Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

Bmwi3

Sitat fra: Sandpusher på fredag 20. juni 2014, klokken 00:11
Sitat fra: Bmwi3 på torsdag 19. juni 2014, klokken 20:42
Får ikke opp passasjerdøra :o
Den var jo ny, kan du utdype litt mer om hva problemet består i?
Enkelt og greit så går det ikke å åpne fra utsiden eller innsiden. Kun fører siden jeg får åpnet. Krise når jeg skal bort i helga. Så skal ringe BMW i mårra.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

LMOR

Godt at det et en bil alle relativt enkelt kan komme seg inn og ut av via førerdøren  ;)

Har du prøvd å låse opp med Appen?
Eller via Web-siden.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Bmwi3

Sitat fra: LMOR på fredag 20. juni 2014, klokken 10:42
Godt at det et en bil alle relativt enkelt kan komme seg inn og ut av via førerdøren  ;)

Har du prøvd å låse opp med Appen?
Eller via Web-siden.
Dro innom Bavaria Økern i dag og de tok inn bilen med en gang. Feilen er fikset, knallservice som forventet:)
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

1970SurfDude

#183


Bilde høyre (feil) + venstre side (ok)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

1970SurfDude


Jone

Samme rute-problem på min bil. Har time neste uke for liming av ruta, dette er ifølge Bavaria Stavanger et kjent problem.


wesnym

Da må jeg desverre melde om et nytt problem i vår bil. I går var det kraftig regn i Oslo, og det ble selvfølgelig masse dugg inne i bilen, men det forsvant fort med vifte på full styrke. Men vi fikk meldingen "Check front camera field of view". Og det viser seg altså at det dugger fremfor kameraet. Dette er jo et stengt område som viften ikke tar seg av. Vi kommer derfor til å reklamere på dette.

Bilder er vedlagt.
BMW i3, Oslo

snakkis


Sitat fra: wesnym på fredag 27. juni 2014, klokken 09:55
Da må jeg desverre melde om et nytt problem i vår bil. I går var det kraftig regn i Oslo, og det ble selvfølgelig masse dugg inne i bilen, men det forsvant fort med vifte på full styrke. Men vi fikk meldingen "Check front camera field of view". Og det viser seg altså at det dugger fremfor kameraet. Dette er jo et stengt område som viften ikke tar seg av. Vi kommer derfor til å reklamere på dette.

Bilder er vedlagt.

Dette problemet har jeg hatt flere ganger.
Spesielt på kalde morgener.

Hold oss underrettet om hva forhandler sier

Karbon

 :( vindusvisker venstre side for svak.
:( acc tåler ikke sol.  I dag ville den til å kjøre på en trailer jeg lå bak i ca.10km/t.  Ga full gass, bare så vidt jeg rakk å stoppe.  Masse rare uforklarlige situasjoner.  Bmw sier at kamerabasert system er slik.  Jeg driter om det er kamera eller radar eller begge deler..... driten funker ikke.
:( Bmw online kobler ut.  Like plutselig tilbake.
:( mye støy fra vinduets øvre bakre kant, fører og passasjerside.
:( radio hadde en periode der den koblet ut to sekunder, med noen minutters mellomrom.  Dette pågikk ca. En ukes tid.  Ikke gjentatt seg.
:( i dag sluttet ac å virke.  Noe som mange andre har opplevd.
:( rekkevidde over oppgitt minimum oppnås kun uten varme og kjøring under 80km/t.  120km ved +10 og snitt på 71km/t.  Så juks og bedrag...


Bilen har siste sw verson .... Oppdatert hos Bmw for en uke siden.
Ville sette igjen bilen hos BMW for rep.  i bytte med leiebil, men det kunne de ikke gjøre for de vet ikke hvordan de får fikset problemene.  Har ikke rukket å klage på ac enda, for det skjedde i dag.  :(

marskar

Høres ut som om du har vært veldig uheldig med bil og service....
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

LMOR

Sitat fra: Karbon på fredag 27. juni 2014, klokken 22:53
Jeg driter om det er kamera eller radar eller begge deler..... driten funker ikke.
Det er vel ikke riktig, fordi de andre 2 alternativene hadde funket.

Sitat fra: Karbon på fredag 27. juni 2014, klokken 22:53
:( Bmw online kobler ut.  Like plutselig tilbake.
Det kan være du må ta opp med Telenor/Netcom. Kan komme av dårlig dekning.

Sitat fra: Karbon på fredag 27. juni 2014, klokken 22:53
:( radio hadde en periode der den koblet ut to sekunder, med noen minutters mellomrom.  Dette pågikk ca. En ukes tid.  Ikke gjentatt seg.
Hvis du hørte på DAB, så er dette helt normalt. DAB har dårlig dekning, selv enkelte steder midt i en by. Men bare enkelte dagen noen steder...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ali_ben

Sitat fra: Karbon på fredag 27. juni 2014, klokken 22:53
:( Bmw online kobler ut.  Like plutselig tilbake.

Tilbake etter en ukes ferie får jeg nå "No Connection" - se bilde. Det skjer helt konsekvent. Appen får kontakt med bilen da, så det er mobildekning.

Sitat fra: Karbon på fredag 27. juni 2014, klokken 22:53
:( radio hadde en periode der den koblet ut to sekunder, med noen minutters mellomrom.  Dette pågikk ca. En ukes tid.  Ikke gjentatt seg.

Dette skjedde meg også. Pågikk en ukes tid, men borte nå.

BMW i3 levert 2. mai 2014

skritt

BMW online konka, har fått time førstkommende onsdag for sw-oppdatering. I mellomtiden konka ac til oss også, men da funka plutselig online igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA