Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading på Haukeland sykehus

Startet av Lars-bgo, torsdag 06. februar 2014, klokken 13:47

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Lars-bgo på mandag 03. februar 2014, klokken 23:25
Sjekk hvilke priser dere får, vi kan jo ikke se bort fra en mulig trykkfeil...

Jeg har gått for std. 5år 100', det kan uansett ikke være feil.
Jeg gjør det samme. Da kan vi oppgradere senere hvis vi øsnker, og da er også prisen verifisert.

Jeg oppgradere til Plus-avtale på min F10 før første bremseklosser skal byttes. Tror det blir en god løsning, og at jeg ikke taper penger på det, bremseskiver og eventuelt clutch-problemer er også dekket, samt nye fine vindusviskere :-)
Men 10år med F10 er billigere enn 10år med i3...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Jokkhov

Noen som har noen update angående dette? Hva er dekket og hva er prisen? Jeg fikk oppgitt kr 5200 for 5 år eller 80000km i forrige uke, men ikke sikker på om det lønner seg
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

TM

Sitat fra: Jokkhov på lørdag 24. september 2016, klokken 08:57
Noen som har noen update angående dette? Hva er dekket og hva er prisen? Jeg fikk oppgitt kr 5200 for 5 år eller 80000km i forrige uke, men ikke sikker på om det lønner seg
Det lønner seg  :).  Det er jo superbillig. En service koster omtrent det samme, så det er jo ca 50 % billigere. Alt er inkludert unntatt slitedeler som bremseklosser, vindusviskere etc. Bremseskiver burde du unngå å skifte hvis du passer på å holde skivene fri for rust.

hELgenen

Sitat fra: TM på lørdag 24. september 2016, klokken 09:16
Sitat fra: Jokkhov på lørdag 24. september 2016, klokken 08:57
Det lønner seg  :).  Det er jo superbillig. En service koster omtrent det samme, så det er jo ca 50 % billigere. Alt er inkludert unntatt slitedeler som bremseklosser, vindusviskere etc. Bremseskiver burde du unngå å skifte hvis du passer på å holde skivene fri for rust.

Tror også det lønner seg - har lest om folk som har betalt mer for en enkelt service enn hva en betaler for en service avtale over 5 år.  Fikk avtale om 5717, 5 år, 100.000 km. Forrige gang jeg spurte om dette så var det vel 5300 som var gjeldende pris - mao. dette går oppover hele tiden.

Ingeniøren

Når betaler man egentlig for denne avtalen ?

Når jeg fikk bilen tegnet jeg meg for 5 års service avtale og et sett vintermatter - da kostet avtalen 5000 og mattene var med i pakken med nedsatt pris (som jeg ikke husker). Mattene fikk jeg med men har ikke sett noen regning. Dette var for et år siden.

Betaler man når bilen er på service første gang ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

hELgenen

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 24. september 2016, klokken 09:28
Når betaler man egentlig for denne avtalen ?

Når jeg fikk bilen tegnet jeg meg for 5 års service avtale og et sett vintermatter - da kostet avtalen 5000 og mattene var med i pakken med nedsatt pris (som jeg ikke husker). Mattene fikk jeg med men har ikke sett noen regning. Dette var for et år siden.
Betaler man når bilen er på service første gang ?

På forskudd. Fikk regning av forhandler når jeg hentet den. Betalingsfrist 14 dager fra inngått avtale

Magster

Noen fordeler ved å tegne avtalen når bilen er ny? Eller kan man sette pengene på en høyrentekonto og betale når bilen skal inn på 1. service? :)

Rayray

Eneste fordel er vel evt at man slipper prisøkning i mellomtiden.. er jo naturlig at prisen øker noe i løpet av 2 år, og det skal vel ikke mye til at den øker mer enn rentene på en høyrente konto med dagens rentesatser...

Orbit

Sitat fra: Rayray på lørdag 24. september 2016, klokken 10:45
Eneste fordel er vel evt at man slipper prisøkning i mellomtiden.. er jo naturlig at prisen øker noe i løpet av 2 år, og det skal vel ikke mye til at den øker mer enn rentene på en høyrente konto med dagens rentesatser...

Regnes 5 år / 100k fra kjøpsdato for bilen, og ikke når serviceavtalen inngås? Jeg regner med vi ikke får lenger servicedekning i tid ved å inngå avtalen 1-2 år etter henting av nybil....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Usikker på detta

Har lest hele tråden nå i håp om å få en forståelse av hva dette er - I failed  :P
Hørte ingenting om denne avtalen da jeg tegnet bil.
Er dette et tillegg til standard service? Trodde service var service  :-\

Ang. pris på service er jeg litt overassket over prisene jeg leser om her. Jeg ba nemlig om å få en rabatt på 5års service, og fikk det. Prisen for service 5år var på 5000kr fikk jeg beskjed om. Så, jeg sparte hele 2500kr.
Fikk også beskjed om at det normale var 2 servicer i løpet av 5år, men mulig jeg misforstod og at det bare er 1?

Sør

Hei Countryman/usikker på detta  ;)

Jeg fikk heller ikke tilbudet når jeg signerte kontakt. Spurte etterpå, og fikk beskjed om at dette ikke var noen hast så lenge jeg bestilte før første service.

Dette er ikke i tillegg til vanlig service, men du kan se på det som forhåndsbetaling av den ordinære servicen. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det ordinær service hvert andre år.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Beckern

Sitat fra: Usikker på detta på lørdag 24. september 2016, klokken 13:19
Har lest hele tråden nå i håp om å få en forståelse av hva dette er - I failed  :P
Hørte ingenting om denne avtalen da jeg tegnet bil.
Er dette et tillegg til standard service? Trodde service var service  :-\

Ang. pris på service er jeg litt overassket over prisene jeg leser om her. Jeg ba nemlig om å få en rabatt på 5års service, og fikk det. Prisen for service 5år var på 5000kr fikk jeg beskjed om. Så, jeg sparte hele 2500kr.
Fikk også beskjed om at det normale var 2 servicer i løpet av 5år, men mulig jeg misforstod og at det bare er 1?
Du kan kjøpe avtalen når du vil inntil første service. Jeg kjøpte/betalte (med kort) når jeg hentet bilen etter første service. Pollenfiltereret koster alene over 2000. Bremsevæske byttes++ så du sparer nok minst 2500.
Prisen er dog avhengig av km. Jeg betalte vel over 6000 tror jeg men regner med over 120k i løpet av 5 år.

Usikker på detta

Mottatt - takk. Da drøyer jeg med dette, men skal ha det friskt i minnet inn mot første service.

Hva mener du her @Beckern??  :o

" Jeg betalte vel over 6000 tror jeg men regner med over 120k i løpet av 5 år."

Skriveleif?

TM

Tegner du en 5 års avtale, så kan du regne med at du får 2 "gratis" service innenfor avtalen siden det er 2 års intervall. Sånn sett burde det kanskje heller hete 4 års avtale.
Det fine er at serviceavtalen kan forlenges både i km og år, opp til 10 år tror jeg. Serviceavtalen legges inn som en utstyrskode på bilen og følger dermed bilen ved salg. Den gjelder hos alle sertifiserte BMW i3 verksteder, også i utlandet dersom du skulle være på langtur når det er tid for service.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA