Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: V12 lyd på teslan?

Startet av svingen, lørdag 08. februar 2014, klokken 15:49

« forrige - neste »

svingen

Hei!
skulle på risenga svømmehall i dag men når jeg kom ditt var det 2 små barn som var veldig opptatt av og komme så fort som mulig ut av bilen med tante og jeg skulle finne plass og lade bilen,etter 4 min med litt kjøring (utrolig dårlig til og orgintere meg) fant jeg ikke ladepunkt og søstera ringte og sa att hun hadde snakket med dem hun kjøpt billet av og hun sa det er ikke noe ladeplasser i nærheten så er bare og parkere.....og spare batteriet mitt som hun sa med en lite undertone som jeg skal aldri ha elbil...
noen som vet om det er ladeplasser der?
skal jo bære 2 stk ut fra ladestasjoner.no (Risenga idrettspark Leikvollhallen, Asker og Risenga idrettspark Askerhallen, Asker med 4 plasser og 2 plasser)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Elmo

Ja, de er der de du nevner. Bruk www.ladestasjoner.no eller APP LadeNå! på mobil. Der finner du bilder.

EDIT: 
Kjørerute i googlemaps med oppgitt adresse bommer litt så her er eksakte GPS posisjoner til ladestolpene:
  Leikvollhallen  59.825763,10.443533
  Askerhallen    59.825307,10.446959
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TB

Kjenner meg igjen... ;D

Var og bada (og lada) ved Risenga sist helg.

Står eit stort skilt på veggen til hallen, så skiltet er enkelt og sjå. Men, dette er ikkje samme hall som huser svømmehall. Plassane er ikkje like enkle og sjå, mykje snø der.

Alle var ledig når me kom, alle var i bruk når me reiste.  Virka fint når me var der.

Som Elmo skriv, bruk ladenå appen. Du kan også laste ladestasjonar inn i dei fleste GPSer her:
http://ladestasjoner.no/nedlasting/gpsfiler
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

svingen

brukte ladnå! app``en og "vis lokasjon" så prøvde jeg og kjøre ditt,men enten er min GPS ut av sync eller er det som elmo sier att det ikke er 100% nyaktig,
ble en intresant tur uten uten lade,kom hjemm med 14% (dvs 0.5 strek igjen slapp unna skilbada hurtig blinke lys på att man bør fylle tanken og junior på 4 år som sa nå kommer vi  til og stoppe mitt veien!)
ikke så lett når jeg hadde tenkt og lade på 10/16a hos søstera 4 timer men fikk kun 5a (pga måtte lade i felles anlegg og ikke kabel inn viduet)
og så fant jeg ikke laderen på risenga,løsningen ble og lade 1 time og 30 min på ikea slependen og spise mat (måtte spise uansett) og fikk nok strøm til og kjøre innom fornebu og hente sjefen og kjøre meget forsiktig hjemm ;)
Bor i Nittedal (oslo)

Elmo

Hans Håvard sier nå at han har oppdatert Nobil/Ladestasjoner litt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

svingen

Bor i Nittedal (oslo)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA