre og jeg bruker fjernkontrollen min, vilden da også åpne de andre ladelukene eller????
:o

KingKongKent

Sitat fra: Øggen på onsdag 12. februar 2014, klokken 19:43
Dumt sp.mål kanskje, men om det står flere Tesla``er ved siden av hverandre og jeg bruker fjernkontrollen min, vilden da også åpne de andre ladelukene eller????
Fikk testet dette på Gardermoen. Da jeg skulle åpne min ladeluke klikke det i Tesla´n som var parkert siden av min.. Så ja det vil den.
Finialized 22.08.13, In transit 22.12.13 VIN:28138 Levert Tesla Drammen 03.02.14

ebbrey

Sitat fra: erot på onsdag 12. februar 2014, klokken 13:21
Det er vel ikke det største problemet, men kabelen kommer til å henge fast på Saltoladeren på veggen hjemme. Greit med knapp på kabelen slik som på UMCen da. Kan henge den på selve laderen kanskje, fungerer vel det også.

Da så. Holder nok å feste den på veggen ved laderen da. Rekkevidden på denne lille saken er god.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

RoadRunner

Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Øggen

Sitat fra: KingKongKent på onsdag 12. februar 2014, klokken 19:52
Sitat fra: Øggen på onsdag 12. februar 2014, klokken 19:43
Fikk testet dette på Gardermoen. Da jeg skulle åpne min ladeluke klikke det i Tesla´n som var parkert siden av min.. Så ja det vil den.

Ej he kunn UMC men bestillte en likevel. funka som F...
Thi hi, den åpna alle bilane inne i hallen på Lade  8)

erot

Dobbelsidig tape fungerte dårlig. Superlim fungerte bra  8)

Cowboystrekk

Å duplisere ladelukeÅPNINGEN er noe jeg kunne tenkt meg, parkere ofte på elbilparkering gatelangs i enveisgate og da er det veldig tungvindt å lade...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Øyvind.h

Har kontrollen selv. Men er den vanntett? Har vurdert en løsning med kontrollen limt til en salto lader, men er bekymret for regn.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:22
Å duplisere ladelukeÅPNINGEN er noe jeg kunne tenkt meg, parkere ofte på elbilparkering gatelangs i enveisgate og da er det veldig tungvindt å lade...

Personlig skulle jeg faktisk ønske at de enten: 1; hadde samme lademulighet/port på motsatt side av bilen i tillegg, 2; plasserte ladeluken i midten bak/foran (kanskje litt mindre praktisk). ;)

cra

Sitat fra: erot på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:19

Ser for meg at Sugru (http://sugru.com) kunne være ypperlig for å få til en fin finish, og forsåvidt for å feste den. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:29
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 18. februar 2014, klokken 10:22

Personlig skulle jeg faktisk ønske at de enten: 1; hadde samme lademulighet/port på motsatt side av bilen i tillegg, 2; plasserte ladeluken i midten bak/foran (kanskje litt mindre praktisk). ;)

Jeg skulle gjerne hatt en port på begge sider, der hver port ble koblet til hver sin lader (av dobbeltladeren) om begge ble åpnet samtidig. Det hadde gjort det MYE enklere å fylle opp bilen over natten på langtur, eneste man da hadde trengt var 2 stk. 16A kurser...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Norleif

Jeg kunne godt betalt litt ekstra for å få en Type2 Mode3 kabel med original teslapistol og radiosender... Noen andre?

Orcuz

Er det ikke bare å åpne ladeluken fra skjermen før man går ut av bilen?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA