Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: TorAtle på torsdag 03. september 2015, klokken 09:42
I dag satt ladekabelen fast. Det lyste grønt, men kabelen ville ikke slippe. Prøvde å låse / låse opp flere ganger uten resultat. Et kvarter senere, etter å ha hentet nøkkel til bil. 2, prøvde jeg en siste gang. Da slapp den som den skulle.

Er sjansen stor for at dette kan skje flere ganger? Bør jeg feilmelde til BMW med en gang?
Det finnes en nød-utløser for både luke og kontakt - det sitter to blå knotter under en slags "kloss" laget i en slags isoporlignende materiale helt nederst i bakkant av høyre bakdør. Disse kommer til syne hvis man trekker ut denne klossen i forover retning. Den ene knotten er for åpning av luka, mens den andre er for release av låsing til ladekontakten (type2-kontakten). Disse knottene skal trekkes ut (ikke trykkes inn), slik at en tilhørende plastikk-tråd løser ut de respektive låsene. NB! Selve låsepinnen kan ha blitt skadet (skjev) under litt "voldelig" bruk, slik at den kan kile seg eller gå tregt - så det kan være en ide å få den sjekket opp på neste verkstedbesøk.

Tinhlevan

Sitat fra: Truls Martin på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:20
Vi har en irriterende hardplast riste-skrangle-vibrasjonslyd fra venstre bstolpe. Utrolig irriterende rett inn i øret mens man kjører.
Kommer når man kjører på slitt veibane i alle hastigheter..


Den lyden har jeg også, og etter litt feilsøk fant jeg ut at det kom fra gummilister og overganger til hardere materialer. Sprayet alle gummideler med silikonspray og vips, nesten all ulys borte.

Tinhlevan

Sitat fra: Jorgensen på fredag 24. juli 2015, klokken 12:41
Har i det siste opplevd at bilen varsler om at jeg trenger lading på veien, selv om jeg ikke trenger dette. Tidligere denne uken så var bilen fulladet på Gardermoen og jeg skulle til Sandvika en strekning på 58km. Estimert batterikapasitet var over 100km, men den kom med varsel om at jeg måtte lade på veien.
Jeg har kjørt over 26000km nå og har selvfølgelig opplevd at varsel kommer, men kun når navigert lengde er lengre enn batterikapasitet.  Jeg får også varsel på kortere strekninger, skulle kjøre 9km i går med over 60km i kapasitet, og det er irriterende :( Noen andre som har opplevd dette?


Kan bare være en bug som må feilrettes?

Software på bilen ble oppdatert sist i aug 2014.

bromm

Sitat fra: Tinhlevan på mandag 07. september 2015, klokken 11:25
Sitat fra: Jorgensen på fredag 24. juli 2015, klokken 12:41
Har i det siste opplevd at bilen varsler om at jeg trenger lading på veien, selv om jeg ikke trenger dette. Tidligere denne uken så var bilen fulladet på Gardermoen og jeg skulle til Sandvika en strekning på 58km. Estimert batterikapasitet var over 100km, men den kom med varsel om at jeg måtte lade på veien.
Jeg har kjørt over 26000km nå og har selvfølgelig opplevd at varsel kommer, men kun når navigert lengde er lengre enn batterikapasitet.  Jeg får også varsel på kortere strekninger, skulle kjøre 9km i går med over 60km i kapasitet, og det er irriterende :( Noen andre som har opplevd dette?


Kan bare være en bug som må feilrettes?

Software på bilen ble oppdatert sist i aug 2014.
Dette fant jeg årsaken til på den lange ferieturen jeg var på i August, men har glemt å skrive det her inne. Dette går på at man kan sette "hjemme-lader" (husker ikke hva det kalles i detalj), og hvis man er for langt hjemmefra så får man denne feilmeldingen hvis det er krysset av for "vis hjemmelader" inne i menyen.

snippet

Er det ikke på tide å lukke og fjerne sticky på denne tråden nå?

En så lang serie av ustrukturerte spørsmål hjelper lite når man bruker søket her inne eller leser i trådene.

-Morten
BMW i3 - Bergen

Klykken

Var å fikk fikset et par småtterier på bilen idag, bl.a. software. Det jeg ville ha de til å undersøke var noe skrangling fra området rundt rattet på ujevnt underlag, samt det at rattet virket å være litt løst. Enden på visa her er at rattstammen må byttes da det er noe feil på denne. Er jeg den første her?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sirka

Det er kanskje den feilen jeg skrev om i januar, som mange i USA rapporterte?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19356.msg318791.html#msg318791

Har ikke hørt om andre her hjemme, nei - jeg har den heldigvis (fortsatt) ikke.
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Klykken

Jepp, var dette som gjorde meg oppmerksom på det her. Blitt verre og verre også, mener jeg. Ny time om ei uke fra  nå, så da blir det forhåpentligvis i orden.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Truls Martin

2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

hjelmen

Hei.

Vi opplever ofte en ganske klar dunke lyd rundt 10-15 sekund etter vi starter opp bilen. Lyden kan komme uansett om bilen kjører eller står i ro. Kan sammenlignes med lyden bremsetrommelen på gamlebilen lagte når den rustet fast og slapp taket.

Har sendt mail til kontaktperson hos Bavaria og spurt om de kjenner til problemet men ikke fått svar enda. Noen andre som har dette problemet evt vet hva det kan være?

Ferry

Lyden du beskriver er normal. Bilen gir ett kort pump med bremsene for vedlikehold. Det høres godt til tider.

Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

BOStrand

#582
Bavaria i Haugesund kunne etter å ha undersøkt nærmere fortelle at lyden skyldes en ventil i kjølesystemet som åpner seg. Ikke vet jeg, men dette er litt logisk også siden lyden kan komme under fart uten at jeg merker noen bremsevirkning.

Oisuri

På Sunnmøre har vi da endel ferger, og jeg har ferge med i3'en hverdag til og fra jobb. Perfekt til å se film eller serie. Men i dag ble brått alle bilder på film grønne.. Gjelder også filmer som jeg vet fungerer. Prøvde å skru av og på tenninga, ta inn og ut minnepenn uten bedring. Noen andre som har opplevd dette?
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

AyuCon

Ser ut som min i3 prøver seg å lade på 32A ved bruk av kabelen med resultat at sikringer ryker overalt. La først merke til det på en 11kw stolpe på ikea, så på saltoboksen min hjemme og til slutt testet jeg på en offentlig stolpe.
Setter jeg den til redusert så drar den vel inn 20A. (estimerte 49-100% til rett over 2 timer)

Noen som har opplevd noe sånt?
BMW i3 Laurel grey - nov 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA