Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FLYTTET: Tanker rundt debatten rundt elbil på Debatten på NRK 6.2.14?

Startet av FruTesla, torsdag 06. februar 2014, klokken 23:26

« forrige - neste »

FruTesla

Da jeg fikk bilen (19. desember) og frem til ca midten av januar fungerte My Tesla App helt perfekt.

Men de siste 2 ukene får jeg stadig vekk "Waking Car - May take a few minutes" og etter en stund "A Connection to the Vehicle Could Not Be Made"...... Selv når jeg vet at bilen er "våken"  ::) .

Et problem med Appen og ikke bilen?

Er det bare meg eller en generellt problem de siste ukene?

Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

LA-Thing

Har erfart det samme. Står bare og spinner uten å få kontakt med bilen. Noen ganger får jeg meldingen 'My Tesla could not be reached at the moment'.

Virker som det er verst når bilen ikke står til lading.
Drammen, Tesla Model S #2510

Jimmy1

Jeg har hatt samme problemet, men da sto bilen i "energy save mode" eller at range mode var på eller noe slikt.. Husker ikke helt det, men etter at dette ble satt i normal modus så var det og har vert siden full kontakt med bilen igjen til en hver tid...

Er det mulig at bilen din kan ha " hoppet over" i en annen modus etter oppdatering eller noe slikt ?

fonberg

Høres ut som Energy saving er påslått. Range mode eller ikke skal ikke ha noe å si for dette.

Min erfaring med Energy saving påslått er at det går greit å kontakte bilen med appen når den står til lading, mens det ofte er vanskelig å få kontakt når den ikke lader.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

FruTesla

Nei har ikke energy save mode på og heller ikke range mode..... (sjekket akkurat nå for sikkerhets skyld.....)

Ja verst når bilen ikke lader men testet akkurat nå og fikk samme (og da stod bilen til lading....).
Mercedes E 220 CDI

atta

Sitat fra: FruTesla på torsdag 30. januar 2014, klokken 17:48
Nei har ikke energy save mode på og heller ikke range mode..... (sjekket akkurat nå for sikkerhets skyld.....)

Ja verst når bilen ikke lader men testet akkurat nå og fikk samme (og da stod bilen til lading....).

Likt hos meg. Android. Av og til må  jeg tarte appen ett par ganger før den får kontakkt. Mmer stabilt når den er på wifi  virker det som.

Tuxedo

Har Android-appen.  Jeg pleier å tvinge avslutning av appen etter at jeg har brukt den, slik at den må starte helt på nytt neste gang.  Da får jeg kontakt i løpet av 5 - 10 sekunder.  Hvis jeg ikke gjør det, virker det som om appen kjører i bakgrunnen og forsøker å holde kontakt med bilen.  Når denne kontakten mistes over litt tid, får appen problemer og virker ikke når den bringes tilbake i forgrunn.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

FruTesla

Har prøvd tvungen avslutning - hjalp ikke. Har forsøkt å logge ut og inn igjen - hjalp ikke.

Litt kjedelig for den funket så bra tidligere....
Mercedes E 220 CDI

fonberg

Er bilen på wifi eller 3G? Mange har problemer med å få kontakt fra appen hvis bilen er på wifi.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

FruTesla

Får ikke kontakt enten den er på wifi (hjemme) eller utenfor wifi (jobb). Skal forsøke å slå av wifi i bilen og teste.....
Mercedes E 220 CDI

FruTesla

Slo av wifi nå og testet og da fikk jeg sannelig kontakt!! Håper dette varer....
Mercedes E 220 CDI

drFloyd

Har erfart akkurat det samme problemet (benytter Android). Dette har blitt svært mye verre nå etter siste softwareoppgradering og det er av og til nesten umulig å få kontakt med bila. Etter å ha fått kontakt, brytes også ofte kontakten igjen etter bare noen sekunder. Mulig det har en sammenheng med den nyeste FWen i bila?

atta

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 30. januar 2014, klokken 18:33
Har Android-appen.  Jeg pleier å tvinge avslutning av appen etter at jeg har brukt den, slik at den må starte helt på nytt neste gang.  Da får jeg kontakt i løpet av 5 - 10 sekunder.  Hvis jeg ikke gjør det, virker det som om appen kjører i bakgrunnen og forsøker å holde kontakt med bilen.  Når denne kontakten mistes over litt tid, får appen problemer og virker ikke når den bringes tilbake i forgrunn.

Å starte appen på nytt fønker best hos meg også. Ofte når jeg starter appen står det at jeg ikke har kontakt med nettet og må trykke "Retry".

Yagi

Jeg sliter også med appen.  Samme som mange andre beskriver her. Tar laaaang tid å få kontakt, noen ganger henger den, noen ganger sier den at ingen bil er "connected".

Og her ser dere hva som vises på "Location" hos meg. Dette gjør at "Location" ikke kan brukes:

Dette går ikke bort uten at jeg tvinger avslutning. Så er det bra en stund, før det er like ille igjen.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

eledille

Jeg har energy saving på. Dermed tar det noen minutter å få vekket bilen når den sover. Inntil for et par uker siden kunne jeg bare starte appen, vente til den timer ut, avslutte appen og starte den igjen, så kom den raskt inn andre gangen.

Dette fungerer fortsatt, men så snart jeg har kommet inn begynner appen å protestere på at den ikke får kontakt. Altså den får kontakt først, men så påstår den at den mister kontakten og spør om jeg vil prøve å gjenopprette kontakten. Det går, men så mister den kontakten igjen etter 10-15 sekunder, så det blir en voldsom masing.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA