Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FLYTTET: Tanker rundt debatten rundt elbil på Debatten på NRK 6.2.14?

Startet av FruTesla, torsdag 06. februar 2014, klokken 23:26

« forrige - neste »

ebbrey

Har også lagt merke til at appen har begynt å mase om "connection could not be made" mens jeg holder på med innstillinger / er tilkoblet.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Jimmy1

Hadde også dette problemet en gang og da var det problemer med
At bilen ikke skiftet fra WIFI til 3G på skikkelig måte.. Jeg restartartet da
Skjermen i bilen og etter det har det vert kontakt hver gang..

teslaman

Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Teslaguten

Slutta å fungere for 3-4 dagar sidan. Ikkje på WIFI, 3G , med eller utan lading.
Får ikkje kontakt med bilen, app står bare og surrar, og eg blir bare surare..
Treng å få varma bil og batteri no med -10, her må det ein kjapp fiks til!
Model X #1094
P85D RN6614200

Tuxedo

Sitat fra: Teslaguten på lørdag 01. februar 2014, klokken 21:44
Slutta å fungere for 3-4 dagar sidan. Ikkje på WIFI, 3G , med eller utan lading.
Har du forsøkt restart av den store skjermen?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Teslaguten

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 01. februar 2014, klokken 22:10
Sitat fra: Teslaguten på lørdag 01. februar 2014, klokken 21:44
Har du forsøkt restart av den store skjermen?

Takk, Tuxedo! ;D

Reset ved å halda begge scrollwheels på rattet inne samtidig til alt gjekk i svart, klarerte problemet.

Appen funkar lynraskt no, så da blir det varm bil til skitur i morgon tidleg!
Model X #1094
P85D RN6614200

FruTesla

Hjalp ikke å resette hos meg - men ved å tvinge bilen til å glemme WIFI som var koblet til så får jeg kontakt hver gang..... :)
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

Gusse

Eneste aber her er at man får hele tiden beskjed når man tar bilen, om man vil koble på Wifi nett. Kunne tenkt meg å ha mulighet til å skru av disse varslingene. Ellers fungerer min app konge nå når jeg ikke har wifi på i bilen(står et sted med dårlig signal, så den står å tipper mellom 3g og wifi). Både med deep sleep å uten;)

Tuxedo

Sitat fra: Gusse på fredag 07. februar 2014, klokken 13:01
Eneste aber her er at man får hele tiden beskjed når man tar bilen, om man vil koble på Wifi nett. Kunne tenkt meg å ha mulighet til å skru av disse varslingene. Ellers fungerer min app konge nå når jeg ikke har wifi på i bilen(står et sted med dårlig signal, så den står å tipper mellom 3g og wifi). Både med deep sleep å uten;)

Mener å huske at den sluttet med det maset når jeg koblet den opp mot mobilen sitt trådløse nett en gang.  Det er tilstrekkelig at den har et nett registrert, nettet trenger ikke være påslått.

Edit: Og der kom jeg paa at bare aa slaa av wifi i bilen sikkert gjoer samme nytten...
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Gusse

Sitat fra: Tuxedo på fredag 07. februar 2014, klokken 14:23
Sitat fra: Gusse på fredag 07. februar 2014, klokken 13:01

Mener å huske at den sluttet med det maset når jeg koblet den opp mot mobilen sitt trådløse nett en gang.  Det er tilstrekkelig at den har et nett registrert, nettet trenger ikke være påslått.

Edit: Og der kom jeg paa at bare aa slaa av wifi i bilen sikkert gjoer samme nytten...
Nei dessverre gjør det ikke samme nytten. Har prøvt dette, men den driver derfor å informerer om at du kan koble til wifi. Hvis jeg ikke velger å glemme nettverket tilgjengelig, så driver den av og til å kobler seg på. Oppskriften er da å glemme nettverket+ å skru av wifi i bil. Da får man gjentatt info om wifi muligheter.
Har ikke prøvt å koble opp til mobilen. Virker logisk at dette kan virke :)

LA-Thing

Sliter fortsatt med appen, både på Iphone og Android. Forstår ikke hvorfor det er så stor variasjon fra gang til gang, er det noen her som forstår seg på app-teknologi?

Når samme mann står med samme telefon i samme kjøkkenvindu til samme tid og ser på samme bil som står på samme parkeringsplass med de samme innstillingene, hvorfor tar det da alt fra 5 sekunder til aldri å få kontakt med bilen?

I dag tidlig snurret knapt hjulet før jeg fikk kontakt, men når jeg skulle hjem fra jobb gav jeg opp etter en halvtime uten å oppnå kontakt.

Eneste logiske sammenheng jeg har funnet hittil er at appen sjelden virker når jeg har dårlig tid og det er skikkelig kaldt og guffent. ;)
Drammen, Tesla Model S #2510

Adrian

Sliter jeg også akkuratt nå. Virker som om det er en server nede hos Tesla.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

sn0le

Prøv å slå av WiFi i bilen.
Hjelper ikke det, slå av WiFi på tlf i tillegg.
Da vil både bil og tlf gå over 3G.
Hjelper dette så er det enten noe med WiFi'en eller dårlig signal for bilen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Høgis

Resatte skjermen torsdag. Fungerer i løpet av 5-10 sek. Har tidligere tatt flere minutter å få kontakt med bilen.

Edit: Kortvarig glede. Etter en natts (tydelighvis veldig dyp) søvn får jeg ikke vekket den med appen :(
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Callaway

Jeg har også tidvis slitt med å få kontakt med bilen (android). Men har funnet ut at dersom jeg killer alle (eller de fleste) andre apper som kjører på tlf, så fungerer det hver gang.

Har dere forsøkt dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA