Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

Silkemyk

Fikk en dårlig start på uken  >:(, da det kom en virkelig kraftig svilukt/brent lukt inni bilen når  vi startet .Ble så kraftig at en ventet på åpen ild. Bil er nå hos Jæger. Er det noen som har opplevd dette?kan ikke se noe her på forume !  :o  Bile vår har gått feilfritt hele tiden ,men nå har vi oppgradert soft ware så nå kommer vel problemene. ???
BMW i3  /E60XDrive/Golf

Klykken

Ingen (varige) problemer annet enn mangel på AC i fjor sommer (rekordvarm sommer, vel og merke). AC ble fikset med siste SW. Tror ikke du skal være så bekymret for mange problemer. :)
Kjørte du bilen selv til service eller fikk du den hentet? Jeg ville ikke kjørt med brentlukt sivende inn i bilen!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

earentoft


ganton

Sitat fra: earentoft på fredag 30. januar 2015, klokken 14:09
Til i3-ejere:

Vær opmærksom på, om du har fået opdateret din software, så din app ikke kan hackes!

http://www.fdm.dk/nyheder/hacker-afsloerer-hul-sikkerheden-hos-22-millioner-biler

Hva betyr det? At alle bør inn til SW oppdatering? Artikkelen var ikke mye konkret om hva det dreiet seg om annet enn at BMW sier at de har løst problemet ved å kryptere kommunikasjonen med bilene.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Toror

Oppdaget dugg/kondens i frontlyktene i går.
Mesteparten forsvant etter kjøring.

Andre som har opplevd dette?

2014 BMW i3
2016 Tesla Model S P90DL (Levering Mars)

Aberg88

Sitat fra: Toror på mandag 02. februar 2015, klokken 10:40
Oppdaget dugg/kondens i frontlyktene i går.
Mesteparten forsvant etter kjøring.

Andre som har opplevd dette?
Dette er helt normalt. Jeg har det både på min I3 og 520D
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Aberg88

Opplevde her forleden en dag at TMPS varselen kom opp og sa at det va lite/ingen luft i alle fire hjula. Da jeg kom hjem sjekket jeg med kompressoren og trykket var normalt  i alle hjula. Re-satte TPMS og kjørte en tur så var alt normalt igjen. Noen som har vært borti lignende og burde jeg kontakte forhandler?

Bilen har vert normal siden.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Klykken

Hver gang man skifter hjul eller gjør andre endringer på hjula bør den kalibreres på nytt. Det var beskjeden jeg fikk når jeg overtok bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Aberg88

Fikk samme beskjeden og har gjort det hver gang jeg bytter hjul. men denne varselen kom bare helt ute av det blå da jeg ikke har rørt hjula siden nyåret.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

bromm

Sitat fra: Aberg88 på torsdag 12. februar 2015, klokken 12:03
Fikk samme beskjeden og har gjort det hver gang jeg bytter hjul. men denne varselen kom bare helt ute av det blå da jeg ikke har rørt hjula siden nyåret.
Store temperatursvingninger kan medføre at du får alarm. Snø som kladder på hjulene kan også trigge TPMS-alarm, siden omdreiningshastigheten blir forskjellig...

Karbon

Nå titter sola frem igjen.  Det betyr takk og farvel til ACC.

wesnym

Sitat fra: Silkemyk på mandag 26. januar 2015, klokken 09:35
Fikk en dårlig start på uken  >:(, da det kom en virkelig kraftig svilukt/brent lukt inni bilen når  vi startet .Ble så kraftig at en ventet på åpen ild. Bil er nå hos Jæger. Er det noen som har opplevd dette?kan ikke se noe her på forume !  :o  Bile vår har gått feilfritt hele tiden ,men nå har vi oppgradert soft ware så nå kommer vel problemene. ???
Hvordan gikk dette?
Hva var problemet?
BMW i3, Oslo

Sirka

Da jeg var inne for oppgradering av software, fikk jeg vite at det var en sensor som måtte skiftes og at jeg måtte komme tilbake når de fikk den på lager. Jeg fikk beskjed om at det kunne oppstå svilukt, men at det ikke var grunn til bekymring. Fikk ikke helt klart svar på hva slags sensor dette var, men det hadde noe med ute- og innetemperatur å gjøre, og den satt visst i motorrommet. Den er nå skiftet, og nå får jeg for første gang skikkelig varme i bilen når den er avslått, f.eks. ved ladestopp! :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Silkemyk

Sitat fra: wesnym på lørdag 14. februar 2015, klokken 10:30
Sitat fra: Silkemyk på mandag 26. januar 2015, klokken 09:35
Fikk en dårlig start på uken  >:(, da det kom en virkelig kraftig svilukt/brent lukt inni bilen når  vi startet .Ble så kraftig at en ventet på åpen ild. Bil er nå hos Jæger. Er det noen som har opplevd dette?kan ikke se noe her på forume !  :o  Bile vår har gått feilfritt hele tiden ,men nå har vi oppgradert soft ware så nå kommer vel problemene. ???
Hvordan gikk dette?
Hva var problemet?
BMW i3  /E60XDrive/Golf

Silkemyk

BMW i3  /E60XDrive/Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA