Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Energistasjoner?

Startet av jgilberg, lørdag 08. februar 2014, klokken 17:39

« forrige - neste »

jgilberg

Vil i3 bare "lese" 1fas fra min type2 installasjon, og dermed kun 16A 230v?
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Boogie

Hei, om du hadde hatt en 400V 32A trefas (eller 230V 32A enfas) tilkobling ville du kunne få 7,2 kW på den ene fasen om bilen har en 7,2 kW lader.
Er usikker på om alle i3 har 7,2 kW lader, eller om den også blir levert med 3,6 kW lader.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

LMOR

Sitat fra: Boogie på fredag 07. februar 2014, klokken 08:50
Hei, om du hadde hatt en 400V 32A trefas (eller 230V 32A enfas) tilkobling ville du kunne få 7,2 kW på den ene fasen om bilen har en 7,2 kW lader.
Er usikker på om alle i3 har 7,2 kW lader, eller om den også blir levert med 3,6 kW lader.
Standard er 3,6. 7,2 AC følger med hurtigladingspakken med Combo DC.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Fjeldi

Kanskje litt OT, men det er strøm relatert da det er snakk om 7,2kW og 3.6kW lader.

Vil ett http://www.jula.no/search-result/?q=generator 2KW aggregat kunne lade bilen? I ett nødstilfelle?
Regner med at det tar votter og vinter før den blir ferdig.. (men det tar jeg med i tilfelle kulde) Men det er 97 km til hytta (og det er hurtigladning på Minnesund tror jeg i tilfelle uansett)

Eller trenger jeg ett monster aggregat og en jerrykanne fylt med 95?


LMOR

Sitat fra: Fjeldi på fredag 07. februar 2014, klokken 20:51
Kanskje litt OT, men det er strøm relatert da det er snakk om 7,2kW og 3.6kW lader.

Vil ett http://www.jula.no/search-result/?q=generator 2KW aggregat kunne lade bilen? I ett nødstilfelle?
Regner med at det tar votter og vinter før den blir ferdig.. (men det tar jeg med i tilfelle kulde) Men det er 97 km til hytta (og det er hurtigladning på Minnesund tror jeg i tilfelle uansett)

Eller trenger jeg ett monster aggregat og en jerrykanne fylt med 95?
Skulle fungere det, hvis du setter innstillingen på LOW, da trekker den 6A = 1400W
Men du må fylle opp og starte på nytt 4-5 ganger for å lade bilen...

Den øverste er bedre, den lader på HIGH, og klarer en full lading på 1 tank.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

havardolini

Sitat fra: Boogie på fredag 07. februar 2014, klokken 08:50
Hei, om du hadde hatt en 400V 32A trefas (eller 230V 32A enfas) tilkobling ville du kunne få 7,2 kW på den ene fasen om bilen har en 7,2 kW lader.
Er usikker på om alle i3 har 7,2 kW lader, eller om den også blir levert med 3,6 kW lader.
En gammel post, men tematikken kan bli veldig aktuell for meg i sommer, så jeg prøver å vekke denne til live igjen.
Jeg driver og planlegger reiserute, og ser på ladestasjoner.no at noen ladere har "Type 2 Normal 32A". Betyr det at jeg kan plugge i Type 2-kabelen min og lade i3'n min på 32A?
Hva er i såfall forskjellen på en lader av denne typen, og en "Semihurtig AC" ?

Griffel

Sitat fra: havardolini på mandag 04. juli 2016, klokken 23:37
Betyr det at jeg kan plugge i Type 2-kabelen min og lade i3'n min på 32A?
Du kan plugge i type2 kablen på en hvilken som helst Type2 kontakt.
Men ladehastigheten vil variere. På Ladestasjoner merket 32A (evt. merket 22kW og 7,3kW)kan du trekke opp til 32A 7,3kW på en fase. På 16A stasjoner (11kW) 3,6kW på en fase.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA