Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

leifm

Ac svikt + punktert bakdekk i går. Første her en gjenganger etter det jeg forstår fra forum.

Oppdatering:
Når det gjelder service, har Bavaria Økern ikke time før i September?! Hva er det for noe tull? Hører om andre her på forum som også bare får beskjed om å dra til andre forhandlere for å rette problemer. Dette synes jeg blir for dårlig når jeg valgte lokal leverandør nettopp for å ha god medspiller lokalt :(
-i3 i mai

EinarV

Sitat fra: Rismyr på torsdag 12. juni 2014, klokken 13:17
Fikk følgende feilmelding i displayet søndag 1.6:


Kjørte derfor innom BMW mandag 2. for en sjekk. Siden det har bilen stått på verkstedet. Jeg har fått demo og siden leiebil til disp. Sånn sett ok, men synes at det drøyer litt nå.

Henrik

Tyder på lav spenning på 12v batteriet, jeg får samme meldingen hvis jeg starter bensin varmeren på F11en noen ganger etter hverandre og den stenger av pga lav spenning på 12v.
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Rismyr




Jeg har nå fått tilbake bilen (i går, så den har stått 2 uker på verksted). Det jeg fikk opplyst at var gjort var følgende:
Ut med motor, skifte av motorstyringsenhet + bytte av 12 volt batteri.
For meg som er vant med bensin/diesel motor høres det dramatisk ut at hele motoren må ut. Denne er jo noe mer kompakt på el. biler.
Satser da på at alt er ok.
Både etter dette verkstedbesøket og når bilen var inne for å utbedre ac feil måtte jeg signere på hva verkstedet hadde gjort. Når jeg da ber om å få med en kopi til mine arkiver, sier de nei. Siden det er garantisak er det lovbrudd å utlevere meg kopien. Skulle gjerne sett hjemmelen for dette lovbruddet. ;)
Det er vel ikke helt unaturlig at eier av bilen ønsker historikk på hva som har vært verkstedhistorikken?

H

timingbeltkiller

Sitat fra: Rismyr på lørdag 14. juni 2014, klokken 14:17
Skulle gjerne sett hjemmelen for dette lovbruddet. ;)
Det er vel ikke helt unaturlig at eier av bilen ønsker historikk på hva som har vært verkstedhistorikken?
Hjemmelen fins neppe.
Mazda har hele service- og verkstedhistorikken på web'en med adgang for bileierne.
Utrolig at ikke alle bilprodusentene kopierer denne ideen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Serratus

Jeg har opplevd et problem som jeg ikke kan se at noen har rapportert tidligere. Det startet med defekt AC, som selvsagt ikke er noe nytt, men ble verre. Jeg bestilte time for å få noen til å se på AC-anlegget som ikke virket, og som mange andre fikk jeg til svar når jeg hentet bilen at de mente det var en defekt ventil. Måtte tilbake for å få fikset dette når de fikk tak i deler. Kjørte hjem og parkerte. Et par timer senere skulle vi ut igjen, men da nektet bilen å la seg sette i gir. Den sto plent i Park, ville ikke i Drive eller Revers. Utallige omstart, ventet over natta, ingen endring. Viking klarte heller ikke å få med seg bilen, den stod i en garasje, og de kom ikke til for å løfte den opp. Kunne jo ikke dra den ut mens den stod i Park heller. Endte med at en servicetekniker måtte komme og koble fra motor før de fikk den med seg. De fikk så rapport på en feil i styringsenheten som kontrollerer gearshift, men etter resetting fungerte alt som normalt. Fordi de ikke kunne utelukke at feilen kom til å oppstå igjen, og dette er en såpass alvorlig feil, ville de skifte enheten og beholde bilen inntil dette var gjort. Dessverre tar det lang tid før de får tak i ny styringsenhet, men jeg har fått leiebil i mellomtiden så det kan jeg leve med. Ingen ting å si på servicen fra verkstedet så langt, men kjedelig. Dessuten selvsagt nokså påfallende at feilen dukka opp to timer etter at jeg fikk bilen tilbake fra verkstedet.

1970SurfDude

Bil innlevert til service på AC. Får se hva som rapporteres i løpet av dagen, men oddsen er lav på ventil eller sw oppdatering. Måtte legge til en ny feil/mangel på AO: Vindu på høyre bakdør står litt for langt ut, og forårsaker vindsus / tetter ikke optimalt. Så det også ble rapportert av en annen eier på en annen tråd. Da er vi i allefall to på denne.

Olemann


Lovbrudd er bare tull. Ingen lov som regulerer dette. Derimot kan det hende at BMW selv har laget seg en slik regel.
MEN; siden du ble pålagt å signere så har du en meget god sak når du forlanger å få beholde en kopi av hva du faktisk har signert på.   Det kan hevdes at det er et urimelig vilkår å forlange signatur, samtidig med at du nektes dokumentasjon på hva du faktisk signerte.
Her må BMW velge, enten signatur OG utlevere dok, eller droppe kravet om signatur.

Ole

Sitat fra: Rismyr på lørdag 14. juni 2014, klokken 14:17



Jeg har nå fått tilbake bilen (i går, så den har stått 2 uker på verksted). Det jeg fikk opplyst at var gjort var følgende:
Ut med motor, skifte av motorstyringsenhet + bytte av 12 volt batteri.
For meg som er vant med bensin/diesel motor høres det dramatisk ut at hele motoren må ut. Denne er jo noe mer kompakt på el. biler.
Satser da på at alt er ok.
Både etter dette verkstedbesøket og når bilen var inne for å utbedre ac feil måtte jeg signere på hva verkstedet hadde gjort. Når jeg da ber om å få med en kopi til mine arkiver, sier de nei. Siden det er garantisak er det lovbrudd å utlevere meg kopien. Skulle gjerne sett hjemmelen for dette lovbruddet. ;)
Det er vel ikke helt unaturlig at eier av bilen ønsker historikk på hva som har vært verkstedhistorikken?

H

Rismyr

Da er vi på linje. Det er forskjell på lover og interne regler. Jeg fisket fram mobilen ved siste verkstedbesøk og tok bilde av dokumentet jeg signerte. Litt for å provosere, da verkstedet ikke ønsker utleveringen. Synes også ideen med web basert arkiv over verkstedhistorikk var bra. Større åpenhet er jo bra i disse tider :)
H

leifm

Fikk ac fiks med reset i går. Fungerte i en times tid fram til parkering på jobb.. Bilen sto ute på parkeringsplass i solen, så tror at temperatursensor kan ha slått ut da ac sviktet på samme måte forrige gang. Muligens skyldes da svikt i ac varme  og høy temperatur mens bilen står parkert? Ny software i Juli/august vil da kanskje overse enkelte forhold som gjør at ac ikke kommer i gang.. Hva tror dere?
-i3 i mai

1970SurfDude

Jeg hadde også bilen inne for fix på AC på tirsdag. Ble nok re-satt, for nå fungerer det. Ble fortalt at BMW har satt foten ned for bytte av ventiler i påvente av SW oppdatering i juli/aug. I tillegg har jeg et problem med høyre bakdør hvor glasset stikker ut 1 cm for mye. B stolpe må byttes, deler i bestilling.

Bmwi3

TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.


Klykken

Sitat fra: 1970SurfDude på torsdag 19. juni 2014, klokken 10:43
I tillegg har jeg et problem med høyre bakdør hvor glasset stikker ut 1 cm for mye. B stolpe må byttes, deler i bestilling.
Hvordan ser det ut? Har du bilde, kanskje?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Bmwi3

TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Sandpusher

BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA