Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bygge inn strømuttak/UMC i et låsbart skap på husvegg

Startet av jgilberg, lørdag 08. februar 2014, klokken 15:34

« forrige - neste »

østfolding

Sitat fra: jgilberg på lørdag 01. februar 2014, klokken 18:43
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på lørdag 01. februar 2014, klokken 16:56
Sitat fra: bromm på fredag 31. januar 2014, klokken 23:43
Du ser ut til å være sint... Hva har dette og si for oss andre, egentlig - særlig siden du faktisk fikk en lånebil innen BMW-systemet på samme dagen ? Fortjener dette egentlig en post ? På yr.no er det faktisk helt klart at det har snødd i Drammen ! Utelukker snø i Drammen at selgeren faktisk kan ha vært opptatt ? Er det forhandlerens feil at du har avsluttet en langstidsleie på en annen bil dagen før estimert leveringstidspunkt (det er ingen av oss andre som har fått et 100% leveringstidspunkt så langt tilbake som 15de Okt. i fjor)...

Dette blir litt for dumt, desverre  8)

+1

Jeg også fikk revidert leveringspunkt både -/+ på kort tids varsel ... men å lage en egen tråd på det å ta av som en tenåring ... gjorde jeg ikke.

Du opplevde sikkert å få utsatt levering samme dag som du skulle hentet bilen går jeg ut fra? At du "plusser" sitatet over viser bare at du er en oppgulpdigger. Du plusser en person som tror at jeg er virkelig er forbannet over at estimert levering er flyttet. Jeg har betalt for bilen og ble ringt opp for en uke siden og fikk avtalt tidspunkt om utlevering i går.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om når jeg får bilen. For meg er i3 bare et fremkomstmiddel, og det fikk jeg ordnet selv på Gmoen avdelingen til Bavaria.

Hadde jeg fått beskjed dagen i forveien ville jeg aldri skrevet denne tråden. Rett og slett sløvhet og likegyldighet er følelsen jeg sitter igjen med "snøkaos historien". Jeg er en overpositiv person og kunne aldri tillatt meg å behandle mine egne kunder på denne måten, derfor skuffelsen. At ingen andre, så langt, har fått avlyst utlevering pga snøkaos i Drammen ser litt merkelig ut.

Pga. utenlandsreise avtalte jeg for ca. 2 uker siden utlevering mandag 3. februar på Økern. Selger var da sikker på at bilen var klar. Dette ble avlyst tidlig denne uken. Grunnen jeg fikk da er at "det kommer voldsomt mange biler samtidig, og vi klarer ikke å håndtere alle på så kort tid, derfor må din utlevering drøyes noe".

Jeg har ikke fått nytt tidspunkt for utlevering enda.

Elmo

Sitat fra: jgilberg på lørdag 01. februar 2014, klokken 00:30
Helt ærlig, er jeg urimelig i min "kritikk", alle dere andre ville syntes at dette var super service?

Du må være klar over at det er BARE LMOR og bromm og til nød i3_X3_X5_730 som har lov til å komme personlige yttringer og tullprat på i3-forumet ;) Sånn er det bare  :)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jgilberg

Sitat fra: østfolding på lørdag 01. februar 2014, klokken 18:53
Sitat fra: jgilberg på lørdag 01. februar 2014, klokken 18:43
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på lørdag 01. februar 2014, klokken 16:56
Sitat fra: bromm på fredag 31. januar 2014, klokken 23:43
Du ser ut til å være sint... Hva har dette og si for oss andre, egentlig - særlig siden du faktisk fikk en lånebil innen BMW-systemet på samme dagen ? Fortjener dette egentlig en post ? På yr.no er det faktisk helt klart at det har snødd i Drammen ! Utelukker snø i Drammen at selgeren faktisk kan ha vært opptatt ? Er det forhandlerens feil at du har avsluttet en langstidsleie på en annen bil dagen før estimert leveringstidspunkt (det er ingen av oss andre som har fått et 100% leveringstidspunkt så langt tilbake som 15de Okt. i fjor)...

Dette blir litt for dumt, desverre  8)

+1

Jeg også fikk revidert leveringspunkt både -/+ på kort tids varsel ... men å lage en egen tråd på det å ta av som en tenåring ... gjorde jeg ikke.

Du opplevde sikkert å få utsatt levering samme dag som du skulle hentet bilen går jeg ut fra? At du "plusser" sitatet over viser bare at du er en oppgulpdigger. Du plusser en person som tror at jeg er virkelig er forbannet over at estimert levering er flyttet. Jeg har betalt for bilen og ble ringt opp for en uke siden og fikk avtalt tidspunkt om utlevering i går.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om når jeg får bilen. For meg er i3 bare et fremkomstmiddel, og det fikk jeg ordnet selv på Gmoen avdelingen til Bavaria.

Hadde jeg fått beskjed dagen i forveien ville jeg aldri skrevet denne tråden. Rett og slett sløvhet og likegyldighet er følelsen jeg sitter igjen med "snøkaos historien". Jeg er en overpositiv person og kunne aldri tillatt meg å behandle mine egne kunder på denne måten, derfor skuffelsen. At ingen andre, så langt, har fått avlyst utlevering pga snøkaos i Drammen ser litt merkelig ut.

Pga. utenlandsreise avtalte jeg for ca. 2 uker siden utlevering mandag 3. februar på Økern. Selger var da sikker på at bilen var klar. Dette ble avlyst tidlig denne uken. Grunnen jeg fikk da er at "det kommer voldsomt mange biler samtidig, og vi klarer ikke å håndtere alle på så kort tid, derfor må din utlevering drøyes noe".

Jeg har ikke fått nytt tidspunkt for utlevering enda.

Hadde jeg fått samme beskjed dagen FØR avtalt utlevering så hadde jeg hatt full forståelse!! Og jeg tror årsaken til min forsinkelse er den samme som din, ikke "bullshitt" om 10.000 nedsnødde biler på havnen.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

jgilberg

Sitat fra: Elmo på lørdag 01. februar 2014, klokken 18:59
Sitat fra: jgilberg på lørdag 01. februar 2014, klokken 00:30
Helt ærlig, er jeg urimelig i min "kritikk", alle dere andre ville syntes at dette var super service?

Du må være klar over at det er BARE LMOR og bromm og til nød i3_X3_X5_730 som har lov til å komme personlige yttringer og tullprat på i3-forumet. Sånn er det bare.

Regner egentlig med at de alle jobber som bilselgere og synes "min historie" hører med til deres hverdag.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

jgilberg

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på lørdag 01. februar 2014, klokken 18:50
Sitat fra: jgilberg på lørdag 01. februar 2014, klokken 18:43For meg er i3 bare et fremkomstmiddel

Virker ikke slik, når du presterer å lage egen tråd på dette og samtidig hisse på deg slike som meg ... (!) Og oppgulp er det du selv som serverer, takk!  ;D

Jeg er glad i deg også :-)

i3_X5_730

hma

Oppfordring uten spesifikk adressat:
Noe av kjennemerket og kulturen til elbilforum har vært fruktbare, lærerike og respektfulle poster.

Forumet har naturligvis rom for takhøyde og temperatur, men vi må hele tiden hensynta og respektere hverandre.

Den enkleste kjøreregelen jeg kan komme på er:
Snakk slik du ville snakket, om du satt ansikt til ansikt i et lite rom med dine med-debatanter
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jaxry

Sitat fra: Rismyr på lørdag 01. februar 2014, klokken 01:01
Jeg har forståelse for reaksjonen til trådstarter. Må ærlig innrømme at jeg heller ikke er veldig
imponert over BMW i prosessen med kjøp av ny bil.
H

PS i motsetning til en del "frelste" her inne, mener jeg det må være lov å være kritiske til prosessen med kjøp av i3

Vi er flere som ikke er imponert over BMW, og i mitt tilfelle Bavaria på Økern. Og jeg har tidligere kommentert det jeg mener om hallelujastemning og nulltoleranse for kritikk av BMW og systemet rundt i3-salg. Skjønner TS godt jeg når denne beskjeden kommer samme dag OG de ikke følger opp med noe form for kundeservice. Snødd på Østlandet har det gjort en stund nå. Bilselgere og håndverkere er egne raser. Hadde jeg behandlet min kunder slik de ofte gjør hadde jeg fort vært kundeløs
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

i3_X5_730

Sitat fra: Elmo på lørdag 01. februar 2014, klokken 18:59
Du må være klar over at det er BARE LMOR og bromm og til nød i3_X3_X5_730 som har lov til å komme personlige yttringer og tullprat på i3-forumet. Sånn er det bare.

Takk for meg i denne tråden!

snurre100

Takk for info. Trodde B.M.W var et merke med kjempeservice. Ser nå at det ikke stemmer.Mer lik Nissan.(som jeg er kunde av)
Venter på Kia E Niro

jgilberg

Sitat fra: jaxry på lørdag 01. februar 2014, klokken 19:23
Jeg har forståelse for reaksjonen til trådstarter. Må ærlig innrømme at jeg heller ikke er veldig
imponert over BMW i prosessen med kjøp av ny bil.
H

PS i motsetning til en del "frelste" her inne, mener jeg det må være lov å være kritiske til prosessen med kjøp av i3

Vi er flere som ikke er imponert over BMW, og i mitt tilfelle Bavaria på Økern. Og jeg har tidligere kommentert det jeg mener om hallelujastemning og nulltoleranse for kritikk av BMW og systemet rundt i3-salg. Skjønner TS godt jeg når denne beskjeden kommer samme dag OG de ikke følger opp med noe form for kundeservice. Snødd på Østlandet har det gjort en stund nå. Bilselgere og håndverkere er egne raser. Hadde jeg behandlet min kunder slik de ofte gjør hadde jeg fort vært kundeløs

Da er i alle fall vi to enig på alle punkter jaxry! :-) Takk :-))

bromm

Sitat fra: snurre100 på lørdag 01. februar 2014, klokken 20:02
Takk for info. Trodde B.M.W var et merke med kjempeservice. Ser nå at det ikke stemmer.Mer lik Nissan.(som jeg er kunde av)

BMW er et merke med kjempeservice ! Har vært kunde i det systemet i flere år, og har alltid vært fornøyd :D

Hva trådstarter, du og Nissan har til felles er sikkert en annen sak. Hvis denne tråden skulle vise seg å ikke være forskyldt av snøfall i Drammen, så er dette i beste fall en sak som omhandler én selger hos Bavaria Økern - vi andre er desverre ikke interessert i akkurat det...

Hilsen bromm (som er kjent for "personlige yttringer og tullprat på i3-forumet")

jgilberg

Sitat fra: bromm på lørdag 01. februar 2014, klokken 21:57
Sitat fra: snurre100 på lørdag 01. februar 2014, klokken 20:02

BMW er et merke med kjempeservice ! Har vært kunde i det systemet i flere år, og har alltid vært fornøyd :D

Hva trådstarter, du og Nissan har til felles er sikkert en annen sak. Hvis denne tråden skulle vise seg å ikke være forskyldt av snøfall i Drammen, så er dette i beste fall en sak som omhandler én selger hos Bavaria Økern - vi andre er desverre ikke interessert i akkurat det...

Hilsen bromm (som er kjent for "personlige yttringer og tullprat på i3-forumet")

Herregud Broom, ta en øl og fall litt ned i sofaen...

Elmo

Sitat fra: jaxry på lørdag 01. februar 2014, klokken 19:23
Og jeg har tidligere kommentert det jeg mener om hallelujastemning og nulltoleranse for kritikk av BMW og systemet rundt i3-salg.
+1 

Enkelte tåler ikke kritiske innlegg til i3 og BMW's fortreffelighet overhodet.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Coachen

Mens andre bruker tid og energi på å påpeke dette til det kjedsomlige...

Skulle tro dette var et forum for barneskolen.
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA