Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

smukken

I går merket jeg på lånebilen, at: ved regenerering i lange bakker var det akkurat som "bremsen" slapp litt og jeg måtte bremse selv.
Siden jeg ble obs på dette, så gjentok jeg øvelsen, og det skjedde igjen, jeg tenkte at dette må jeg gi beskjed om på mandag når jeg leverer bilen tilbake.
Så i går kveld, når jeg parkerte for kvelden fikk jeg opp: DRIVETRAIN ERROR.
Nå skal jeg straks prøve å få kjørt den til forhandleren for bytte i ny lånebil.
Jeg synes det er litt mange biler med problemer, håper dette blir ordnet etterhvert, for det er fatalt med feil på elbil siden du da står bom fast.
Man kan ikke skubbe den i gang, ikke sette den i fri å få den ut av veien, rense forgasseren el.l. så man er "lost" når slike feil oppstår.
Når det er sagt: bedre service enn Jæger Sentrum i Åsane har jeg aldri opplevd, jeg er vant med god service...men de her topper kaka :) selv om bilen min er forsinket 10 uker er jeg akkurat like glad som jeg pleier :) da har de gjort en bra jobb og tatt seg godt av meg må jeg si :D :D ;) ;D
BMW i3

LMOR

Sitat fra: smukken på lørdag 24. mai 2014, klokken 13:20
I går merket jeg på lånebilen, at: ved regenerering i lange bakker var det akkurat som "bremsen" slapp litt og jeg måtte bremse selv.
Hvis det var mer en ca 90% på batteriet, så er det normalt, hvis ikke så høres det ut som en feil.
Hvis du bruker ACC, så vil du ikke merke dette.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann


Hentet min nye i3 i dag, en utrolig bil!  Flott service ved overleveringen fra BMW på Maritim/Skøyen.

Men; har allerede etter få timers bruk rukket å få "Drive Train error".  Rett nok gikk det bort etter etpar tenning av/på, men er ikke hyggelig på helt ny bil å få alvorlig melding om: Ikke skru av tenningen, da får du ikke startet igjen, men kjør rett til BMW verksted...."

BMW sa det "sikkert ikke kommer igjen" .....men føler ikke dette helt OK; hva har dere erfart?  Skulle tro ny bil hadde siste software i alle fall?

Mvh Ole

LMOR

Den bilen du får i dag, vil normalt ha minst 6 uker gammel software. Du får se hva som skjer videre. Jo lengre du venter, jo færre oppgraderinger trenger du før software er stabil :-)
Jeg fikk en del nye feilmeldinger etter sist jeg oppgraderte, men har i går fått en grundig oppgradering av ALT. Så får vi se. Har bare fått 1 drive train error på 2 mnd.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

1970SurfDude

Jeg ville bedt om en kontroll av dette og evt oppgradering av SW. Jeg hadde min i3 inne til oppdatering for en ukes tid siden, og drive train har ikke kommet tilbake. Dessverre har jeg fått problem med AC etter siste oppdatering. Virker som koden ikke er helt stabil ennå, og det vitner om for dårlig testing spør du meg. BMW har en bra service innstilling, så jeg ville bedt om time for denne feilen, og forøvrig alt annet. Om alt vi opplever meldes inn, vil det komme oss til gode i form av bedre erfaringsgrunnlag og aksept for utbedring av feil. Gratulerer med ny i3, en fantastisk bil tross alt:-)

Olemann

Takk for råd.   Ja, veldig fornøyd,  kanskje best å vente med ny SW og dermed nye feil.....
BMW sa jeg skulle se det an og kanskje det ikke kom igjen....jaja.

En annen ting;  noen ganger viser Appen status for 1/2 time siden, er det noen måte å refreshe/oppdatere så jeg får fersk status, bl.a. må jeg vite ladestatus som ikke er en halvtime gammel... Så det var et annen tråd for appen, så la dette spørsmålet der i stedet for :)

Mvh Ole

Sitat fra: 1970SurfDude på tirsdag 27. mai 2014, klokken 23:21
Jeg ville bedt om en kontroll av dette og evt oppgradering av SW. Jeg hadde min i3 inne til oppdatering for en ukes tid siden, og drive train har ikke kommet tilbake. Dessverre har jeg fått problem med AC etter siste oppdatering. Virker som koden ikke er helt stabil ennå, og det vitner om for dårlig testing spør du meg. BMW har en bra service innstilling, så jeg ville bedt om time for denne feilen, og forøvrig alt annet. Om alt vi opplever meldes inn, vil det komme oss til gode i form av bedre erfaringsgrunnlag og aksept for utbedring av feil. Gratulerer med ny i3, en fantastisk bil tross alt:-)

bromm

Sitat fra: Olemann på onsdag 28. mai 2014, klokken 10:08
En annen ting;  noen ganger viser Appen status for 1/2 time siden, er det noen måte å refreshe/oppdatere så jeg får fersk status, bl.a. må jeg vite ladestatus som ikke er en halvtime gammel...
Hvis du har Android, så bør du stenge appen for at den skal oppdatere seg. Trykk tilbake-tast til den spør om "close/cancel" og velg close. Start appen på nytt, så vil den hente oppdaterte data. Dette er en bug, som jeg håper de retter i neste oppdatering...

Kenny

Har til nå opplevd to forskjellige feil:

  • AC fungerer ikke - ventil som må byttes
  • Drive Train error - blir tatt på neste verkstedbesøk
Har hittil opplevd bra service når det gjelder verkstedet i Trondheim  :)

Edit: Da er bilen frisk og rask igjen etter en dag på verkstedet  8)
Edit2: Drive Train er tilbake..
BMW i3 - Trondheim

Øybil

Hei

Skal ha inn bil til å oppdatere blant annet software , hvordan er det med låne bil hos de dere har vært hos ? Får kun leie bil her pga bilen ikke har deiftstans ?

Øybil

1970SurfDude

Fikk låne bil ved drivetrain. Får se ved AC, men det forventer jeg. Skøyen.

02jan

Hvis AC/klima ikke virker : Hva er det som skal sørge for optimal temperatur/kjøring til batteripakken ,som gir energi til motoren ?

Er det et eget kjølesystem til disse batteriene eller er det varmepumpern, som gir klima til coupe' n ?

Er det noen temperaturmåler for selve bateripakken ,som man kan lese av ?
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

SE

Sitat fra: 02jan på onsdag 28. mai 2014, klokken 21:03
Hvis AC/klima ikke virker : Hva er det som skal sørge for optimal temperatur/kjøring til batteripakken ,som gir energi til motoren ?

Er det et eget kjølesystem til disse batteriene eller er det varmepumpern, som gir klima til coupe' n ?

Er det noen temperaturmåler for selve bateripakken ,som man kan lese av ?
Har hatt AC feil, og bekymret meg for det samme;  batteriets klimatisering.  Jeg spurte på verkstedet, og svaret var at det er samme kompressoren som kjøler alt;  kupe & batteri.  Det er det som ble fortalt meg ihvertfall...

bromm

Samme kompressor og anlegg, ja - men tro for all del at det ikke kommer meldinger og advarsler hvis batteripakken går varm. Det er en egen "veske til luft" varmeveksler som kjøler kupéluft (omvendt radiator), og det er nok ventilene til denne som er årsaken til AC-problemene. De som produserte de ventilene er mest sannsynlig konkurs nå ;)

02jan

Ja hvis det er slik ,høres det ut som at det ikke berører batteriene. Men at egen ventil som styrer kaldluft fra kompressor/pumpe til coupe ,som har i noen tilfeller ikke vært operativ av en eller annen årsak ( mekanisk eller sensor/programvare?)

Får bil i juli - har med soltak ,som av erfaring er godt nok ,hvis ac svikt.
Har idag bil uten soltak, og defekt ac for n' gang - som vil koste dobbelt av bilens markedsverdi å få reparert uten garanti på å få anlegget igang.
Det er her i3 tar over, så får jeg klare meg uten ac de få gangene i året for å trekke opp båt og kjøre søppel på fyllinga.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

LMOR

Da sa min AC også takk for seg. Jeg hadde hatt problemer en gang før, men de tok det ikke når den likevel var inne, fordi den fungerte greit den dagen...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA