Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

Roman

Hei folkens!

noen av dere som opplever problemer med ConnectedDrive/ iRemote appen? Statusen til bilen blir ikke oppdatert og jeg for ikke sendt kommandoer til bilen. Appen oppfører seg derimot slik som om den oppdaterte statusen og alt er fint. Ser at flere opplever dette problemer andre land også:

http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=1038

Klykken

Sendte nettopp en kommando til bilen, og den ble utført uten problemer. Eneste jeg kan "syte litt" over er at det ofte tar litt tid. Men det har fungert hver gang jeg har prøvd.

Står bilen i et område med dårlig dekning, kanskje?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

wesnym

Sitat fra: snakkis på fredag 27. juni 2014, klokken 10:52

Sitat fra: wesnym på fredag 27. juni 2014, klokken 09:55
Da må jeg desverre melde om et nytt problem i vår bil. I går var det kraftig regn i Oslo, og det ble selvfølgelig masse dugg inne i bilen, men det forsvant fort med vifte på full styrke. Men vi fikk meldingen "Check front camera field of view". Og det viser seg altså at det dugger fremfor kameraet. Dette er jo et stengt område som viften ikke tar seg av. Vi kommer derfor til å reklamere på dette.

Bilder er vedlagt.

Dette problemet har jeg hatt flere ganger.
Spesielt på kalde morgener.

Hold oss underrettet om hva forhandler sier

Bilen skal inn 11. august for å få den nyeste SW (dersom den er klar da!), og da står dette på listen også. Skal holde dere oppdatert over sommeren.
BMW i3, Oslo

Roman

Sitat fra: Klykken på mandag 30. juni 2014, klokken 13:06
Sendte nettopp en kommando til bilen, og den ble utført uten problemer. Eneste jeg kan "syte litt" over er at det ofte tar litt tid. Men det har fungert hver gang jeg har prøvd.

Står bilen i et område med dårlig dekning, kanskje?

Tviler, pendler et godt stykke til jobb. Så er usannsynlig at dekkningen er både hjemme og på jobb. Dessuten så for jeg full dekningsbar i høyre top hjørnet på skjermen, så bilen har dekkning. Mistenker at det er noe BMW serverene sliter med, prøvde å fjerne og legge til appen og bilen i connectdriver uten hel. Er lettere frustrert da det er en funksjon jeg bruker mye...

Sirka

Dette problemet dukket plutselig opp hos meg også i dag. Bilen stod til lading hele dagen, og oppdaterte fint når jeg sjekket. Men da jeg skulle sette på forvarming, ble app'en bare stående og spinne i det uendelige (gjør det gjerne ennå) - og etter en stund fikk jeg push-varsel om at det ikke var forbindelse med bilen. Håper det er et serverproblem, og at det blir fikset kjapt ...
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Klykken


Problemer her også. Siste oppdatering på bilen skjedde i sekstiden, ser det ut til.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

atkhobby

 Funker for meg igjen nå!

I tillegg har Android appen nå oppdatert seg uten at jeg har behøvd å lukke og åpne den igjen. Har har ikke funket på flere måneder ... krysser fingrene for at det er fikset nå.


Klykken

Får ikke oppdatert statusen jeg. Uansett om appen lukkes og åpnes. Sist oppdatert er i går klokka seks.
Får sendt kommandoer og slikt likevel da.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

atkhobby

Jeg var uten oppdatering fra 29.06 rundt kl 18 og frem til nå. Jeg kunne heller ikke bruke online tjenester i den perioden eller motta mail. Alt dette fungerer for meg nå.

Mulig de må oppdatere hver konto for seg og ikke alle er oppdatert enda.

Sjekket akkurat App igjen og det oppdaterte på nytt automatisk etter at jeg hadde legt inn pin koden. Håper virkelig dette fortsetter å funke.

Roman

Ingen oppdatering eller forbering for meg her. Men jeg har lagt merke til at hvis man går i appen så sier appen at den har "oppdatert" status nå, mens i connected drive nettsiden så står det at status ikke har vært oppdatert siden 29. juni (da problemet startet).

På toppen av det så har AC sluttet å fungere, for tredje gang nå på de 3 ukene jeg har hat den. Alvorlig talt BMW, dette begynner å bli mektig irriterende opplevelse av den nye bilen...

Klykken

AC funker ikke her heller. Stoppet sannsynligvis igår eller forigårs.. Fikl bilen på torsdag forrige uke.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Roman

Har store håp for den nye beryktende oppdateringen som skal komme nå i Juli/August....

ali_ben

Sitat fra: Roman på tirsdag 01. juli 2014, klokken 20:27
Har store håp for den nye beryktende oppdateringen som skal komme nå i Juli/August....

Etter at jeg fikk tilbake remote services, konka AC ut her. Må visstnok vente til august for SW-update for en permanent fix.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Roman

Nå har jeg vært innom Bavaria i Arendal med bilen. Dem har resat systemet mitt og tydeligvis koblet den opp på en link (husker ikke hva mekanikkeren kalte den) mot ingeniører i Sverige. Dem lastet vist opp ny software for styringsenheten på bilen. Det er da ikke den beryktende Juli/August oppdateringen, og er ikke sikker på hva godt det kommer til å gjøre. AC fungerer ihvertfall utmerket nå, men ConnectedDrive er ennå ikke fikset. Fikk beskjed fra mekanikkeren at det er BMW sine servere som må sorteres ut, så er ikke en feil med bilen direkte.

LMOR

Jeg fikk samme sak som deg (fra Sverige), og har latt den stå på 19 grader stort sett. Ikke hatt noen problem siden. Gått 4-5 uker nå,
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA