Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Store Drammen

Startet av turfsurf, søndag 09. februar 2014, klokken 20:55

« forrige - neste »

turfsurf

Etter siste oppdatering så har jeg brukt start av lading fra Visible Tesla flittig, siden det nå har virket stabilt. I går ettermiddag parkerte jeg bilen, satte den til lading. Stoppet lading før middag, og satte VT til å starte lading kl 23. Våknet i morges og skulle sjekke om den var ferdig ladet, og fikk ikke kontakt med bilen. Ut i garasjen, rødt lys i ladeporten og svarte skjermer. Ringer Tesla service, og de kan bekrefte lav 12V. De skal sende NAF. Mens jeg venter får jeg av nosecone (hadde heldigvis 10cm klaring til veggen, pleier vanligvis å ha bare ett par cm), finner en batterilader og kobler til polene. Ett halvt minutt etterpå blinker det i hovedlysene, og alt virker normalt. Snakker med Tesla igjen, de hadde fulgt med og skulle sjekke logger, og hvis batterispenningen (12V batteri) hadde falt under 10,5V så skulle jeg få nytt.

Ikke noen big deal fordi det var søndag, hadde 210tkm på batteriet og ikke langtur planer. Hadde det derimot skjedd på tur med avreiseplaner en morgen...

Så fremdeles er ikke bilen plug and play, set and forget osv, krever fremdeles babysitting.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

cairnz

5.8.6 er ikke nyeste versjon? 5.8 (1.49.83) er nyeste.
Elbilist

Muffinman

Får også rødt lys når strømtrekk forsøkes startet, enten forvarming eller lading. Ingen forbedring med .83 for meg med andre ord.

OleJA

Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 10:55
5.8.6 er ikke nyeste versjon? 5.8 (1.49.83) er nyeste.
Dette er eksakt samme firmware, men Tesla har forvirrende nok to forskjellige måter å angi versjonsnummer på.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

cairnz

Sitat fra: OleJA på søndag 02. februar 2014, klokken 11:08
Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 10:55
5.8.6 er ikke nyeste versjon? 5.8 (1.49.83) er nyeste.
Dette er eksakt samme firmware, men Tesla har forvirrende nok to forskjellige måter å angi versjonsnummer på.

Ja, men for å unngå forvirringer med versjonsnumre så bør de som poster feilmeldinger oppgi hva som faktisk står på skjermen (Tesla-ikonet). Det er forøvrig to forskjellige versjonsnumre - 5.8(.x) angir softwareversjon mens 1.49.83 er firmware (tenk BIOS).
Elbilist

Havebigfun

Det samme 12V problemet er diskutert i .83 tråden. Hotfiksen er å lade som tidligere :o

cairnz

Her vil jeg forøvrig anbefale det jeg skrev i en annen tråd:

Sett opp et varsel på "Notify" "Charge State Becomes" -> "Anything". Lever til en epost du har push-varsel på mobilen. Et voila, du vil alltid få beskjed når bilen starter og stopper lading (av hvilken som helst årsak).


Elbilist

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

eadie


Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 11:59
Her vil jeg forøvrig anbefale det jeg skrev i en annen tråd:

Sett opp et varsel på "Notify" "Charge State Becomes" -> "Anything". Lever til en epost du har push-varsel på mobilen. Et voila, du vil alltid få beskjed når bilen starter og stopper lading (av hvilken som helst årsak).

Jo men dette vil jo bare hjelpe med å varsle problemet. " Stating the obvious".
Vi ønsker ikke varslinger om alt som er galt, det skal helst funke uten behov for babysitting fra eieren
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

cairnz

Sitat fra: eadie på søndag 02. februar 2014, klokken 15:00

Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 11:59
Her vil jeg forøvrig anbefale det jeg skrev i en annen tråd:

Sett opp et varsel på "Notify" "Charge State Becomes" -> "Anything". Lever til en epost du har push-varsel på mobilen. Et voila, du vil alltid få beskjed når bilen starter og stopper lading (av hvilken som helst årsak).

Jo men dette vil jo bare hjelpe med å varsle problemet. " Stating the obvious".
Vi ønsker ikke varslinger om alt som er galt, det skal helst funke uten behov for babysitting fra eieren

Hva er så galt å bli varslet når noe skjer? Det er vel bedre det, da du kan sjekke det ut og fikse det med en gang, istedet for å stå der som svarteper neste morgen med "død" bil?
Elbilist

turfsurf

Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 11:59
Her vil jeg forøvrig anbefale det jeg skrev i en annen tråd:

Sett opp et varsel på "Notify" "Charge State Becomes" -> "Anything". Lever til en epost du har push-varsel på mobilen. Et voila, du vil alltid få beskjed når bilen starter og stopper lading (av hvilken som helst årsak).

Har dette, men pleier å ha tlf på "do not disturb" om natta, så da hjelper det ikke mye.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

mhg

Har fungert bra for meg siden oppdateringen. Også stopp og start fra app, men idag fikk jeg 12V trøbbelet igjen jeg også. Så for min del så virker det bedre enn før etter ny software, men ikke optimalt enda..

ebbrey

Hadde problemer med 12V idag selv. Nyeste FW. Var røde lys på ladeport.
Fikk beskjed om at bilen hadde stått "for lenge med kabelen i /ladeluken åpen". (5 dager)
Måtte lade batteriet til 12.7v før jeg fikk aktivert bilen og fått igang vedlikeholdsladingen av 12v igjen. Ting fungerer bedre mtp start/stopp lading. Men er fortsatt et problem at bilen slår ut 12v vedlikeholdet. Dette burde den ikke gjort hvis hovedbatteriet har mer enn 10% strøm.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

schweitzeren

tjaaa... ladet hos svigers i Uvdal på gammel strømnett... da fikk jeg 12v samt 4 andre feil og bilen ladet ikke fult.... stort sett aldri hatt problem hjemme med 400v anlegg!

Heldigvis så var den kommet til ca 80% og jeg kunne komme hjem.

Men F..N for noe dritt.... skjønner dere på gammel nett er frustrerte... i tillegg til de manglende adaptere.... bliver godt når jeg for en Salto boks i denne uke.... er vel eneste 100% sikring mot lade problemer på begge type strømnett?

Fortsatt god dag
/Jesper

Og jada nyeste SW
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

turfsurf

Sitat fra: schweitzeren på mandag 03. februar 2014, klokken 14:46
Men F..N for noe dritt.... skjønner dere på gammel nett er frustrerte... i tillegg til de manglende adaptere.... bliver godt når jeg for en Salto boks i denne uke.... er vel eneste 100% sikring mot lade problemer på begge type strømnett?

Er ikke så bekymret for situasjonen hjemme, der har jeg alskens mulighet til å få bilen ladet og i gang. Mye værre hvis det skjer ute på tur. Må jo ha med 12V lader og styre med ladekabel i tide og utide for å sikre seg. Frem til man kan plugge i UMCen når man setter fra seg bilen, og ta den ut igjen når man skal dra, så er ikke dette forbrukervennlig nok. Som en veldig midlertidig løsning kunne man fått ett varsel ved rødt lys. Gjerne tlf fra Tesla når det har gått mere enn 10 minutter uten at det er fikset. Som tidligere nevnt kan man få varsel fra VT på dette, men mailer varsler ikke meg godt nok...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA