Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

Klykken

hehe. ;D
Også er det jo noe som heter at man må ofre litt for skjønnheten.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Jeg har lest flere steder at det er dekkene og ikke felgene som er problemet, uten at sakene er avklart/løst enda.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

Høres for meg mer logisk ut at det er dekkene.. Husker min far hadde en VW Touareg 5-7 år siden. Den "ulte" noe helt vanvittig grunnet dekkene...

Vi får se :)
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Sitat fra: Anterialis på fredag 15. mai 2015, klokken 08:58
Høres for meg mer logisk ut at det er dekkene.. Husker min far hadde en VW Touareg 5-7 år siden. Den "ulte" noe helt vanvittig grunnet dekkene...
Vi får se :)
Hvis det jeg har lest er riktig, så slipper du unna, da det vissnok er fixet på de bilene som leveres nå. Det er også en av grunnene til at de som har størst problem står på for å få nye dekk.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

lettvinh

Har hatt bilen i 10 måneder nå, gått 18 000 km. Jeg synes det var vært en del småfeil:
- Sigarettenner under dashbord sluttet å fungere (sikring gått)
- Sikkerhetsbelte sjåførside var allerede etter 1 måned begynt å "flise" opp (fått ny på garanti)
- Dør passasjerside gått i vranglås et par ganger (måtte til verksted)
- Parkeringssensor foran/bak sluttet å fungere etter 6 mnd. Må inn 3 ganger på verksted for dette. 1. gang for diagnostisering og bestilling av deler, 2. gangen hadde de bestilt feil del. 3. gangen håper jeg de får fikset det.
- Høyre tråd hattehylle har glippet opp i plastikkfestet som er festet i bakdøra. Teknikeren mener at tråden har røket og at jeg derfor ikke får igjen på garantien. Dette er etter min mening dårlig design og et svakt punkt på hattehylla. Aldri hatt noe tungt på hylla heller. Så nå  må jeg kjøpe ny hattehylle for 2500kr. Selvfølgelig har jeg ikke kjøpt ny. Har tatt dette videre med min selger, så da får vi se hva som skjer videre....

Jeg har samlet opp disse feilene så har "bare" vært på verkstedet 3 ganger. Ikke fått lånebil eller noe heller. Er så mye styr og logistikk hver gang bilen skal inn på verksted, og ikke vil jeg leie bil heller. Min tålmodighet begynner å slå sprekker. Hva sier dere, kan man kreve å få lånebil når verkstedet bestiller feil del, og du må inn en ekstra gang?

LMOR

Jeg får "lånebil" hver gang. De kaller det leiebil. Forstår ikke hvorfor det skal være forskjellig praksis, da det er BMW sentralt som betaler.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

MortenH

Sitat fra: wesnym på torsdag 14. mai 2015, klokken 08:26
- balansere sommerdekk/felger. Vi har en "woblewoble" lyd som kun inntreffer på sommerdekkene.

Jeg hadde dette forrige sesong. Ved å redusere lufttrykket i dekkene til det anbefalte, forsvant lyden helt.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

wesnym

Sitat fra: MortenH på lørdag 16. mai 2015, klokken 13:50
Sitat fra: wesnym på torsdag 14. mai 2015, klokken 08:26
- balansere sommerdekk/felger. Vi har en "woblewoble" lyd som kun inntreffer på sommerdekkene.

Jeg hadde dette forrige sesong. Ved å redusere lufttrykket i dekkene til det anbefalte, forsvant lyden helt.

Jeg kan bekrefte at vi har 20" felgene.
Jeg tror personlig at dette er dekkene, men det er som sagt noe jeg tror.
Vi får se hva Bavaria sier. Det er i hvertfall en kjedelig og irriterende lyd. OG på ny asfalt er det helt horribelt å høre på. Til og med min datter på fire spør "hva er den lyden pappa..?"
BMW i3, Oslo

Anterialis

BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

wesnym

Sitat fra: Anterialis på tirsdag 19. mai 2015, klokken 21:31
I hvilke(n) hastighet(er) oppstår lyden?
Beklager sent svar...
Lyden er veldig tydelig i lave hastigheter. Jeg hører det veldig tydelig når jeg parkerer i kjeller på jobben, og der er det betonggulv. Da kjører jeg jo i sneglefart, så derfor har jeg ingen tro på at dette er felgproblem. På vanlig vei, så er lyden markant når vi kjører 30-50 kmh. Men den er der hele tiden, blir bare ikke så markant i høyere hastigheter, fordi da er det mere støy generelt. Ser nå at det er en egen tråd, så da flytter jeg meg dit for videre kommentarer :-)
BMW i3, Oslo

SE

BMW i3 på service idag, mangler AC lading med større effekt en 3200watt. På programmet stod
- Bytte av sikkerhetsboks inne i batteriet
- Parkeringsaktuator
- SW oppgradering.  Fikk 08.00.00.23.B1.03.09.00

Etter service ble hastighet på AC lading sjekket på en ABBlader i nærheten.  Fikk ikke mer enn 16A  :-(

LMOR

Hvor mange % var det da på batteriet?
SW versjonen må du lese av via USB minnepinne for at den skal kunne gi mening.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

SE

Sitat fra: LMOR på torsdag 28. mai 2015, klokken 19:47
Hvor mange % var det da på batteriet?
SW versjonen må du lese av via USB minnepinne for at den skal kunne gi mening.
Takk for svar!
SW versjon på den korrekte måten er: I001-14-11-504
Startet ladetest når det var 30km igjen på rekkevidden.   Testet også etter en periode med DC hutiglading som jeg stoppet på 67%. Byttet til AC.   ca 3.2 kW på begge testene. 

LMOR

Sitat fra: SE på torsdag 28. mai 2015, klokken 20:56
Sitat fra: LMOR på torsdag 28. mai 2015, klokken 19:47
Hvor mange % var det da på batteriet?
SW versjonen må du lese av via USB minnepinne for at den skal kunne gi mening.
Takk for svar!
SW versjon på den korrekte måten er: I001-14-11-504
Startet ladetest når det var 30km igjen på rekkevidden.   Testet også etter en periode med DC hutiglading som jeg stoppet på 67%. Byttet til AC.   ca 3.2 kW på begge testene.
Det er jo utrolig... Du har ikke fått ny software, og det ser ut som bare normal-lader fungerer?
(du har selvsagt sjekket at bilen står på maks og ikke min lading)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

SE

Sitat fra: LMOR på torsdag 28. mai 2015, klokken 21:00
Sitat fra: SE på torsdag 28. mai 2015, klokken 20:56
Sitat fra: LMOR på torsdag 28. mai 2015, klokken 19:47
Hvor mange % var det da på batteriet?
SW versjonen må du lese av via USB minnepinne for at den skal kunne gi mening.
Takk for svar!
SW versjon på den korrekte måten er: I001-14-11-504
Startet ladetest når det var 30km igjen på rekkevidden.   Testet også etter en periode med DC hutiglading som jeg stoppet på 67%. Byttet til AC.   ca 3.2 kW på begge testene.
Det er jo utrolig... Du har ikke fått ny software, og det ser ut som bare normal-lader fungerer?
(du har selvsagt sjekket at bilen står på maks og ikke min lading)
Ladefartinnstilling i bilen står begge på max.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA