Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

twi3ns

Takk for respons. Stemmer, Kontakt servicepartner, men du kan kjøre videre... Jeg venter å høre fra BMW verkstedet, som skal ringe meg opp igjen, så får høre hva de sier. Må vel innom og ta en sjekk.

Min har gått 1100 ca, og er ny fra midten av des 2015.
2016 BMW i3 - Mineral Grey

LMOR

Da er nok dette en ny feil, da den bromm nevner var på biler produsert mellom ca februar og ca juli 2014. Hvis ikke de har begynt med en nye type KLE med feil.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

chiefoff

Har samme feil. Verksted time 22 januar. Bil var gått ca 1200 km ved tidspunkt feilen kom. Ny bil fra 7. Desember

Meldola

Hadde samme feilmelding i dag, første tur med bilen. Sendte mail til selger som sa at dette var vanlig feilmelding på biler produsert fra og med November. Skulle bare starte bilen på nytt og da forsvant stort sett meldingen. Dersom den kom tilbake igjen skulle jeg kontakte verkstedet.

Lovende start på nytt kundeforhold..
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

twi3ns

Nå har jeg fått booket tid til verkstedbesøk nå også, de regnet med allt i mellom 1-10 timer etter hva de fant. Kunne være flere muligheter, men de hadde noe info på det slik jeg forstod. Jeg fikk time i slutten av måneden, og skulle gi beskjed om jeg merket noe utvikling. Foreløpig er det kun feilmeldingen i displayet og ikke noe "galt" som jeg kan oppfatte.
2016 BMW i3 - Mineral Grey

geir__

Samme feil her også (drivlinje). Dukket opp før bilen hadde gått 1.000 km (fikk bilen i desember). Står hos BMW nå. Håper det ikke tar for lang tid

Anterialis

Har ikke søkt i tråden på mitt problem da jeg ikke vet hva en bør søke etter:

Jeg har fått en ulyd fra motorrommet.
Den har kommet nå som det er svært kaldt her på innlandet (-10 - -15) og oppstår ifm. at varmeapparatet går. Jeg tar gårdsdagen som et eksempel. Vi parkerer i varm garasje så utganstemp. var vel 20 gr. Etter 10 min kjøring ute i kulda - med comfor og temp på 21gr - hørte vi en slags rumlete viftelyd. Det er spesielt ille utenfra slik at tilfeldig forbipasserende kom opp til oss og lurte på om vi trengte hjelp (de trodde vi var strømtomme, derav denne merkelige lyden..). Jeg hører lyden godt innenifra også. Slår jeg av klima (vifte til 0 / off) forsvinner lyden sagte, som om en vifte som slår seg av og ila. få sekunder mister omdreiningene og stopper. Slår jeg på klima kommer lyden på igjen. Ingen andre problemer med bilen.

Forslag?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Herwitz

Jeg har fått akkurat det samme nå når det har blitt kaldt. Regner med at det er varmepumpen som må jobbe hardere. Bilen er varm og fungerer som den skal så tror det har med kulden å gjøre. Skal på service om to mnd. og skal nevne det da.
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

Ingeniøren

Regner dere mener under panseret. Der sitter det vifter som kan lage lyd om det fryser is på de slik at de kommer i ubalanse. Motoren sitter bak, under bilen og der er ingen vifter etter det jeg vet.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Anterialis

Hehe du har selvfølgelig helt rett Ingeniøren, takk for presiseringen =) Jeg er selv opptatt av presist språk så her fikk jeg smake på min egen medisin!

Jeg mener naturligvis fra frunken. I mitt tilfelle kan det ikke være is (?) da bilen står innendørs i garasje i 20gr hver natt. Dette skjer etter 5-10 min kjøring i kulden, nok tid til at kupétemperaturen synker tilstrekkelig slik at kupévarmeren må jobbe på maks.

Jeg skal nevne dette for service snarlig. Jeg aksepterer ikke at en ny bil lager såppass unaturlig lyd som om noe er ødelagt. Riktig så flaut for meg - og for BMW - at en ny bil får folk til å spørre om alt er ok med bilen...
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Sungrazer

Høres lyden slik ut?


Det er i såfall varmepumpen som slår inn og er ingenting å bekymre seg over. Den skal høres slik ut.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Geir Bergmann

Fikk feilmelding i dag.

"Drivverk. Du kan kjøre videre. La din servicepartner utføre en kontroll"

Har noen fått denne før??
Helt ny bil så litt kjedelig...
Kan det ha en sammenheng med alt snøfallet?
BMW i3 fra 23.12.2015

Meldola

Sitat fra: Geir Bergmann på mandag 11. januar 2016, klokken 08:59
Fikk feilmelding i dag.

"Drivverk. Du kan kjøre videre. La din servicepartner utføre en kontroll"

Har noen fått denne før??
Helt ny bil så litt kjedelig...
Kan det ha en sammenheng med alt snøfallet?

Svar fra bilselger etter at jeg klaget på det samme forrige uke:

"Dette er en feilmelding BMW har mottatt meldinger på fra november produksjon. Erfaringsmessig forsvinner den igjen om du skrur av og på bilen, da det er en software feil.
Dukker den opp igjen ringer du din servicemekaniker."

Ringt min mekaniker i dag så han skal ta en titt på den i ettermiddag. Han sa han har fått den på flere biler. Er nok bare en softwarefeil.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Sungrazer

Det var en post om dette på BMW i3 facebookgruppen. Der ble det sagt at det var en softwarefeil, og at årsaken til feilen muligens var fukt på høyspenningskabelen til motor og drivverk. Feilen skal vanligvis forsvinne når du skrur bilen av og på igjen. Om ikke tar du kontakt med service. :)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Geir Bergmann

Sitat fra: Meldola på mandag 11. januar 2016, klokken 10:08
Sitat fra: Geir Bergmann på mandag 11. januar 2016, klokken 08:59
Fikk feilmelding i dag.

"Drivverk. Du kan kjøre videre. La din servicepartner utføre en kontroll"

Har noen fått denne før??
Helt ny bil så litt kjedelig...
Kan det ha en sammenheng med alt snøfallet?

Svar fra bilselger etter at jeg klaget på det samme forrige uke:

"Dette er en feilmelding BMW har mottatt meldinger på fra november produksjon. Erfaringsmessig forsvinner den igjen om du skrur av og på bilen, da det er en software feil.
Dukker den opp igjen ringer du din servicemekaniker."

Ringt min mekaniker i dag så han skal ta en titt på den i ettermiddag. Han sa han har fått den på flere biler. Er nok bare en softwarefeil.

Jeg venter selv på en tlf fra en mekaniker, men da satser jeg på at det er det.
Takk for svar :)
BMW i3 fra 23.12.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA