Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

Klykken

Kun software her også av reelle problem. AC, og vann innover ruta.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Øybil

Sitat fra: GelpMan på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 20:29
Sitat fra: Øybil på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:20
Sitat fra: KOBT på fredag 10. oktober 2014, klokken 15:27
Ny type feil
Begge sidevinduer åpnes i løpet av natten under lading.
Dette har skjedd to ganger tidligere, men da sto bilen i garasje og jeg tenkte at jeg kunne ha kommet borti fjernkontrollen. I natt sto bilen ute i regnet og i morges var begge rutene åpne, jeg er 100% sikker på at jeg ikke har kommet borti fjernkontrollen. Temmelig kjipt å tørke interiøret etter nattens bøtteregn. Skal inn til Stenshagen til onsdag for sjekk og software update.

Hei, har opplevd at vindu på førersiden har åpnet seg pm natten når det regner. Vet 100% at jeg låste bilen da jeg stod og svarte på en mld på telefonen når jeg låste den og alle vindu låst. Har ikke konforåpning på bilen min og jeg vet at jeg ikke har vært borti fjernkontrollen da den åpner begge rutene hvis en er borti og nøklene ble hengt i nøkkelskapet.

Morgen etter stod vinduet på førersiden halv åpent og bilen var låst. Bilen var selvsagt fullt med deilig regnvann :(. Bil skal på service no for sjekk.

Når en åpner døren på bilen så vil vinduet åpne seg noen cm, har lagt merke til at vinduet av og til åpner seg halveis når en åpner døra


Øybil

Var vinduet helt nede eller bare halveis?
Dette skjedde med meg for ca 3uker siden, da var vinduet på førersiden halveis nede. Så jo ikke hva som skjedde, men har en teori om at vinduet slår seg ned hvis motstanden blir for stor når du lukker døren. Sensor i vinduet tror noe ligger i klem??

Halveis nede, har opplevd at vinduet har gått ned halveis flere ganger når en åpner døren.

Men dette skjedde etter at døra hadde blitt lukket og låst og jeg hadde gått derfra. Når jeg gikk derfra var alt bra

Øybil

Truls Martin

Sitat fra: Øybil på torsdag 16. oktober 2014, klokken 15:11
Sitat fra: GelpMan på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 20:29
Sitat fra: Øybil på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:20
Sitat fra: KOBT på fredag 10. oktober 2014, klokken 15:27
Ny type feil
Begge sidevinduer åpnes i løpet av natten under lading.
Dette har skjedd to ganger tidligere, men da sto bilen i garasje og jeg tenkte at jeg kunne ha kommet borti fjernkontrollen. I natt sto bilen ute i regnet og i morges var begge rutene åpne, jeg er 100% sikker på at jeg ikke har kommet borti fjernkontrollen. Temmelig kjipt å tørke interiøret etter nattens bøtteregn. Skal inn til Stenshagen til onsdag for sjekk og software update.

Hei, har opplevd at vindu på førersiden har åpnet seg pm natten når det regner. Vet 100% at jeg låste bilen da jeg stod og svarte på en mld på telefonen når jeg låste den og alle vindu låst. Har ikke konforåpning på bilen min og jeg vet at jeg ikke har vært borti fjernkontrollen da den åpner begge rutene hvis en er borti og nøklene ble hengt i nøkkelskapet.

Morgen etter stod vinduet på førersiden halv åpent og bilen var låst. Bilen var selvsagt fullt med deilig regnvann :(. Bil skal på service no for sjekk.

Når en åpner døren på bilen så vil vinduet åpne seg noen cm, har lagt merke til at vinduet av og til åpner seg halveis når en åpner døra


Øybil

Var vinduet helt nede eller bare halveis?
Dette skjedde med meg for ca 3uker siden, da var vinduet på førersiden halveis nede. Så jo ikke hva som skjedde, men har en teori om at vinduet slår seg ned hvis motstanden blir for stor når du lukker døren. Sensor i vinduet tror noe ligger i klem??

Halveis nede, har opplevd at vinduet har gått ned halveis flere ganger når en åpner døren.

Men dette skjedde etter at døra hadde blitt lukket og låst og jeg hadde gått derfra. Når jeg gikk derfra var alt bra

Øybil

Har ikke testet dette på i3, men på en 3serie coupe jeg hadde gikk vinduet nesten helt ned når man åpnet døra dersom man trykket 2 ganger på låse-opp-knappen. Dette er fordi det gjør det lettere å åle seg inn i bilen hvis det er veldig trangt.

2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

power59

Vedr. vinduer som "uprovosert" går halvveis ned - vær obs på "lås opp"-bryteren på nøkkelen.

Bryteren har en uheldig plassering på kanten av nøkkelen der den uforvarende aktiveres - f.eks. ved å komme i klem i lomma. Holdes knappen inne et par sekunder så kjøres vinduene halvveis ned.

Personlig så var jeg redd jeg hadde en Passat fra 90-tallet når vinduene gikk halveis ned når bilen ble senket under dekkskift i forrige uke. Heldigvis - "problemet" var nøkkel i kjeldresslomma.

BOStrand

Mistet kontakt med bilen for noen dager siden. På verksted i dag. Kommunikasjonsmodul (den med SIM-kortet) må byttes.

ganton

Skjermen (NAVi) blir svart og så rebootes systemet. Dette har skjedd innimellom men igår tre-fire ganger på samme dag.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Aberg88

Sitat fra: ganton på mandag 03. november 2014, klokken 08:06
Skjermen (NAVi) blir svart og så rebootes systemet. Dette har skjedd innimellom men igår tre-fire ganger på samme dag.
Akuratt det samme startet med min og igår. har aldri vært et problem før
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Jorgensen

Det er en mekanisk feil når jeg åpner høyre bakdør. Jeg må dra i dørhåndtaket to ganger for at døra skal åpne. Jeg har hatt bilen siden mars måned og det er i oktober denne feil'en kom. Venstra bakdør er normal.

Er det noen andre som har en slik feil?
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

ganton

Sitat fra: Aberg88 på mandag 03. november 2014, klokken 09:38
Sitat fra: ganton på mandag 03. november 2014, klokken 08:06
Skjermen (NAVi) blir svart og så rebootes systemet. Dette har skjedd innimellom men igår tre-fire ganger på samme dag.
Akuratt det samme startet med min og igår. har aldri vært et problem før


Litt pussig at NAVI-systemet starter med merkelig oppførsel på samme dag. Ser av vi fikk bilen omtrent samtidig, kan det være noe elektronikk som starter å oppføre seg pussig etter en viss tid?
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

ganton

Sitat fra: Jorgensen på mandag 03. november 2014, klokken 09:44
Det er en mekanisk feil når jeg åpner høyre bakdør. Jeg må dra i dørhåndtaket to ganger for at døra skal åpne. Jeg har hatt bilen siden mars måned og det er i oktober denne feil'en kom. Venstra bakdør er normal.

Er det noen andre som har en slik feil?

Ikke helt, men hos meg må (kun) høyre bakdør må lukkes ganske hardt for å gå helt igjen.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Vind

Sitat fra: ganton på mandag 03. november 2014, klokken 09:59
Sitat fra: Aberg88 på mandag 03. november 2014, klokken 09:38
Sitat fra: ganton på mandag 03. november 2014, klokken 08:06
Skjermen (NAVi) blir svart og så rebootes systemet. Dette har skjedd innimellom men igår tre-fire ganger på samme dag.
Akuratt det samme startet med min og igår. har aldri vært et problem før
Litt pussig at NAVI-systemet starter med merkelig oppførsel på samme dag. Ser av vi fikk bilen omtrent samtidig, kan det være noe elektronikk som starter å oppføre seg pussig etter en viss tid?
Opplevde det samme i dag - Radio stoppet, skjermen ble svart - "rebootet" som ved oppstart - og så fungerte alt igjen.  Det har vært spekulasjoner tidligere om det en oppdatering som "sniker" seg inn over nettet - eller så er det vel NSA som må oppdatere overvåkingsprogramvaren....   
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Sitat fra: Vind på mandag 03. november 2014, klokken 10:08
Det har vært spekulasjoner tidligere om det en oppdatering som "sniker" seg inn over nettet - eller så er det vel NSA som må oppdatere overvåkingsprogramvaren....
Hehe, NSA...  ;D
Men hvis dette kan skje mens du rygger, driver forbikjøring, følger NAVI-instruksjoner osv, så kan det jo ha litt uheldige konsekvenser. Tvilsomt at dette er en snikoppdatering. Heller en bug av noe slag.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Aberg88

Sitat fra: Klykken på mandag 03. november 2014, klokken 10:12
Sitat fra: Vind på mandag 03. november 2014, klokken 10:08
Det har vært spekulasjoner tidligere om det en oppdatering som "sniker" seg inn over nettet - eller så er det vel NSA som må oppdatere overvåkingsprogramvaren....
Hehe, NSA...  ;D
Men hvis dette kan skje mens du rygger, driver forbikjøring, følger NAVI-instruksjoner osv, så kan det jo ha litt uheldige konsekvenser. Tvilsomt at dette er en snikoppdatering. Heller en bug av noe slag.
Var nettop det som skjedde hos meg, "når jeg rygget". heldigvis ser jeg i speilene uansett så det var ikke noe problem. Ellers hørte jeg på spotify via bluetooth til mobilen så jeg tenkte kansje det var dette som bugget. Det skjedde helt likt som dere beskriver med at den går blank og alt av media stopper og skjermen rebooter. Skjedde 3 ganger på en tur på ca 6 km.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

snakkis


Skibum

Framdøren på passasjersiden nektet å åpne seg i dag. Fikk time hos Bilia i morgen, det var visst også noe SW som skal oppdateres.
2014 BMW i3, Laurel grå, Suite interiør

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA