Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

LMOR

Deaktiver "komfortåpning" (hvis det er mulig på i3. Har ikke sjekket), eller vær sikker på at bilen er låst.
Så kraftig regn som noen av oss hadde i natt, kan gjøre at vinduene går opp. (hvis bilen ikke er låst).
Det samme gjelder hvis du har bilen i maskinvask mens du sitter i den.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Karbon

Sitat fra: bromm på søndag 05. oktober 2014, klokken 08:34
Sitat fra: LMOR på søndag 05. oktober 2014, klokken 06:53
Det høres ut som om du har en helt annen bil enn de fleste av oss. Kjenner meg ikke igjen i noe av dette. Høres nesten ut som om håndbrekke står på hele tiden...
Jeg har dyp singel og har ikke hatt problemer en eneste gang.

Ser ikke ut som Karbon har lest mye i instruksjonsboka eller lært seg særlig mye av menysystemet, når han presterer å skrive om manglende utkobling av anti-spinn i denne tråden. Det er eget valg for aktivering av "Dynamic Traction Control" i settings-menyen. Hvis man ikke kommer seg ut av gruspartier med den på, så snakker vi virkelig løs grus (vektløs ?) og sjåfør som har kun to valg for gasspådrag: 100 og 0 % (det sistnevnte kan vel kanskje også forklare at rekkeviddeindikator sier 90 km på start ;) )

Se forøvrig http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10696.msg150367.html#msg150367

Morsom du.  Selvfølgelig deaktiverte jeg traction control, men det hjalp ikke.  Og ja det er forskjell på traction control og antispin. Og jeg oppnår lenger rekkevidde enn frua som som kjører veldig pent.  Når det gjelder å komme seg fram er det jeg som kjører opp bilene til naboene om vinteren når de står fast.  Blir spennende når snøen kommer.  Du har kanskje ikke problemer med acc eller vidusviskeren heller du da?

LMOR

ACC har vi alle mer eller mindre problem med, men ikke så mye som du beskriver. Har kjørt 6 mil så langt i dag, og det har ikke koblet ut en gang..
Vindusviskermotoren min er det ikke noe problem med. Minst like god som på 5 serien, og her på Vestlandet regner det mye...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Rapid

11mil i dag med lyn, torden og styrtregn. Etter at jeg fjernet spoilderen på venstre vindusvisker fungerer den helt supert. Merker ingenting til svak motor. Automatikken gikk på full fart i lange perioder uten noen problemer. Snittforbruk 15kWh/100km. Meget fornøyd. Men originalviskeren er altså såkalt "over engineered"  ;D

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

rth

Hvis du ser på vindusviskeren, så har den spoiler på begge sider av festet. Disse er løse, og det er disse som lager problemer med vann inn på ruta.

Det var vel jeg som tok opp dette etter at madammen klaga på at bilen var farlig å kjøre i regnvær med hastigheter på 80+.  Kikka på det og så rimelig kjapt at problemet var fasong på visker. Spoileren lager skikkelig sug i bakkant og trekker vann inn på ruta.  Heldigvis så er disse spoilerne løse og lar seg klipse av.

Jeg skrev tidligere at det var øvre del jeg tok av. Men ser at det er nedre del som jeg har tatt av. Kunne sikkert tatt av begge. Og lurer fortsatt på om bilen er testet med regn.

Rapid

Jeg tok av begge. Endestykkene står igjen da de vel holder gummien på plass. Funker fint som snus også i 80+ og skybrudd.

BMW har glemt å teste med hageslangen på i vindtunnellen :P

Klykken

Aha, snedig! Skal gjøre samme sporenstreks! Takk for gode bilder og forklaring. :D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Øybil

Sitat fra: KOBT på fredag 10. oktober 2014, klokken 15:27
Ny type feil
Begge sidevinduer åpnes i løpet av natten under lading.
Dette har skjedd to ganger tidligere, men da sto bilen i garasje og jeg tenkte at jeg kunne ha kommet borti fjernkontrollen. I natt sto bilen ute i regnet og i morges var begge rutene åpne, jeg er 100% sikker på at jeg ikke har kommet borti fjernkontrollen. Temmelig kjipt å tørke interiøret etter nattens bøtteregn. Skal inn til Stenshagen til onsdag for sjekk og software update.

Hei, har opplevd at vindu på førersiden har åpnet seg pm natten når det regner. Vet 100% at jeg låste bilen da jeg stod og svarte på en mld på telefonen når jeg låste den og alle vindu låst. Har ikke konforåpning på bilen min og jeg vet at jeg ikke har vært borti fjernkontrollen da den åpner begge rutene hvis en er borti og nøklene ble hengt i nøkkelskapet.

Morgen etter stod vinduet på førersiden halv åpent og bilen var låst. Bilen var selvsagt fullt med deilig regnvann :(. Bil skal på service no for sjekk.

Når en åpner døren på bilen så vil vinduet åpne seg noen cm, har lagt merke til at vinduet av og til åpner seg halveis når en åpner døra


Øybil

GelpMan

Sitat fra: Øybil på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:20
Sitat fra: KOBT på fredag 10. oktober 2014, klokken 15:27
Ny type feil
Begge sidevinduer åpnes i løpet av natten under lading.
Dette har skjedd to ganger tidligere, men da sto bilen i garasje og jeg tenkte at jeg kunne ha kommet borti fjernkontrollen. I natt sto bilen ute i regnet og i morges var begge rutene åpne, jeg er 100% sikker på at jeg ikke har kommet borti fjernkontrollen. Temmelig kjipt å tørke interiøret etter nattens bøtteregn. Skal inn til Stenshagen til onsdag for sjekk og software update.

Hei, har opplevd at vindu på førersiden har åpnet seg pm natten når det regner. Vet 100% at jeg låste bilen da jeg stod og svarte på en mld på telefonen når jeg låste den og alle vindu låst. Har ikke konforåpning på bilen min og jeg vet at jeg ikke har vært borti fjernkontrollen da den åpner begge rutene hvis en er borti og nøklene ble hengt i nøkkelskapet.

Morgen etter stod vinduet på førersiden halv åpent og bilen var låst. Bilen var selvsagt fullt med deilig regnvann :(. Bil skal på service no for sjekk.

Når en åpner døren på bilen så vil vinduet åpne seg noen cm, har lagt merke til at vinduet av og til åpner seg halveis når en åpner døra


Øybil

Var vinduet helt nede eller bare halveis?
Dette skjedde med meg for ca 3uker siden, da var vinduet på førersiden halveis nede. Så jo ikke hva som skjedde, men har en teori om at vinduet slår seg ned hvis motstanden blir for stor når du lukker døren. Sensor i vinduet tror noe ligger i klem??

BOStrand

Jeg har også fått problem med høyre dør som ikke lot seg åpne. Bavaria skifter lås nå. Ellers har jeg fått dugg i venstre hovedlykt (se bilde).

Yttertorjen

Begynner snart å lure på om jeg har fått mandagsbil ? Ingen feil  :), og:

Gjettometer er utrolig presist over hele syklusen, stemmer på kilometeren med triptelleren, selv om både jeg og frua veksler bruken med samme nøkkel(profil). :)
Ingen problemer med visker eller vann innover ruten.  :)
Ingen dugg problemer, hverken etter innvendig eller utvendig parkering :)
Har ikke opplevd noe knirk, knak eller "smell" hverken internt eller eksternt  :)

Som reklamen sier: bare ren kjørglede  :) :) :)
(Verdt hver ei krone, også inkludert mva, og alle andre avgifter !)

Bjørg Sveen Fjeldberg

Sitat fra: østfolding på mandag 24. februar 2014, klokken 13:14
Sitat fra: Plumbofantomet på mandag 24. februar 2014, klokken 13:10
Sitat fra: østfolding på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:57
Fant ikke en annen tråd dette passet i, og så heller ikke vitsen med å starte en ny, men i alle fall:

Siden jeg fikk bilen for en ukes tid siden har den store skjermen med radio og navigasjon restartet av seg selg helt plutselig. Skjermen blir da svart i 8-10 sekunder, før BMWi-logo ruller på skjermen og radio og navigasjon starter på nytt igjen. Ingenting annet påvirkes.

På et par 45-60 minutters turer har dette skjedd to-tre ganger iløpet av en liten time.

Sikkert en liten bug som det går kjapt å fikse.

Har fått servicetime til uka.



Har skjedd med meg et par ganger, samme med at interiør belysningen skifter farge uten at jeg gjør noe..

Spent på hva de sier på service.. Regner med du holder oss oppdatert :)

Selvfølgelig :)

Fikk for øvrig lov til å låne en i3-demobil så lenge min blir fiksa på :)

Også jeg spent på om dem uansett oppgraderer programvaren - hvis det har kommet en bugfix-oppdatering som verksteder kan kjøre (for oss kunder er det ingen oppdatering enda, så vidt jeg vet).

rth

Sitat fra: Yttertorjen på onsdag 15. oktober 2014, klokken 17:08

Ingen problemer med visker eller vann innover ruten.  :)


Akkurat det med viskerne er litt merkelig. En skulle trodd enten alle eller ingen. Kan det være varianter av viskerbladet mon tro? Enten det eller så må bilene variere i fasong. Slik at aerodynamikken varierer.

Men ellers enig med deg. Aldeles super farkost.  :)

LMOR

Har heller ikke så mange av disse feilene heldigvis, men har vært uheldig med noe, men nesten alt software.
Ellers skjer nok dette med vann innover ruten alle (med spoiler på). Men jeg har kun "problem" når det regner mye og samtidig kjører over 60.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA