Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

Bjørg Sveen Fjeldberg

Sitat fra: Bjørg Sveen Fjeldberg på fredag 27. februar 2015, klokken 16:36
Sitat fra: Klykken på fredag 27. februar 2015, klokken 12:55
Hvordan har startknappen, eller det at du aktiverte bilen, klart å knuse bakruta? :o
Det skjønner ikke jeg, heller. Glasset i bakruta knustes i det øyeblikket jeg trykket på start-knappen. Bilen stod stille i carport, uten ladekabel. Den var klar for å bli kjørt ut.
Hei igjen. Nøyaktig én uke etter at min i3 ble levert til Stamsaas BMW i Moss, kunne jeg hente den. Ny bakrute innsatt. BMW Bavaria, Økernveien i Oslo tilbød meg en BMWi3 som lånebil. Kundemottaker på verkstedet hadde ingen forklaring på hvordan dette kunne skje. Han antok at det kanskje kunne blitt et undertrykk i bilen i det jeg lukket døren. Hvis det var et spenn eller en skade i vindusruten kunne dette ha utløst bakrutens sammenbrudd.
Det ble ikke funnet noen annen feil i bilen. Jeg har nå brukt bilen i fire dager, og den fungerer som tidligere feilfritt. :)

Thomas81

Bil på verksted på Bavaria Gardermoen da den tar sikringer når den skal lades, dermed ingen lading. En kjip V70 som lånebil.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

amiire

Jeg får opp et trekantvarsel i appen hvor det står "Driving stabilisation. Drive moderately". (se vedlagt skjermbilde fra appen).
Noen som vet hva det betyr?

LMOR

Hvis du samtidig har betydelig redusert effekt, så har jeg hatt det 2 ganger. Første gang fixet med en justering på verksted og andre gang byttet de "hjernen" i bilen. Når ble din produsert? Tror min som er fra første "serie" ikke tålte for mye fukt på en dag, uten at noen har bekreftet hva feilen egentlig var.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

amiire

Ok, takk for svar, LMOR. Jeg har ikke kjørt etter at jeg så feilmeldingen, men skal ut en tur kl. 14. Får se om effekten er redusert da.
Min ble produsert i mars 2014. Tok det lang tid å få fikset feilen(e)?

LMOR

Sitat fra: amiire på søndag 22. mars 2015, klokken 13:19
Ok, takk for svar, LMOR. Jeg har ikke kjørt etter at jeg så feilmeldingen, men skal ut en tur kl. 14. Får se om effekten er redusert da.
Min ble produsert i mars 2014. Tok det lang tid å få fikset feilen(e)?
Tror du skal glemme og kjørt mer enn en kort tur hvis du har det samme som meg, hvis ikke feilen er blitt borte igjen. Det gir andre trafikanter vann på mølle i sine fordommer mot elbil...
Hvis det er helt flatt eller nedover, så kommer du etter hvert opp i 50...
Justering går fort, bytte av hjerne tar minst 1 uke. Hvis ikke verksted har gjort det før, så bemerk at de trenger et spesialverktøy til kjøleanlegget, ellers blir det 2 uker  :D
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

amiire

Var visst bare appen som ville skremme meg litt. Ingen problemer da jeg satte meg i bilen og begynte å kjøre. Får dobbeltsjekke i bilen før jeg "tar av" neste gang  :-[
Takk for svar, LMOR  :)

LMOR

Sitat fra: amiire på søndag 22. mars 2015, klokken 17:51
Var visst bare appen som ville skremme meg litt. Ingen problemer da jeg satte meg i bilen og begynte å kjøre. Får dobbeltsjekke i bilen før jeg "tar av" neste gang  :-[
Takk for svar, LMOR  :)
Du ber dem bare sjekke loggen neste gang du er inne på verksted, så kanskje du spiller å oppleve det på tur.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Noen andre som har problemer med å få kontakt med bilen og mangler nettkontakt ut fra bilen?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

hastmust

#474
Har kommit ut till bil med öppna rutor, tre gånger. Idag stod den låst med rutorna helt nere, en annan gång var en ruta halvvägs ner. Skurken är antagligen en liberal bilnyckel

Fick ett temporärt felmeddelande på drivlinan idag också, nu tar jag gärna en software.

En uppdatering vartannat år (service) kommer inte hålla måttet på den här modellen, bmw *hint hint*

Plumbofantomet

Hei.

Har hatt min I3 i over 1 år nå og har bare opplevd små ting av feil på den, aldri fått drive train eller noe slikt alvorlig. Skjermen har falt ut et par ganger men har ordnet seg etter en restarte eller 2.

MEN her på onsdag etter å ha kjørt mine foreldre hjem så fikk den hikke. Når jeg parkerte utenfor huset slo jeg den av som vanlig, men fikk opp enkel melding om at den ikke var gått i park i girkassen og den kunne trille. Jaha tenkte jeg og startet den igjen kjørte litt fram og tilbake bare for å se om det hjal,  men nei. Var rimelig stresset grunnet besøk som skulle komme rimelig snart så jeg tok på håndbrekket og skullelåse den. NEI, du får ikke låse den når den ikke går i park, noe sopran virke litt logisk egentlig, så f... Og da, ja får hive den på lading siden det er bare 13 km rekkevidde igjen, og igjen nei. Det går heller ikke opp siden den ikke står i park.

så nå står den åpen går ikke i park og får ikke ladet den. lurer på om noen har opplevd noe lignende, prøvde å skanne fort gjennom forumet men fant ikke noe som var relevant til dette.
2014 BMW I3
2006 Opel Combo

LMOR

Tror den er ganske unik. Jeg har fått det bildet, men det er bare når jeg åpner døren før jeg har satt bilen i P først.
Har du prøvd å kjøre et lite stykke?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02jan

De få gangene jeg har latt andre prøve bilen, har vi fått til denne situasjonen.

Det henger sammen med feil kombinasjon , ved å skru av motor , uten å sette i park/fot på brems.

Løses jo enkelt opp med , å starte bilen på nytt, så stenge av motor på den "vanlige" måten. 

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Plumbofantomet

Sitat fra: LMOR på torsdag 02. april 2015, klokken 11:36
Tror den er ganske unik. Jeg har fått det bildet, men det er bare når jeg åpner døren før jeg har satt bilen i P først.
Har du prøvd å kjøre et lite stykke?


Ja kjørt rundt litt. Prøvd å stoppe, trykke på P knappen. Men girkassen bare blinker på N
2014 BMW I3
2006 Opel Combo

Plumbofantomet

Sitat fra: 02jan på torsdag 02. april 2015, klokken 11:40
De få gangene jeg har latt andre prøve bilen, har vi fått til denne situasjonen.

Det henger sammen med feil kombinasjon , ved å skru av motor , uten å sette i park/fot på brems.

Løses jo enkelt opp med , å starte bilen på nytt, så stenge av motor på den "vanlige" måten.


Har prøvd alt. Ingenting hjelper.
2014 BMW I3
2006 Opel Combo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA