Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sv: Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av eSaab, lørdag 08. februar 2014, klokken 19:59

« forrige - neste »

E_S

Gamle 9-5 var fra 1998 og nye 9-5 var det for mye GM i (samme plattform som Opel Insignia etc.) til at GM tillot videre produksjon når de trakk seg ut av Saab, så den var nok dessverre ikke noe alternativ..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

boxer72

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Gordon Retriever

Ladekontakt uten CCS-mulighet.
Lurer på hva maks ladehastighet blir.



Gordon Retriever

Interessant framgangsmåte for batteriplassering, forresten: 1:Senk gulvet for å gi plass til batterier. 2: Hev fjæringen på bilen for å gi ønsket bakkeklaring.

Ona IX

#49
Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 20. august 2014, klokken 22:21
Ladekontakt uten CCS-mulighet.
Lurer på hva maks ladehastighet blir.
Så på et annet bilde at det stod  "max 250v 16a"på type 2 kontakten i bilen. Kan se om jeg finner bildet.
Edit: fant bildet http://www.saabsunited.com/wp-content/uploads/IMG_0646.jpeg
Ser veldig uferdig ut, så får håpe de lager en annen løsning, fordi 16a lading og 37kwh batteri kan man ikke leve med spør du meg!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.


eSaab


Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

eSaab

#53

emil

Sitat fra: eSaab på onsdag 10. september 2014, klokken 17:44
Första offentliga provkörningen:    :D :D :D
http://www.elbilen.org/vi-provkor-saab-9-3-ev-slutsats-det-har-kan-bli-stort/

(30 svenska mil = 300 km)

Når man leser artikkelen ser man at de skal endre hele drivverket med motor, girvelger, batteripakke, instrumenter, regenerering mm.

I prinsippet skal de endre alt som gjør dagens eSaab til en eSaab. Så annet enn at de sikkert har lært mye om hvordan man skal/ikke skal lage en elbil av en gammel Saab 9-3 så er det ikke mye igjen av den første utgaven videre i produksjonen. Ellers er det gøy å følge prosjektet og at noen (andre enn Tesla) satser på å lage elbil med mer enn 15-20mils rekkevidde.

eSaab

#55
SaabUnited har nu också provkört elbilen här är första intrycken, dom kommer också med videos sedan:   :D :D :D

http://www.saabsunited.com/2014/09/test-driving-the-electric-saab-9-3-from-nevs-first-impressions.html

eSaab


Gizmo

Må innrømme jeg mister troen stadig mer på dette prosjektet. Hvis de skal lansere en 9-3 i 2017 så skjønner jeg ikke hvilke fordeler denne bilen skal ha over konkurrentene, hvilket er synd 9-3 var en flott bil for ti år siden.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

arnejorg1

Spørs om Tesla tar denne når de kommer med modell 3.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

eSaab


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA